Passeren ongeval door hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Passeren ongeval door hulpverleningsvoertuig  (gelezen 7184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Reactie #40 Gepost op: 3 september 2011, 09:28:04
Over hoe het zit met "bemande" HV-voertuigen weet ik het niet, maar een oud collega van me is vroeger servicemonteur bij Mercedes geweest. Zij hadden de instructie om als ze een testrit reden met een ambulance / brandweerwagen en ze kwamen iets tegen, er wel naar toe te rijden, maar meteen duidelijk te maken dat ze niets konden betekenen.

Dit om scheve blikken van een ambulance zonder spoed die een incident voorbij rijdt te voorkomen. Ze reden dan ook altijd met magneetplaten "Testrit" op de voor & achterkant.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #41 Gepost op: 5 september 2011, 10:29:50
Ander voorbeeld....

Prio 1 TS 15-1230 & RV 15-1250

Aanrijding personen auto / politie auto geweest; VOA is nog bezig met (laatste fase van) onderzoek. Brandweer moet er langs voor melding "prio 1 brand in de woning". En je kan daar gewoon niet via een andere route naartoe. Tja...

Al gaat dit m.i. wel wat rustiger en beheerster dan met dat voorbeeld van de ambulance.

Peen
Redacteur van


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #42 Gepost op: 5 september 2011, 11:36:25
Voor mij is de afweging sporenonderzoek "verstoren" of 5 minuten later bij een binnenbrand aankomen snel gemaakt O0

Als het echt niet anders kan moet je daar vrede mee hebben als VOA-medewerker én als chauffeur. In de video hierboven is goed te zien dat de chauf. het overzicht houdt, kijkt hoe hij er fatsoenlijk langs kan komen en gaat het mijn insziens gewoon goed.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #43 Gepost op: 5 september 2011, 11:54:55
In dit filmpje wordt er inderdaad netjes gepasseerd.  O0
Voor mij is de afweging sporenonderzoek "verstoren" of 5 minuten later bij een binnenbrand aankomen snel gemaakt O0
Uiteraard. Maar zo is iedere passeer actie afhankelijk van allerlei omstandigheden.Aard van de melding van het passerende HV voertuig, maar het is ook afhankelijk van het soort PD. Er gebeurd namelijk meer op straat dan alleen aanrijdingen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #44 Gepost op: 5 september 2011, 12:00:39
In dit filmpje wordt er inderdaad netjes gepasseerd.  O0Uiteraard. Maar zo is iedere passeer actie afhankelijk van allerlei omstandigheden.Aard van de melding van het passerende HV voertuig, maar het is ook afhankelijk van het soort PD. Er gebeurd namelijk meer op straat dan alleen aanrijdingen.

Dat is een feit, maar ik mag toch hopen dat wanneer er mensenlevens in geding kunnen zijn elk pd dat niet anders is te passeren wordt vrijgegeven voor doorgang.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #45 Gepost op: 5 september 2011, 12:02:49
Al weet ik dat de politie ook "not amused" was in dit geval.

Maar er zijn niet veel alternatieven om van de post Leidschendam-Voorburg naar Wassenaar te komen. Ook omdat (juist door dit onderzoek op de N14) alle andere wegen tot ver in de omgeving helemaal "bumper aan bumper" vast stonden. Een andere route had minstens 10 (en mogelijk meer) minuten vertraging opgeleverd.

Peen
Redacteur van


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #46 Gepost op: 5 september 2011, 15:18:30
Al weet ik dat de politie ook "not amused" was in dit geval.

Maar er zijn niet veel alternatieven om van de post Leidschendam-Voorburg naar Wassenaar te komen. Ook omdat (juist door dit onderzoek op de N14) alle andere wegen tot ver in de omgeving helemaal "bumper aan bumper" vast stonden. Een andere route had minstens 10 (en mogelijk meer) minuten vertraging opgeleverd.

Peen
Natuurlijk is het balen als je bezig bent met je werk en dat wordt verstoord, maar het lijkt me stug dat ze het de brw kwalijk nemen.. Maar ik ga er van uit dat ze zelf ook echt wel snappen dat het  nodig was omdat er kennelijk geen andere opties waren.  
Nu is zoals Red al aangeeft de aard van de melding maar ook van dat sporen onderzoek ook van belang, maar ik met mijn boeren verstand zou dan een stopteken aan de brw chauf geven en even snel uitleggen dat hij toch echt om de pionnen heen moet .
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.