Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 98648 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #170 Gepost op: 4 november 2016, 23:57:31
Team Verkeer ZWB ‏@TeamVerkeerZWB
#Tilburg #N260 Ambulance rijdt met O&G de kruising op. Krijgt geen voorrang. #letop! Bestuurder bekeurd €230,-@vandeambulance ^md-nf
Video: https://twitter.com/teamverkeerzwb/status/794646745775013888
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #171 Gepost op: 5 november 2016, 09:01:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1455945 date=1478300251
Team Verkeer ZWB ‏@TeamVerkeerZWB
#Tilburg #N260 Ambulance rijdt met O&G de kruising op. Krijgt geen voorrang. #letop! Bestuurder bekeurd €230,-@vandeambulance ^md-nf
Video: https://twitter.com/teamverkeerzwb/status/794646745775013888

Als je tegenwoordig een moderne ambulance met O&G over het hoofd ziet dan moet je toch wel ziende doof en horende blind zijn.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #172 Gepost op: 7 november 2016, 12:45:12
Citaat van: Thor link=msg=1455964 date=1478332883
Als je tegenwoordig een moderne ambulance met O&G over het hoofd ziet dan moet je toch wel ziende doof en horende blind zijn.

Vind je, in de huidige generatie voertuigen hoor je een OGS voertuig bijna niet door de geluidsisolatie (herhaaldelijk pas al hij voorbij komt) en in de oudere generatie voertuigen hoor je ze bijna niet door het gebrek aan isolatie....

In mijn brw.bus komen de huidige tweetonen bijna niet boven het motor geluid in de cabine uit, in de sprinter van de baas komen ze van buiten de cabine bijna niet in.....

Nu kijk ik met beide voertuigen veelvuldig in mijn spiegels en zit ik redelijk hoog zodat ik vaak een goed overzicht heb dus veelal voortijdig de O van de OGS heb gezien maar, bijvoorbeeld achter of net voor een vrachtwagen is het zicht een stuk beperkter. In voorkomende gevallen houd ik bij voorbaat al rekening met OGS voertuigen (voorbeeld is de N302 in de werkvakken tussen Hoorn en Enkhuizen) maar velen doen dit niet.
Het is dus niet alleen mijn probleem dat ik soms een OGS voertuig (te) laat opmerk anderen hebben hier ook een deel in, hetzij door mijn gezichtsveld te beperken hetzij door de waardeloze kwaliteit van de G in de OGS.

Kortom je kunt niet klakkeloos de verantwoording op de weggebruiker afschuiven als ziende blind en horende doof het is net als met alles in het verkeer een samenspel van ALLE weggebruikers (en de overheid tav de kwaliteit van de OGS)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #173 Gepost op: 7 november 2016, 22:50:43
Vandaaag nog bijna een afdekongevalletje met een politieauto, en ik reed nog wel heel demonstratief langzaam de kruising op om mijn nieuwe collega te laten zien hoe gevaarlijk die was...
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1456300 date=1478519112
Vind je, in de huidige generatie voertuigen hoor je een OGS voertuig bijna niet door de geluidsisolatie (herhaaldelijk pas al hij voorbij komt) en in de oudere generatie voertuigen hoor je ze bijna niet door het gebrek aan isolatie....

In mijn brw.bus komen de huidige tweetonen bijna niet boven het motor geluid in de cabine uit, in de sprinter van de baas komen ze van buiten de cabine bijna niet in.....

Nu kijk ik met beide voertuigen veelvuldig in mijn spiegels en zit ik redelijk hoog zodat ik vaak een goed overzicht heb dus veelal voortijdig de O van de OGS heb gezien maar, bijvoorbeeld achter of net voor een vrachtwagen is het zicht een stuk beperkter. In voorkomende gevallen houd ik bij voorbaat al rekening met OGS voertuigen (voorbeeld is de N302 in de werkvakken tussen Hoorn en Enkhuizen) maar velen doen dit niet.
Het is dus niet alleen mijn probleem dat ik soms een OGS voertuig (te) laat opmerk anderen hebben hier ook een deel in, hetzij door mijn gezichtsveld te beperken hetzij door de waardeloze kwaliteit van de G in de OGS.

Kortom je kunt niet klakkeloos de verantwoording op de weggebruiker afschuiven als ziende blind en horende doof het is net als met alles in het verkeer een samenspel van ALLE weggebruikers (en de overheid tav de kwaliteit van de OGS)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #174 Gepost op: 8 november 2016, 09:54:12
Citaat van: jvo link=msg=1456399 date=1478555443
Vandaaag nog bijna een afdekongevalletje met een politieauto, en ik reed nog wel heel demonstratief langzaam de kruising op om mijn nieuwe collega te laten zien hoe gevaarlijk die was...

Waarmee je min of meer mijn verhaal LIJKT te bevestigen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #175 Gepost op: 20 januari 2018, 00:23:19
Een interessante discussie over het rijden met OGS door de veiligheidsregio: https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1477510


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #176 Gepost op: 7 februari 2018, 18:27:11
Soms gaat niet iedere spoedrit zo soepel als je hoopt...



DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #177 Gepost op: 7 februari 2018, 18:36:27
Wat een ontiegelijke druif... netjes gesproken... 98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #178 Gepost op: 7 februari 2018, 22:25:39
Dat scheelde weinig ..



Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #179 Gepost op: 8 februari 2018, 10:02:15
Dat scheelt heel weinig, maar voordat we de schuld op de bestuurder van de bestuurder van de Kia leggen, mij lijkt het niet zo'n handige plek om in te halen. Nu ken ik de situatie niet, maar de ruimte lijkt beperkt.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.