hond op voetplank scooter

Auteur Topic: hond op voetplank scooter  (gelezen 10259 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cootje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 6 september 2011, 20:29:14
Hallo,

Mijn vraag gaat over het volgende:mag je een hond tussen je benen op de voetplank van de scooter vervoeren over de weg.
Ik heb nu een scooter de 45 km ( dus met geel kenteken) kan rijden.
Is het strafbaar? Zo ja wat is de boete ? >:(
Het lijkt mij namelijk erg makkelijk voor in de stad, maar ja, als niet mag.
Zou dan eventueel deze handeling wel op een snorscooter mogen,dan rijd je namelijk hoofdzakelijk op het fietspad en niet zo hard,
dan ben ik bereid om mijn scooter in te ruilen voor een snor. ;D

mvg. Marco




Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2011, 20:42:05
Ik zou er waarschijnlijk wel tegen optreden en dan bekijk ik de hond als lading. Bovendien vind ik het niet verstandig omdat de hond eraf zou kunnen springen en daar moet je als bestuurder op letten. En als bromfietsbestuurder heb je al genoeg om op te letten omdat je zelf vaak niet of pas te laat wordt gezien. Er is overigens voor de wet in deze geen onderscheid tussen een brom- of snorfiets. Ik geloof dat het richtbedrag van het OM €280,- bedraagt.

Citaat van: Feitenboekje 2011
de lading of delen daarvan niet of zodanig zijn gezekerd dat deze onder normale verkeerssituaties
waaronder begrepen volle remmingen, plotselinge uitwijkmanoeuvres en slecht wegdek niet van het
voertuig kunnen vallen, te weten
* P 060 b - overige lading

Ik weet niet of er ook in het RVV iets over staat. Lading wordt behandeld in het RV.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2011, 20:43:40
Ik zou er waarschijnlijk wel tegen optreden en dan bekijk ik de hond als lading. Bovendien vind ik het niet verstandig omdat de hond eraf zou kunnen springen en daar moet je als bestuurder op letten. En als bromfietsbestuurder heb je al genoeg om op te letten omdat je zelf vaak niet of pas te laat wordt gezien. Er is overigens voor de wet in deze geen onderscheid tussen een brom- of snorfiets.

Ik weet niet of er ook in het RVV iets over staat. Lading wordt behandeld in het RV.

Nee word niet benoemd. Enige optie zou zijn artikel 5 wvw(gevaar of hinder). Zie het wel vaker gebeuren een hond op de scooter. Ik heb er weinig moeite mee als het met een aangepaste snelheid gaat.