'The day the world changed' - New York 11-09-2001

Auteur Topic: 'The day the world changed' - New York 11-09-2001  (gelezen 96921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #70 Gepost op: 29 september 2011, 13:45:22


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #71 Gepost op: 30 september 2011, 15:36:53
Ben zelf tijdens 9/11 in New York geweest en heb op 13/09 het 9/11 Memorial bezocht.
Was heel bijzonder en indrukwekkend om daar rond te lopen....

Het 9/11 museum is nog niet klaar, dat wordt pas in 2013 geopend.
Het is de bedoeling dat dit Memorial in 2014 vrij toegankelijk voor het publiek wordt.

In het WTC Visitors Center is een indrukwekkende 9/11 tentoonstelling te zien.







Grtz,
Marcel


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #73 Gepost op: 9 september 2012, 11:08:55
We zitten al weer dicht tegen 11 september aan. Iedereen kan zich de verschrikkelijke beelden en gebeurtenissen herinneren. Op National Geographic is er een 9/11 weekend waarin er van alle kanten deze verschrikkelijke daad nogmaals uitgelicht wordt. Onderzoeken, interviews en soms uitzonderlijke verhalen. Ook oud-president Bush geeft een interview over hoe hij die dag meegemaakt heeft. Er was net een docu over de luchtvaart autoriteiten, zeer interessant.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 9 september 2012, 16:28:43
Persoonlijk hoeft van mij niet elk jaar alles uitgelicht te worden, hoe erg de ramp ook was. Misschien kan Amerika eens stil staan bij de slachtoffers die ZIJ gemaakt hebben sindsdien.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #75 Gepost op: 9 september 2012, 17:31:36
Persoonlijk hoeft van mij niet elk jaar alles uitgelicht te worden, hoe erg de ramp ook was. Misschien kan Amerika eens stil staan bij de slachtoffers die ZIJ gemaakt hebben sindsdien.

En als een naaste van jouw nu in die Towers zat, of in 1 van de toestellen?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 9 september 2012, 17:46:11
Dan zou ik al helemaal niet elk jaar willen zien hoe mijn dierbare sterft. 98uiye


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #77 Gepost op: 9 september 2012, 17:53:20
Je snapt de strekking niet. Moeten we alles omtrent WO2 ook maar van de buis halen?

En waarom noem je 9/11 een 'ramp'? Het was een terreurdaad. Titanic was een ramp..etc.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 9 september 2012, 18:09:40
WO2 heeft niks met 9-11 te maken.
Persoonlijk hoeft deze herdenking elk jaar niet van mij, puur omdat de interesse er na 11 jaar niet meer is.
Wat ik mij persoonlijk elke keer afvraag als ik 9-11 zie, is: Kreeg dit net zoveel aandacht als dit buiten de VS plaats vond?

Je snapt de strekking niet. Moeten we alles omtrent WO2 ook maar van de buis halen?  

Daar heb je een punt, foute woordkeuze.
waarom noem je 9/11 een 'ramp'? Het was een terreurdaad. Titanic was een ramp..etc.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #79 Gepost op: 9 september 2012, 18:22:46
WO2 heeft niks met 9-11 te maken.
Persoonlijk hoeft deze herdenking elk jaar niet van mij, puur omdat de interesse er na 11 jaar niet meer is.
Wat ik mij persoonlijk elke keer afvraag als ik 9-11 zie, is: Kreeg dit net zoveel aandacht als dit buiten de VS plaats vond?

Het interesseert jou niet meer.. Miljoenen andere mensen nog wel.

Citaat
Kreeg dit net zoveel aandacht als dit buiten de VS plaats vond?

Amerika was het meest voor de hand liggende doelwit. Economie, beurzen, grootmacht, interventies in elk land waar nodig, bondgenoten, NATO, ga maar door. Krachttermen genoeg, dus de Twin Towers was een dijk (en andere bekende objecten) van een doelwit. En nu leg ik het heel kort en bondig uit hoor, we gaan niet politiek verzanden..

Les 1 v.w.b. een terroristische aanslag is: men wil zoveel mogelijk slachtoffers maken en / of zoveel mogelijk economische schade berokkenen / een infrastructuur lamleggen / wereldwijde aandacht /  een combi  van genoemde. Dat ik jou dat moet uitlegggen als ex-defensiewerknemer (beiden) bevreemd mij een beetje.

Of denk je dat een aanslag op Swifterbant evenveel teweeg had gebracht? Dat men daar een doel mee had bereikt? Of een aanslag op Staphorst? Of Heerjansdam?