Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 98678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #180 Gepost op: 8 februari 2018, 11:43:48
Als de Kia remde op het moment dat de ambu de inhaalmanoeuvre inzet dan kun je daar - voor zover ik kan zien - prima inhalen. Het gaat alleen fout op het moment dat de Kia besluit om - waarschijnlijk met de beste bedoelingen (ruimte maken) - uitwijkt naar links terwijl hij de ruimte op dit manier juist wegneemt ???


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #181 Gepost op: 8 februari 2018, 12:27:09
Ik vind het eigenlijk zo vlak voor een rotonde discutabel om met het verkeer dat nog voor de KIA rijdt hier in te halen, ook al was deze manoeuvre gelukt dan was de tijdswinst te verwaarlozen.
Verder had het aangeven van richting misschien ook duidelijker geweest naar de automobilist toe.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #182 Gepost op: 8 februari 2018, 17:29:59
Wat een ontiegelijke druif... netjes gesproken... 98uiye
Die Ambulance chauffeur of de chauffeur welke in paniek raakt en een verkeerde keuze maakt door naar te links te gaan om de ambulance vrij baan te geven?

Schijn kan bedriegen, maar het lijkt of de snelheid wel erg hoog lag van beide voertuigen en de plek om in te halen vind ik persoonlijk niet zo verstandig, maar ik ken de weg situatie daar niet, dus kan er ook heel erg naast zitten....
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #183 Gepost op: 8 februari 2018, 22:45:21
Zonder de lokatie te kennen is het moeilijk oordelen. Ze zijn beide niet handig bezig. De chauffeur zet een inhaal actie in op een krap stuk maar houdt te weinig rekening met de mogelijkheid dat je het niet red. Een inhaalactie zet je pas door als je zeker weet dat je het haalt en de mogelijkheid hebt om af te breken en terug te gaan achter het voertuig wat je inhaalt of in elk geval voordat je de bossages in duikt. Voor hetzelfde ligt daar een betonblok en kom je niet meer verder.

Ik vind de chauffeur van de auto een druif. Ik vermoed dat hij de ambulance al gezien heeft gelet op de hoge snelheid. Dan pak je juist het eerste gaatje om ruimte te maken. Door dit niet te doen dacht de chauffeur dat hij geen ruimte ging geven. Of je dan moet inhalen bespreek ik hier boven al. Maar vervolgens duikt hij zonder te spiegelen op zij terwijl juist die ambulance zit. Dan zit je niet op te letten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #184 Gepost op: 9 februari 2018, 00:16:24
Dan zit je niet op te letten.
Of je verwacht de manoeuvre niet en was juist aan het spiegelen om ruimte te maken.

Ik mag mijzelf beroepschauffeur noemen, maar ook ik betrap mijzelf af en toe dat door het spiegelen ineens de situatie anders is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #185 Gepost op: 6 april 2018, 13:29:19
Dit ging bijna mis.



Ambuchannel 112
Gepubliceerd op 6 apr. 2018
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #187 Gepost op: 13 december 2018, 14:14:20
Zelfs tijdens instructie kan het mis gaan  :o
Dit is een direct gevolg van hoe gestresseerd mensen voor een verkeerslicht reageren,  maar ook hoe slecht een beroepschauffeur reageert. De buschauffeur had eerder moeten stoppen en niet gelijk achter het brandweervoertuig aan moeten willen rijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.