Velsen noord

Auteur Topic: Velsen noord  (gelezen 2224 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Gepost op: 10 december 2004, 11:26:58
Naar aanleiding van onderstaan artikel is er volgens mij ruimte voor discussie:

Geen reddingsbrigade Velsen-Noord

velsen-noord-Door materiaaltekort ziet de Reddingsbrigade IJmuiden geen mogelijkheid om het noodzakelijke steunpunt op het strand van Velsen-Noord in te richten. Ook in 2005 zijn de in nood geraakte bezoekers daar afhankelijk van de vrijwilligers van Wijk aan Zee en het IJmuiderstrand.

Als er onvoldoende geld ter beschikking komt in 2005 voor vervangend materiaal, dan kan de reddingsbrigade in IJmuiden de veiligheid van het eigen personeel en de bezoekers zelfs niet meer garanderen. Zo blijkt uit een intern evaluatierapport. Er is volgens het rapport sprake 'van reparaties die uitblijven door geldtekort', 'overlevingspakken die slecht onderhouden zijn' en 'veel problemen met de Brio (de boot)'.

Door het financiële tekort kon afgelopen jaar al veel materiaal niet ingezet worden. ,,Het kan inderdaad mensenlevens gaan kosten'', verklaart bestuurslid Hans Rozemeijer (42).

De reddingsbrigade was dit jaar betrokken bij meer dan 750 hulpverleningen. Net als in 2003 waren er ook dit jaar drie dodelijke slachtoffers. Rozemeijer vreest dat als de gemeente besluit ook hen twintig procent te korten, de reddingsbrigade niet meer het hele jaar door kan functioneren.


De discussie die er gevoerd kan worden is voor mij niet of dit een goede keuze om te stoppen met bewaken maar naar de oorzaak. Hieribj kan gedacht worden is het verstandig om materiaal aan te schaffen als er onvoldoende onderhoudsbudget is, of is het aannemen van taken onverstandig als er onvoldoende budget voor beschikbaar is.

9910001


9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2004, 12:15:01
Is het verstandig om materiaal aan te schaffen als er geen onderhoudsbudged is? Ik doe niet anders.


Citaat
De discussie die er gevoerd kan worden is voor mij niet of dit een goede keuze om te stoppen met bewaken maar naar de oorzaak



is volgens mij hetzelfde als:

Citaat
het aannemen van taken onverstandig als er onvoldoende budget voor beschikbaar is.

dit is die keuze om al of niet te bewaken (een taak) met te weinig geld ervoor.

Ik ben het er helemaal mee eens. Je moet geen taak op je nemen als je niet in staat bent die naar behoren uit te voeren. Doe het goed of doe het niet, anders is gezeik jouw deel.

Ik kan voor een klant naar Duitsland, grote opdracht (twee maanden lang) maar moet de krakkemikkige geluidsinstallite van een Hotel daar gaan bedienen, mag zelf geen spullen meenemen, want "alles is er al".

Ik kan hun problemen met de slechte geluidsinstallatie niet oplossen door goede bediening.  Dan ga ik dus niet.

Dit is zo'n situatie waar een hele goede uitleg bij hoort. De kans dat de klant boos wordt is heel groot. Maar als je de taak wél op je neemt en het wordt een puinhoop wordt de klant nog véél bozer.

En voor jezelf is het ook niet echt leuk :( .

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #2 Gepost op: 10 december 2004, 13:36:31
Ik ben het met Henk eens, als je geen geld hebt voor onderhoud moet je niet zo veel spullen aanschaffen,

de brigade wil weer effe de aandacht  krijgen en zo weer meer geld.
 Volgens mij geld hier ook hoe meer geld je hebt of krijgt hoe meer je wilt hebben. Want IJmuiden is toch geen arme brigade, en dat voertuig wat ze aan het bouwen zijn kost een flinke duit, als ze een tweede hands autotje hadden gekocht hadden ze nog genoeg geld over en hadden ze neit zo veel ophef hoeven te maken.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #3 Gepost op: 11 december 2004, 16:24:30
Hoi,

Het blijft moeilijk om uitspraken te doen over zaken waar je de details niet van weet. Zoals de totalen kosten van zo’n voertuig en de afschrijftermijn die je op zo’n investering los laat.

Verder weet je ook niet welke werkafspraken er zijn met de overige OOV diensten.

Ook weet je als geen ander dat wat in de krant staat niet altijd de gehele waarheid hoeft te zijn.

De kan je de bouw volgen vie ijrb5220.web-log.nl

Groet Fly
aan het strand is iedereen directeur


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #4 Gepost op: 12 december 2004, 00:52:42
Volgens mij heeft de benodigde post in Vesen Noord te maken met één van de grote problemen van de strandbrigades.

Namelijk dat er vanuit de gemeente weinig interesse is voor veiligheid op gemeente-terrrein (strand + zee) waar weinig gemeente-inwoners komen en al helemaal niet wonen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!