Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*

Auteur Topic: Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*  (gelezen 24388 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #40 Gepost op: 4 september 2011, 12:50:07
Citaat
112meldingen
14:04:59 20-08-11  1. PRIO 1, AANVARING, HUIWE

 : 1735064 :
Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek : 1735099 :
Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden :
1735498 : Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West

Ik vind de commotie in deze, die door Henk wordt aangemoedigd echt overdreven en zinloos. Heeft hij nou echt niets beters te doen?

De Ronduit uit Naarden was gedurende dag operationeel inzetbaar, sterker nog zij waren ook die hele dag op het water (en konden dus direct reageren). En zo kon de Nicolaas Wijsenbeek iets anders doen. Dat was dus afgedekt.

In deze specifieke inzet, aanvaring - werd meteen via de melder duidelijk dat er geen drenkelingen/personen gewond waren geraakt. De boten uit Almere en Naarden gingen ter plaatse. Een boot kon zelf verder, de ander is afgesleept door HOGE (die zegt zelf niet te slepen...).

Anyway, denk je nu echt dat als de situatie niet onder controle was de NW bij het festival was blijven liggen?

En zo zie je ook maar, om te refereren aan het krantenartikel dat de KNRM Huizen niet zonder de Reddingsbrigade Naarden kan, echter dat is een ander topic.
Modje slotje?


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #41 Gepost op: 4 september 2011, 13:18:00
Beetje vreemd dat aan de moderatoren een slotje wordt gevraagd.......Makkelijk op die manier: einde discussie.
En de KNRM is weer uit de wind.

Verder lijkt je betoog inhoudelijk op enkele berichten van Henk. Beetje flauw om hem op deze manier aan te vallen. Henk wordt om deze reden onder censuur geplaatst.

Het is toch duidelijk dat er dingen fout gaan bij de KNRM Huizen? Mogen daarover geen opmerkingen worden gemaakt? Waarom is er dan een forum?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #42 Gepost op: 4 september 2011, 13:21:06
Beetje vreemd dat aan de moderatoren een slotje wordt gevraagd.......Makkelijk op die manier: einde discussie.

Het is toch duidelijk dat er dingen fout gaan bij de KNRM Huizen? Mogen daarover geen opmerkingen worden gemaakt? Waarom is er dan een forum?
Slotje lijkt me (nog) niet nodig. Ik zou zeggen, discussieer er op los.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #43 Gepost op: 4 september 2011, 13:26:01
Vind ik niet, als een andere hvorganisatie (brw pol ambu) de fout in gaat wordt ook de gehele organisatie daarop aangekeken. Willicht moeten ze overal op dezelfde manier gaan werken? En laten we eerlijk zijn de incidenten stappelen zich wel een beetje op in huizen.
Aha.... Dus omdat er het nodige fout is gegaan bij de brand in Moerdijk, mag ik de brandweer in Huizen erop aanspreken?
Interessant standpunt...


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #44 Gepost op: 4 september 2011, 13:40:24
Aha.... Dus omdat er het nodige fout is gegaan bij de brand in Moerdijk, mag ik de brandweer in Huizen erop aanspreken?
Interessant standpunt...

Onder de noemer BRANDWEER mag je kritiek uitte mbt Moerdijk, ik krijg daarover regelmatig vragen terwijl ik er niks mee te maken heb gehad. Zo gaat die dingen nou eemaal, je moet het ook zien als een signaal naar de hoge heren achter hun mooie buro die de boel aansturen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #45 Gepost op: 4 september 2011, 13:47:40
Onder de noemer BRANDWEER mag je kritiek uitte mbt Moerdijk, ik krijg daarover regelmatig vragen terwijl ik er niks mee te maken heb gehad. Zo gaat die dingen nou eemaal, je moet het ook zien als een signaal naar de hoge heren achter hun mooie buro die de boel aansturen.
Wacht even. Kijken of ik het goed begrijp. Het jou persoonlijk (naar ik aanneem in Huizen of omgeving) aanspreken over Moerdijk is een signaal naar de Hoge Heren....
Vertel... doe je daar dan ook wat mee in de zin dat je ze dat doorgeeft? En? Helpt het?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #46 Gepost op: 4 september 2011, 13:59:41
Wacht even. Kijken of ik het goed begrijp. Het jou persoonlijk (naar ik aanneem in Huizen of omgeving) aanspreken over Moerdijk is een signaal naar de Hoge Heren....
Vertel... doe je daar dan ook wat mee in de zin dat je ze dat doorgeeft? En? Helpt het?

