Van ideeën voor recherchekundige tot aanstelling als vrijwillig surveillant

Auteur Topic: Van ideeën voor recherchekundige tot aanstelling als vrijwillig surveillant  (gelezen 22316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Nu maar op zoek naar een 'normale' baan. Als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag.

Gesmolten Kaasje
Ja ik had je graag een leuke vacature bij een van onze posten willen laten zien, alleen zijn
die voorlopig alleen voor interne doorstroom. Wens je in ieder geval wel succes met het verdere
verloop, en zoals Wout al zegt. Je hebt nu wel een rapport wat je aan andere korpsen kan laten
zien waarmee ja kans ook wel iets stijgt. Ze hoeven immers niet meer die dure test procedure
te door lopen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Vandaag te horen gekregen dat ik niet meer verder wordt uitgenodigd voor nadere gesprekken, zeer zeer merkwaardig na het psychologische rapport wat ik heb mogen ontvangen en de gesprekken die ik heb mogen houden met het korps. Blijkbaar zoeken ze de onmogelijke mensen voor deze functie, erg jammer dat er eerst zoveel gevraagd hiervoor wordt van de sollicitant.

Nu maar op zoek naar een 'normale' baan. Als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag.

Gesmolten Kaasje

Is dit rapport specifiek voor een reku of is 'ie ook geldig als rapport voor de initiële opleidingen, niv. 2 t/m 5? Kun je (mocht er je interesse liggen) eventueel met dat rapport voor zo'n functie gaan.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie fijne reacties :)

Het negatieve advies is afgegeven door de landelijke selectiecommissie. Dit betekent dus dat niet het korps maar de landelijke organisatie het feestje heeft gestopt ;) Ik denk dus niet dat het doorsturen naar andere korpsen nut heeft toch? Overigens heb ik nog wel contact met het hoofd van de afdeling waar ik heb gesolliciteerd dus wie weet kan ik een achterdeur vinden...

Gr.
Kaasje
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Het negatieve advies is afgegeven door de landelijke selectiecommissie. Dit betekent dus dat niet het korps maar de landelijke organisatie het feestje heeft gestopt ;)  
Nu je het zegt ja, het schijnt nieuw te zijn dat niet de korpsen, maar het CCM bepaalt of iemand door deel B komt...
Ik denk dus niet dat het doorsturen naar andere korpsen nut heeft toch?
Wie niet waagt...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Het is mij ondertussen duidelijk geworden dat de beoordeling van de landelijke selectiecommissie om mij af te wijzen er toe leidt dat er geen interesse is/mag zijn in mij voor de organisatie. Toch lachwekkend dat een organisatie die zich profileert als integer en waarde te dragen aan persoonlijkheid mensen afwijzen op een paar getalletjes in een rapportage die op een moment opname zijn gemaakt.

Ja over een jaar heb ik weer een kans, maar met een zo'n merkwaardige selectieprocedure ga ik geen energie in weer 2 dagen selectie steken (waaronder dus weer die k*t sporttest waar ik dus nu helemaal niks aan heb gehad).

Als heren de hoge pieten nu gaan zeuren dat ze geen hogeropgeleiden kunnen vinden: dat is je eigen stomme schuld. Er zijn een hoop, een hele hoop bedrijven die in iemand met mijn profiel en achtergrond belangstelling hebben en die wel kijken naar de personen om wie het gaat.

 :-X :-X :-X :-X :-X
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Inmiddels blijk ik met mijn rapport wel aan de minimale vereisten te voldoen voor politiekundige bachelor. Ik weet nog niet of ik, net na het afronden van mijn bachelor en master hier trek in heb, maar ik laat het in iedergeval doorsturen naar het korps!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Kaasje, met alle respect. Maar zo te lezen kan je totaal niet omgaan met tegenslagen. Je bent afgewezen omdat er waarschijnlijk beteren zijn dan jij. Dat klinkt hard, maar het is niet anders. Vervolgens vind je de politie een lachwekkende organisatie die niet integer is en mensen afwijst op basis van een rapportage gemaakt bij een merkwaardig selectieonderzoek met een kutsporttest.

Misschien moet je het probleem iets dichterbij zoeken en misschien wel bij jezelf? Kan bot overkomen, maar ik kan er niks mooiers van maken.

Nu je het zegt ja, het schijnt nieuw te zijn dat niet de korpsen, maar het CCM bepaalt of iemand door deel B komt...Wie niet waagt...

Bij de sollicitatie naar de recherchekundige opleiding werkt het iets anders. Daar krijg je te maken met een landelijke selectiecommissie die mensen kan afwijzen. Mocht je door zijn naar de volgende ronde volgen er alsnog gesprekken in het korps (en uiteraard de rest van de selectie). In de selectiecommissie zitten collega's die verstand hebben van de recherchekundige opleiding.

Het CCM kan alleen afwijzen voor deel A. Vroeger was dit niet zo, want het korps kon bij uitval bij deel A alsnog bepalen dat de kandidaat naar deel B moet. Door landelijke richtlijnen is dat niet meer zo en is zakken bij deel A, ook definitief zakken. Volgens mij geld dit niet voor deel B, maar misschien dat dit recent is aangepast.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Kaasje, met alle respect. Maar zo te lezen kan je totaal niet omgaan met tegenslagen. Je bent afgewezen omdat er waarschijnlijk beteren zijn dan jij. Dat klinkt hard, maar het is niet anders. Vervolgens vind je de politie een lachwekkende organisatie die niet integer is en mensen afwijst op basis van een rapportage gemaakt bij een merkwaardig selectieonderzoek met een kutsporttest.

Misschien moet je het probleem iets dichterbij zoeken en misschien wel bij jezelf? Kan bot overkomen, maar ik kan er niks mooiers van maken.

Bij de sollicitatie naar de recherchekundige opleiding werkt het iets anders. Daar krijg je te maken met een landelijke selectiecommissie die mensen kan afwijzen. Mocht je door zijn naar de volgende ronde volgen er alsnog gesprekken in het korps (en uiteraard de rest van de selectie). In de selectiecommissie zitten collega's die verstand hebben van de recherchekundige opleiding.

Het CCM kan alleen afwijzen voor deel A. Vroeger was dit niet zo, want het korps kon bij uitval bij deel A alsnog bepalen dat de kandidaat naar deel B moet. Door landelijke richtlijnen is dat niet meer zo en is zakken bij deel A, ook definitief zakken. Volgens mij geld dit niet voor deel B, maar misschien dat dit recent is aangepast.

Hoi,

Bedankt voor je bericht.

Bedankt voor je mening, maar je ziet toch maar een klein deeltje van het verhaal :) Ik heb telefonisch contact gehad met de afdeling werving en selectie en die gaven ook toe dat het e.e.a. misschien wat duidelijker had mogen zijn. Dit kwam ook door de brief waarin staat dat je een jaar lang niet meer mag solliciteren wat dus niet geheel juist is aangezien je dus wel je rapportage voor lagere niveaus mag gebruiken. Dit kwam naar voren na enig doorvragen.

Je kan dus ook zeggen dat ik totaal wel kan omgaan met tegenslagen, ik ga gewoon verder, misschien niet met plan A, maar als plan B ook leuk is ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Je kan dus ook zeggen dat ik totaal wel kan omgaan met tegenslagen, ik ga gewoon verder, misschien niet met plan A, maar als plan B ook leuk is ;)

Ik zag toch echt alleen negatieve berichtgeving, vandaar mijn reactie. En super van je dat je verder wilt gaan. Dat ze er zelf niet mee komen om je recherchekundige testrapport door te sturen voor lagere niveau's, is omdat korpsen vaak geen hoger opgeleiden aannemen voor de niveaus t/m 4. Succes ieder geval met je mogelijke sollicitatie naar niveau 5.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Weet iemand of de scores voor politiekundige uit het psychologisch rapport een zelfde waarde hebben als voor recherchekundige d.w.z. als ik voor een onderdeel 3 heb gescoord bij de RKU is dit dan ook een 3 voor de PK of zijn deze punten dan meer waard? De telefoniste raadde mij aan om met deze lijst voor PK door te gaan, maar als ik op internet ervaringen lees heb ik het gevoel dat ik ook voor PK vrij laag gescoord heb voor een aantal kritische onderdelen (althans ik weet niet of zij de minimale score doorgaf of de gewenste score).
Hobby Bobby eenheid Den Haag