Kwart bloeddonoren overweegt te stoppen

Auteur Topic: Kwart bloeddonoren overweegt te stoppen  (gelezen 9843 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #30 Gepost op: 30 augustus 2011, 03:26:57
Ik herhaal mezelf maar even. Deze testen zijn de eerste periode niet waterdicht. Daarom vragen ze het en is het dus geen goed idee om er maar vanuit te gaan dat het toch getest wordt.

Snap ik, maar dan blijft nog steeds staan dat een boel mensen hier in principe niet eerlijk op zullen antwoorden. Neem de verschillende statistieken er maar bij, in anonieme enquetes liggen de cijfers vaak compleet anders dan in een op de persoon toegeschreven variant. Zeker waar het precaire onderwerpen betreft als vreemdgaan, hoerenlopen, sex met hetzelfde geslacht, etc.

En de testen zijn dus de eerste tijd ook niet waterdicht. Ergo, je loopt altijd een bepaald risico, dat je bewust kunt tegengaan door te weigeren een bloedtransfusie te krijgen (zoals bijvoorbeeld de Jehova getuigen doen) met alle gevolgen van dien, of wat je (on)bewust zult moeten nemen wil je overleven.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #31 Gepost op: 30 augustus 2011, 08:42:48
Dat ben ik helemaal met je eens, maar is ook gelijk mijn punt. Die controle vind toch (terecht) sowieso plaats.Dus waarom dan al die extra stappen die veel mensen belemmeren om bloed te blijven geven ???

Zooo jammer he, al die nostalgie verdwijnt maar  0098

Hier gaat het mij om, jij vraagt je af waarom al die vragen als het bloed toch getest wordt. Omdat die tests dus niet waterdicht zijn.

Nu is het wel zo dat dankzij het strenge beleid de Nederlandse bloedproducten tot de veiligste van de wereld behoren.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #32 Gepost op: 31 augustus 2011, 00:57:54
Hier gaat het mij om, jij vraagt je af waarom al die vragen als het bloed toch getest wordt. Omdat die tests dus niet waterdicht zijn.

Nu is het wel zo dat dankzij het strenge beleid de Nederlandse bloedproducten tot de veiligste van de wereld behoren.
Ik snap ook prima waar het jou om gaat, alleen is het op een bepaald moment mischien toch handig om de afweging te gaan maken of je heel weinig zo veilig mogelijk bloed wilt hebben of voldoende bloed wilt hebben en daarbij iets meer risico wilt nemen. Ik heb het idee dat er gezien de forse daling van de hoeveelheid donorbloed toch stappen ondernomen moeten worden om de mensen weer terug de bloedbanken in te krijgen willen we voldoende voorraad blijven houden. Anders moet het straks uit het buitenland betrokken worden (met alle risico's van dien).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl