Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*

Auteur Topic: Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*  (gelezen 24387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Gepost op: 31 augustus 2011, 15:18:22
Tijdens Festival Zand in Almere ben ik even met de camera opgestapt bij de KNRM op de Nikolaas Wijsenbeek. Met 60km/u rondblazen over het water is altijd leuk!  O0



De fotootjes staan hier!




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2011, 17:59:12
Ja, dat was toen ze niet naar die aanvaring konden, op het IJ.

Nou, iedereen heeft zich kostelijk geamuseerd heb ik gehoord!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2011, 18:33:39
Hoe is dat geregeld qua verzekeringen bij de KNRM?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2011, 18:51:21
Hoe is dat geregeld qua verzekeringen bij de KNRM?

Je bedoelt voor als zo'n helm in het water dondert....   ;D  ;D  ;D


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:04:05
Je bedoelt voor als zo'n helm in het water dondert....   ;D  ;D  ;D

 ;D Ja, die liggen daar bijzonder nuttig te zijn... en wat als hun passagiers overboord gaan?

Bij de brigades waar ik bekend mee ben is het geen brigadeverzekering = niet aan boord ::)


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:00:11
;D Ja, die liggen daar bijzonder nuttig te zijn... en wat als hun passagiers overboord gaan?

Bij de brigades waar ik bekend mee ben is het geen brigadeverzekering = niet aan boord ::)

Om wat voor brigadeverzekering gaat het hier dan? Toch niet de wassen neus "ik ben lid van een brigade dus via de bond verzekerd"?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:05:53
Om wat voor brigadeverzekering gaat het hier dan? Toch niet de wassen neus "ik ben lid van een brigade dus via de bond verzekerd"?

Dat ligt aan de brigade en welke personen van de brigade, maar soms is dat wel het geval... Het is ook meer de professionele mentaliteit van alleen eigen personeel aanboord, dan dat het echt over de verzekeringen gaat schat ik zo.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:07:10
Ik voel hier een ietwat vijandige houding jegens de KNRM, maar ga er maar gemakshalve vanuit dat het alleen een gevoel is.   98uiye

concreet antwoord: Er is een evenementenvergunning en -verzekering van toepassing op dit gebeuren, zo ook voor de 'opstappers'. In mijn geval (als pers) geen issue, eigen polis en daarnaast ook de nodige zwemdiploma's, vaarbewijzen, MARCOM-B... kon gewoon gelijk mee op een inzet als het nodig was  ;D

Was er noodzaak om het vaartuig in te zetten voor een PRIO dan was dat geen enkel probleem, we waren met 2 minuten terug op de wal gezet, men had daarnaast nog voldoende materieel en personeel beschikbaar terplaatse.  O0


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:24:56
Ik voel hier een ietwat vijandige houding jegens de KNRM, maar ga er maar gemakshalve vanuit dat het alleen een gevoel is.

Ik lees anders in minstens drie reacties dat er ook gesproken wordt over "brigades", dus niet alleen KNRM.

Verder is meevaren een lastig punt. Aan de ene kant kunnen ze in de weg zitten bij een oproep (hoewel dat met 2 minuten hier dus meeviel), aan de andere kant gaat het om organisaties die mede afhankelijk zijn van donaties en giften van diezelfde "passagiers".
Maar deze discussie is hier op dit forum al in diverse vormen gevoerd, dus laten we het blijven zien als een eigen verantwoordelijkheid van de organisatie/station/schipper/passagier om dit wel of niet te doen.

Verder leuke foto's (en daar was dit topic voor gestart)  O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2011, 23:27:52

Ik voel hier een ietwat vijandige houding jegens de KNRM, maar ga er maar gemakshalve vanuit dat het alleen een gevoel is.

Was er noodzaak om het vaartuig in te zetten voor een PRIO dan was dat geen enkel probleem, we waren met 2 minuten terug op de wal gezet, men had daarnaast nog voldoende materieel en personeel beschikbaar terplaatse.  O0

mmm, kritiek op de KNRM? Ik zou niet durven...

Toch vraag ik me af waar ze bleven bij die aanvaring, vlak bij het evenement. Misschien hebben ze de man niet over 16 horen roepen, de communicatieset zit in de helmen heb ik gehoord. Maar de piepers gingen ook af...

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54495.msg915436#msg915436