Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 100180 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #120 Gepost op: 26 augustus 2013, 09:16:26
Citaat van: Red link=msg=1195290 date=1377501007
Welke agent?
Sorry, te snelle reactie  ;D Mea Culpa! Ik bedoelde de heer in het gele hesje...


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #121 Gepost op: 3 september 2013, 20:35:16
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1192597 date=1376668409
e050 e050 e050 ehm, volgens mij waren mijn gedachten nog ergens anders, want ik had het inderdaad niet gezien. Ik dacht die ambu's in Amsterdam komen de gehele dag uit die zijstraat gereden. Maar bij het terugkijken inderdaad gezien dat het één en hetzelfde incident is. Bij het terugkijken zag ik ook dat er meerdere cameramensen aan het filmen zijn!

Dus er durven zich al meerdere mensen (minimaal 2 filmers) zich te uiten als ramptoerist!
Er komen inderdaad de hele dag ambu's uit dat straatje :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


sylvester1986

  • Gast


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #123 Gepost op: 9 oktober 2013, 01:04:03
Nou, dat scheelde inderdaad een haartje.  ::)

Heeft volgens mij niets met dit topic van doen. Als we ''de rem aantikken'' al ''bijna-aanrijdingen'' gaan noemen...want dit is niet de eerste keer dat zo'n filmpje wordt gepost onder de noemer bijna-aanrijding.. Politievoertuig heeft (alsnog) zeer snel in de gaten wat de brandweer wil gaan doen, de brandweerchauf op zijn beurt spiegelt keurig, opgelost.

Er is best wat beeldmateriaal te vinden waarbij het maar net goed gaat of net niet. Maar laten we geen spijkers op laag water zoeken.


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #124 Gepost op: 24 oktober 2013, 15:10:39
Je kunt je afvragen waarom de chauffeur van de TS niet eerder zijn knipperlicht aandoet naar rechts, dan had de politiewagen eerder hierop kunnen anticiperen denk ik.
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #125 Gepost op: 28 juli 2016, 13:12:57
Afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=98784.

Kennelijk ben jij nog geen stuurman. Maar Prio 1 MAG je met sirene en blauw rijden het MOET niet. Dus als er geen verkeer is kan je met prio 2 dezelfde opkomsttijd halen. Juist dat automatisme van Prio 1 dan zal ik ook laten horen aan iedereen dat ik met de brandweerauto mag rijden is nou niet echt bevordelijk voor de verstandhouding met burgers die morgen gewoon weer vroeg naar te werk moeten en graag willen slapen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


slengske

  • Beveiliger, Manschap B, Chauffeur pompbediener, Instructeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #126 Gepost op: 28 juli 2016, 13:45:16
Citaat van: tower-ladder link=msg=1439199 date=1469704377
Kennelijk ben jij nog geen stuurman. Maar Prio 1 MAG je met sirene en blauw rijden het MOET niet. Dus als er geen verkeer is kan je met prio 2 dezelfde opkomsttijd halen. Juist dat automatisme van Prio 1 dan zal ik ook laten horen aan iedereen dat ik met de brandweerauto mag rijden is nou niet echt bevordelijk voor de verstandhouding met burgers die morgen gewoon weer vroeg naar te werk moeten en graag willen slapen.

Ik als opgeleid brandweer chauffeur heb toch iets heel anders geleerd!


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #127 Gepost op: 28 juli 2016, 13:50:13
Citaat van: slengske link=msg=1439203 date=1469706316
Ik als opgeleid brandweer chauffeur heb toch iets heel anders geleerd!

Dan ben ik heel benieuwd wat jij geleerd hebt!  ;)


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #128 Gepost op: 28 juli 2016, 13:52:31
Ik denk dat Tower-Ladder een probleem heeft als ie zijn toeter uitlaat tijdens een P1 rit en een ongeval krijgt.
Met uitleggen alleen kom je er dan niet vanaf.....
Je bent alleen een voorrang vragend voertuig als je en je herrie en je blauw aan hebt staan.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #129 Gepost op: 28 juli 2016, 13:52:56
Citaat van: tower-ladder link=msg=1439183 date=1469700510
:'( ik ben diep bedroefd. Is dit de Nederlandse Brandweer in actie? Blijf dan in de kazerne in plaats van iedere burger diep in de nacht wakker te maken met je martin hoorns.

In het videofilmpje is ook de ambulancedienst te zien in de stoet lawaaimakers midden in de nacht op een lege weg. Ik neem aan dat iemand de ambulancedienst de opdracht heeft gegeven met spoed ter plaatse te gaan anders hadden ze geen zwaailichten aan hoeven te hebben. Als de ambulancedienst met spoed ter plaatse dient te gaan horen ze niet achter de slome brandweerwagens aan te hobbelen. Als de RAV zou willen dat met spoed ter plaatse ter plaatse gaan zwaailicht/sirene aanzetten is en op je elfendertigst ter plaase hobbelen is hadden ze de broeder wel een slome vrachtwagen gegeven in plaats van een volkswagen golf (of iets dergelijks).