Segway-step: gaan we dit ook in ons land krijgen?

Auteur Topic: Segway-step: gaan we dit ook in ons land krijgen?  (gelezen 17775 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #30 Gepost op: 25 juli 2009, 16:30:41
moeten ze geen sirene en blauwe lichten hebben  :D ;)
Dat moest maar niet...  ;D Gaat vast niet goed komen


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2009, 20:32:58
5000eu p/stuk  :o

Ik blijf van mening, koop dan voor iedereen een mountainbike en leidt ze op tot biker, heb je mijnsinziens meer aan en kost zo ongeveer hetzelfde. Moet wel toegeven dat je dan weer niet iedereen op een fiets kunt zetten maar waarschijnlijk wel op de segway.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #32 Gepost op: 27 juli 2009, 13:53:04
5000eu p/stuk  :o

Ik blijf van mening, koop dan voor iedereen een mountainbike en leidt ze op tot biker, heb je mijnsinziens meer aan en kost zo ongeveer hetzelfde. Moet wel toegeven dat je dan weer niet iedereen op een fiets kunt zetten maar waarschijnlijk wel op de segway.

Je hoeft nog niet eens voor iedereen een mountainbike te kopen.
Stadstoezicht Rotterdam al een Bike Team in het Oude Westen rijden. En dat kan je in alle stadsdelen doen tenslotte.
http://www.stadskrant.mediarotterdam.nl/onderdeel.php?id=971&editieID=82

En een mountainbike is aanzienlijk goedkoper en het is goed voor je conditie.
Wat is er nou mooier als werken aan je conditie in de baas zijn tijd en er nog salaris voor krijgen ook.

Co van Beek is zo'n beetje Hofleverancier voor de politie.
Zij leveren aan als ik het goed heb alle politieregio's inclusief de RAVU en hun mountainbike's kosten dacht ik ongeveer € 850,00 compleet met striping en al.
En ook de kleding komt bij hun vandaan.

http://www.politiefiets.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=44&category_id=63&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=4
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 27 juli 2009, 14:24:25
Zij leveren aan als ik het goed heb alle politieregio's inclusief de RAVU en hun mountainbike's kosten dacht ik ongeveer € 850,00 compleet met striping en al.
En ook de kleding komt bij hun vandaan.

http://www.politiefiets.nl

Volgens mij krijgen wij nu Batavus (net als de rest van Nederland) en reden we hiervoor Santos ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 27 juli 2009, 14:31:33
Volgens mij krijgen wij nu Batavus (net als de rest van Nederland) en reden we hiervoor Santos ....

Wat ik van de eigenaar begrepen heb ( ben daar zelf wezen praten voor iets anders ) zijn de mountainbike's van Batavus.
Als ik het gesprek goed herinnner zijn de bike's in samenspraak met Batavus ontworpen voor de politie o.a. n.a.v. ervaringen vanuit de beginperiode.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 27 juli 2009, 18:13:26
Volgens mij krijgen wij nu Batavus (net als de rest van Nederland) en reden we hiervoor Santos ....

Hollands-Midden is begonnen met B1 (lichtblauwe mountainbikes) en rijdt nu met Santos.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 30 november 2009, 11:26:17
Toch geen kentekenplicht voor Segways

http://www.depers.nl/binnenland/357057/Toch-geen-kentekenplicht-voor-Segways.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+rss%2Fbinnenland+%28De+Pers.nl+-+Binnenland%29

Gepubliceerd: vandaag 10:46
Update: vandaag 10:52

Gemotoriseerde steppen, beter bekend als de Segways, mogen toch de weg op zonder kenteken. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) trekt de kentekenplicht in voor bijzondere bromfietsen als de Segway, schrijft hij maandag aan de Tweede Kamer.

Eurlings komt daarmee tegemoet aan de wens van de Kamer. Het scheelt de eigenaren van zo'n step een hoop kosten en moeite als ze geen kenteken moeten aanvragen. Een ander argument dat hij aanvoert, zijn de kosten voor verzekeraars. Verder is de maatregel niet goed te handhaven.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 27 september 2010, 14:41:44
Segway-baas verongelukt met Segway»

http://nos.nl/artikel/187565-segwaybaas-verongelukt-met-segway.html
Toegevoegd: maandag 27 sep 2010, 14:23

De Britse eigenaar van het bedrijf dat de Segway produceert, is door een ongeluk met zo'n elektrisch voertuig om het leven gekomen. Jimi Heselden (62) reed op zijn landgoed in West-Yorkshire van een klif en viel in een rivier. Daar werd zijn lichaam gisteren gevonden.

Heselden begon zijn werkzame leven als mijnwerker en werd daarna steenrijk met de ontwikkeling van apparatuur voor het leger. Eind vorig jaar kocht hij de Segway-fabriek.

Vorige week nog maakte Heselden tien miljoen pond over naar door hem zelf opgerichte liefdadigheidsinstellingen. Hij zou 166 miljoen pond bezitten.
Samen sterk in de hulpverlening!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #38 Gepost op: 23 november 2011, 10:02:46
Bureau Meer en Vaart (Amsterdam) krijgt deze week 2 segways. Zullen worden ingezet in winkelgebieden.

Weet nog niet of het een proef is. Misschien weet dielangemotormuis meer :-)


mcwoofer

  • ICT Projectmamanger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #39 Gepost op: 25 november 2011, 10:44:18
Op Schiphol gebruikt de Marechaussee al een tijdej Segway's.