Gevaren van de brandweer in verschillende landen

Auteur Topic: Gevaren van de brandweer in verschillende landen  (gelezen 74643 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #80 Gepost op: 4 januari 2012, 23:43:50
Citaat
zit op de wagen zonder helm op
Kost je hier al gauw een bekeuring van tientallen euro's.  >:D
Maar zolang de duiven geen bakstenen naar beneden gooien,..... lekker belangrijk!
Citaat
ze ventileren door middel van een waterkanon.
Zie ik niet op dit filmpje, maar misschien kun je even aan geven waar?
De chauffeur van wagen 25 zou ik als Ch AL op de kazerne even zachtjes kietelen met de punt van mijn schoen op de plek waar ze benen bij elkaar komen >:D
De beste opstelplaats was de plek waar hij ging staan. Dan had de ladder onder de kabels door gekund en had hij maar enkele meters vanaf de cabine naar rechts hoeven te draaien.
Brandweer Moskou, best wel ontzag voor deze collega's. Met minimale middelen, zoveel branden en andere incidenten bestrijden. Zouden er cijfers zijn van russische collega's die omkomen bij brandbestrijding :'(
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #81 Gepost op: 5 januari 2012, 19:00:13
Deze brand, van een nieuwbouwappartement met houten skeletbouw op de bovenste verdieping hadden we door een agressieve binnenaanval vanuit de traphallen met LD aflegsysteem binnen een kwartiertje ondercontrole (uit)

http://www.youtube.com/watch?v=aXnHXukxIWE
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #82 Gepost op: 5 januari 2012, 19:10:32
Hoeveel stralen hebben jullie ingezet? En konden jullie gebruik maken van een stijgleiding, waar je de LD stralen vanaf konden leggen?


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #83 Gepost op: 5 januari 2012, 20:42:35
Hoeveel stralen hebben jullie ingezet? En konden jullie gebruik maken van een stijgleiding, waar je de LD stralen vanaf konden leggen?
3 stralen LD diam 45 mm
2 monitor vanop de hoogtewerkers (neerslaan van de grootste vlammen)
geen stijgleiding, gebouw was nog in aanbouw, dus afleggen LD in trappenhal
Go home we got it !!!  We finish what others can't


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #84 Gepost op: 5 januari 2012, 20:44:47
Deze brand, van een nieuwbouwappartement met houten skeletbouw op de bovenste verdieping hadden we door een agressieve binnenaanval vanuit de traphallen met LD aflegsysteem binnen een kwartiertje ondercontrole (uit)

http://www.youtube.com/watch?v=aXnHXukxIWE

Strak hoor goed gewerkt
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 5 januari 2012, 20:45:45
3 stralen LD diam 45 mm
2 monitor vanop de hoogtewerkers (neerslaan van de grootste vlammen)
geen stijgleiding, gebouw was nog in aanbouw, dus afleggen LD in trappenhal
Dan hebben jullie flink door gebuffeld. O0
En een mooi resultaat in een kwartier tijd.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #86 Gepost op: 5 januari 2012, 22:57:51
Citaat
geen stijgleiding, gebouw was nog in aanbouw, dus afleggen LD in trappenhal

Dus nog geen inventaris zoals meubels etc in de woningen, maar alleen de brandende constructie en bouwmaterialen.
Maar ondanks dat, gewoon het resultaat wat een burger mag verwachten zijn brandweer O0
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #87 Gepost op: 6 januari 2012, 16:50:40

Dus nog geen inventaris zoals meubels etc in de woningen, maar alleen de brandende constructie en bouwmaterialen.
Maar ondanks dat, gewoon het resultaat wat een burger mag verwachten zijn brandweer O0
Ik denk dat juist die bouwmaterialen, die losliggen wellicht de brand hebben versnelt?


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #88 Gepost op: 6 januari 2012, 18:47:06

Dus nog geen inventaris zoals meubels etc in de woningen, maar alleen de brandende constructie en bouwmaterialen.
Maar ondanks dat, gewoon het resultaat wat een burger mag verwachten zijn brandweer O0
Nee, maar een hoop bouwmaterialen en afwerkingsmaterialen. En eveneens de kunststof afvoerbuizen, die zelfs tot in de kelder gebrand hadden op sommige plaatsen.
Boven lag dus idd een hele hoop brandbaar materiaal. En stonden een aantal gasflessen, die we snel gevonden hadden en gekoeld en verwijderd hebben.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #89 Gepost op: 11 maart 2012, 21:57:44
Gelukkig is niet alles en iedereen hetzelfde, maar op het gebied van de brandweer heb ik dat juist wel. Universeel handelen. Alleen als ik naar dit filmpje kijk heb ik zo mijn twijfels, geen ademlucht, mensenredding wat later, kapotte slangen, etc. Nou, kijk zelf maar:

301[G] Dojazd Zastępów z JRG1 Do Pożaru Kamienicy w Gdańsku