Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 98654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #50 Gepost op: 29 april 2012, 22:40:45
Volgens mij had je graag even met deze mevrouw gesproken?

Ik neem aan dat je het kenteken in de snelheid niet opgenomen/onthouden hebt. Een dashcam zou in zo'n geval een uitkomst geweest zijn. Het is in ieder geval in mijn ogen wel een geeltje waardig. (als leek zijnde)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #51 Gepost op: 29 april 2012, 23:14:03
Op ieder OGS voertuig een bordje met een variant op "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen"?  098uo

Maar serieus, als 2e (3e, 4e, etc) voertuig moet je echt oppassen, mensen verwachten niet nog een voertuig. Op de motor ook altijd leuk als je maatje een voertuig ingehaald heeft en de bestuurder daarvan denkt dat er vast niet nog zo'n idioot langs komt. En het is niet altijd het niet opletten. Tijdens het begeleiden van een ambu bij het treinongeluk van vorige week heb ik gewoon van een automobilist "the finger" gehad en bleef hij gewoon voor me uit rijden. Denk dat ik de tigste motorrijder was die er langs wilde met een ambu achter zich aan. Heb mijn been nog even uitgestoken richting zijn spiegel bij het inhalen, maar hem toch maar net op tijd weer ingetrokken e050  :-\  En in de drukte heb je dan dus geen kenteken...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #52 Gepost op: 29 april 2012, 23:20:28
Op ieder OGS voertuig een bordje met een variant op "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen"?  098uo

Maar serieus, als 2e (3e, 4e, etc) voertuig moet je echt oppassen, mensen verwachten niet nog een voertuig. Op de motor ook altijd leuk als je maatje een voertuig ingehaald heeft en de bestuurder daarvan denkt dat er vast niet nog zo'n idioot langs komt. En het is niet altijd het niet opletten. Tijdens het begeleiden van een ambu bij het treinongeluk van vorige week heb ik gewoon van een automobilist "the finger" gehad en bleef hij gewoon voor me uit rijden. Denk dat ik de tigste motorrijder was die er langs wilde met een ambu achter zich aan. Heb mijn been nog even uitgestoken richting zijn spiegel bij het inhalen, maar hem toch maar net op tijd weer ingetrokken e050  :-\  En in de drukte heb je dan dus geen kenteken...

Ik kan me die situaties goed voorstellen maar is het daarom niet handiger dat voertuigen onder OGS met cam aan rijden?
Zou ook makkelijker zijn voor de bewijslast. En je kunt zelf de beelden nog eens terugkijken of je een geeltje wilt uitschrijven.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 29 april 2012, 23:38:51
Maar serieus, als 2e (3e, 4e, etc) voertuig moet je echt oppassen, mensen verwachten niet nog een voertuig.
Ik heb een tijdje geleden nog zo'n video geplaatst (kan hem niet terug vinden) waarin een politiewagen EN motoragent met prio 1 reden, de automobilist schiet lomp aan de kant voor de wagen, maar ziet de motoragent nog net en raakt hem daardoor nog net niet.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #54 Gepost op: 29 april 2012, 23:40:15
Ik kan me die situaties goed voorstellen maar is het daarom niet handiger dat voertuigen onder OGS met cam aan rijden?
Zou ook makkelijker zijn voor de bewijslast. En je kunt zelf de beelden nog eens terugkijken of je een geeltje wilt uitschrijven.


Ben op zich wel voorstander van een camera zoals je bij de Amerikanen wel ziet. Gewoon continue meedraaiend.


Gast

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 29 april 2012, 23:52:14
Vanmiddag tijdens mijn A1 rit, onderweg naar Sanquin toe met de piketwagen had ik iemand voor me die kennelijk dacht dat vooral harder voor me uit gaan rijden behulpzaam is.
Vanaf de A10 zuid rechtsaf de afrit Sloten was een prachtig mooi gat voor die mevrouw waar ik graag in had gewild, zij besloot dat het kennelijk verstandiger was om gas geven, richtingaanwijzer rechts te geven met het idee ruimte voor mij te maken, en toen ging bij haar het gas erop....

Ben er maar met een glimlach achter blijven hangen tot boven aan de afrit, toen ze alsnog mij de ruimte gaf en ik haar vriendelijk een handje als dank meegaf.

Het blijft interessant dat rijden met OGS!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #56 Gepost op: 29 april 2012, 23:58:37
Ben op zich wel voorstander van een camera zoals je bij de Amerikanen wel ziet. Gewoon continue meedraaiend.

Volgens mij moet dit systeem helemaal niet zo duur zijn. Het kan in veel gevallen voor veel duidelijkheid zorgen denk ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #57 Gepost op: 30 april 2012, 00:13:44
Volgens mij moet dit systeem helemaal niet zo duur zijn. Het kan in veel gevallen voor veel duidelijkheid zorgen denk ik.
Voor nog geen vijftig euro heb je al een simpel setje dat je zelf tegen de ruit aanplakt. Ook handig voor in je privé wagen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #58 Gepost op: 30 april 2012, 00:28:38
Voor nog geen vijftig euro heb je al een simpel setje dat je zelf tegen de ruit aanplakt. Ook handig voor in je privé wagen.

Hmm, leuk dingetje. En ook geen geld eigenlijk. Bedankt voor de tip.   O0
(zal eens nadenken)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 30 april 2012, 00:35:08
Voor nog geen vijftig euro heb je al een simpel setje dat je zelf tegen de ruit aanplakt. Ook handig voor in je privé wagen.

Ik wil zoiets als DIT HIER OP EBAY hebben voor in mijn Caprice. Daarin heb ik een oude digicam op de kop hangen aan zo'n zuignap-statief en ik word er doodziek van om al die filmpjes na de tijd te moeten spiegelen en omdraaien op de PC.....