Of ik ben niet duidelijk ( zou heel goed kunnen) of je leest selektief en draait er een mooi puntje aan (erg aannemelijk).

Ik reageerde op onderstaande posting van Highlander:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat ik een beetje jammer vind is dat er een incident is geweest met knrm station huizen en dat er over de knrm in het algemeen gesproken word. Misschien dat de tekst hier een beetje op kan worden aangepast . Er word overal op een andere manier gewerkt bvd
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als er op brwgebied ergens wat misgaat krijgt heel brwnl dat terug.

Graag ontopic......Dit lijkt meer op een stoelenzaag aktie
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #47 Gepost op: 4 september 2011, 15:34:14
Terug on topic, als je voor een evenement bewaking doet, dan blijf je bij je bewaking en ga je niet naar een ongeval buiten het evenement. Zeker als er genoeg boten zijn die die reguliere taak uit kunnen voeren. De NW had wat mij bestreft bij festival strand moeten blijven en niet naar een ongeval moeten gaan. Hiervoor zorg je voor een vervangende boot, heeft deze pech dan komt net zo regulier een andere boot.

99100001
9910001


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #48 Gepost op: 4 september 2011, 16:47:28
@99100001 : Je hebt gelijk als de NW uitgemaakt is voor dat evenement dan blijft die bij een evenement als daar andere boten beschikbaar zijn voor andere incidenten. TENZIJ: het incident zodanig is dat daar de prioriteit komt te liggen.

Ontopic:  inderdaad vindt er veel stoelenzagerij plaats in de zuidelijke randmeren waaronder op dit forum. Gaat inhoudelijk nergens meer over, behalve elkaar zwart maken. Laten we met z'n allen trachten ons proffessioneel te gedragen, dan wel de normen in acht te nemen.
Dan hoeft Henk ook niet meer onder curatele worden gesteld. Ondanks zijn scherpere bewoordingen.

Blijft echter het punt dat de NW niet tijdens een evenement allerlei gasten mee moet gaan nemen voor foto's en of fondsenwerving en dan even laat zien hoe hard die kan varen. Dit valt niet onder enige oefening oid. Dus niet toegestaan.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #49 Gepost op: 4 september 2011, 17:25:29
@99100001 : Je hebt gelijk als de NW uitgemaakt is voor dat evenement dan blijft die bij een evenement als daar andere boten beschikbaar zijn voor andere incidenten. TENZIJ: het incident zodanig is dat daar de prioriteit komt te liggen.

Ontopic:  inderdaad vindt er veel stoelenzagerij plaats in de zuidelijke randmeren waaronder op dit forum. Gaat inhoudelijk nergens meer over, behalve elkaar zwart maken. Laten we met z'n allen trachten ons proffessioneel te gedragen, dan wel de normen in acht te nemen.
Dan hoeft Henk ook niet meer onder curatele worden gesteld. Ondanks zijn scherpere bewoordingen.

Blijft echter het punt dat de NW niet tijdens een evenement allerlei gasten mee moet gaan nemen voor foto's en of fondsenwerving en dan even laat zien hoe hard die kan varen. Dit valt niet onder enige oefening oid. Dus niet toegestaan.
In principe heb je gelijk, natuurlijk.
Maar het komt hier uitsluitend onder het vergrootglas te liggen, omdat het hier KNRM Huizen betreft en niet een ander station (wel of niet KNRM) waar ze dit soort dingen ook doen. Zodra het Huizen betreft wordt het "hoog van de toren". Ik vraag me af in wiens belang dat is....