'The day the world changed' - New York 11-09-2001

Auteur Topic: 'The day the world changed' - New York 11-09-2001  (gelezen 96942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #60 Gepost op: 12 september 2011, 11:05:34
Dit valt toch hopelijk onder de categorie "Beetje Dom":

Sinouh: Moe van 9/11 propaganda
VENLO -  Khalid Sinouh werd door PSV overgenomen van FC Utrecht. De doelman ligt nauwelijks in het vizier van trainer Fred Rutten met keepers als Przemyslaw Tyton, Andreas Isaksson en Cassio Ramos. De 36-jarige Amsterdammer had daarom een uurtje voor VVV-Venlo - PSV alle tijd om op twitter zijn commentaar te geven op de wereldgebeurtenissen.

De tweets van Sinouh:
* ‘Mensen zullen we ons nu weer concentreren op het heden, word een beetje moe van die 9/11 propaganda!!! Pffff’
* ‘Honger in Afrika, Syrië, Palestijnen, Irak en ik kan nog wel effe doorgaan....’

Bron: Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/10530708/__Sinouh__Moe_van_9_11_propaganda__.html?p=23,2
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #61 Gepost op: 12 september 2011, 13:56:58
Onder de slachtoffers waren in totaal 411 collega-hulpverleners, welke direct na de inslagen te hulp zijn geschoten.
341 brandweermensen en 2 'paramedics' van de Fire Department New York (FDNY) verloren het leven.
23 politiemensen van de New York City Police Department (NYPD) en 37 politiemensen van de Port Authority Police Department verloren het leven.
8 ambulancemedewerkers van private ambulancediensten verloren het leven.

Het is tien jaar geleden dat deze hulpverleners hun leven hebben opgeofferd, in een poging om anderen te helpen. Wij denken met veel respect terug aan deze mensen.

412 omgekomen hulpverleners. Het dodelijke slachtoffer van Fire Patrol New York word altijd vergeten.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #62 Gepost op: 12 september 2011, 14:02:48
Het is trouwens moeilijk voor te stellen dat op die dag de ''gewone'' meldingen vrijwel geen opvolging kregen, in- en om het rampgebied. (van POB's tot aanrijdingen, van overvalletjes tot brandmeldingen) Bizar, als je erover nadenkt.

Naar wat ik kan horen uit de opnames werd het zoveel mogelijk gedaan zover de Manhattan meldkamer dat aan kon. De rest is door de Bronx en Brooklyn zoveel mogelijk overgenomen.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #63 Gepost op: 12 september 2011, 14:14:31
kwam op Liveleak voor mij onbekende opnames tegen van de hulpverlening vanaf de waterzijde.

http://www.liveleak.com/view?i=325_1315618169


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #64 Gepost op: 12 september 2011, 16:31:38
Niet echt een unit list maar wel een grafische weergave van waar alle NYFD units vandaan kwamen en op welk moment ze ingezet zijn.



Bron: New York Magazine
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #65 Gepost op: 12 september 2011, 20:43:18
412 omgekomen hulpverleners. Het dodelijke slachtoffer van Fire Patrol New York word altijd vergeten.

Dit geldt denk ik ook voor de slachtoffers die niet tijdens de aanslag om het leven gekomen zijn maar erna ten gevolge van de gevaarlijke stoffen, stoflongen e.d.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #66 Gepost op: 14 september 2011, 23:54:34
En dat ga ik over anderhalve week, op 26-9, bezoeken tijdens mijn vakantie in New York. Heb er speciaal verlenging voor genomen. Het "E-ticket" heb ik klaar liggen. Vorig jaar al de plaats en de tijdelijke tentoonstelling bezocht, maar wil terugkomen om het monument te kunnen bezoeken.

NB: het is geen groot gapend gat, maar het zijn de plaatsen van de twee oude torens.
http://www.911memorial.org/
Ben net zelf terug van een bezoek aan New York en heb daar o.a. het 9/11 Memorial op 13/09 bezocht.
Was heel bijzonder en indrukwekkend om daar rond te lopen....

Het 9/11 museum is nog niet klaar, dat wordt pas in 2013 geopend.
Het is de bedoeling dat dit Memorial in 2014 vrij toegankelijk voor het publiek wordt.

Vergeet niet om ook naar St. Paul's Cathedral en het WTC Visitors Center te gaan.
In het WTC Visitors Center is een indrukwekkende tentoonstelling te zien.







Grtz,
Marcel


Romeo Mike

  • Student Master Verpleegkunde (Universiteit Antwerpen)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #67 Gepost op: 15 september 2011, 18:56:25
Ik ben in 2009 naar New York geweest en toen ik daar bij de toen nog grote 'bouwput' Ground zero stond besefte ik pas hoe groot de torens eigenlijk waren en kon ik me pas echt een voorstelling van alles maken. Echt heel indrukwekkend om in het echt gezien te hebben.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #68 Gepost op: 16 september 2011, 21:47:14
Hier een groep Nederlands collega's op het voetbalveld tijdens de 9/11 herdenking bij de Universiteit van Delaware afgelopen zaterdag:




CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540