Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 99331 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 9 mei 2012, 20:41:43
Hebben jullie als prio 1 rijders dan ook zo'n hekel aan drempels? >:D


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #71 Gepost op: 9 mei 2012, 20:42:46
Hebben jullie als prio 1 rijders dan ook zo'n hekel aan drempels? >:D
Goed gesuggereerd dat de niet-prio1 rijders er al last van hebben ^-^


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #72 Gepost op: 9 mei 2012, 20:46:34
Klopt, ik vind dat de ''verkeersbelemmerende'' maatregelen de pan uit reizen.. Zeker met patiënt achterin is het soms keihard werken om het zo comfortabel mogelijk te houden. Maar hier hebben we ergens al een topic over lopen, meen ik.  ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 9 mei 2012, 20:49:11
Zeker met patiënt achterin is het soms keihard werken om het zo comfortabel mogelijk te houden.
Daarvoor mijn respect O0


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #74 Gepost op: 9 mei 2012, 21:12:31
Hebben jullie als prio 1 rijders dan ook zo'n hekel aan drempels? >:D

Ik heb met oud&nieuw de hele nacht op de 713 van Zeist gezeten. Een 4x4 die drempeltjes niet zo leuk vindt. En wij waren het daar wel een beetje mee eens. Na een stuk of 12000 drempels die nacht (en prio 1) heb je het dan wel gezien hoor ;D

Dit jaar maar op de 712. Rijdt toch iets beter...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #75 Gepost op: 9 mei 2012, 21:43:37
Tja... drempels.   >:(

Ik heb er ook een bloedhekel aan.
Eigenlijk zouden alle drempels dezelfde hoogte moeten hebben en een goede markering. Want hier schort nogal het e.e.a. aan.
Als ze goed zichtbaar zijn en een bepaalde hoogte hebben dat je niet op en neer stuiterd in je auto als je er met 30 overheen gaat dan vind ik het prima.

Ik denk dat daar het grootste probleem ligt. Nederland ligt inmiddels vol met de gekste variaties. En vaak niet gemarkeerd!!!
Wat is dan nog het nut van zo'n drempel? In mijn ogen niets!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #77 Gepost op: 9 mei 2012, 21:57:16
En dus geen idee voor een veiliger verkeer.

Ja, een drempel is in sommige gevallen veiliger. Of moet ik zeggen: Maakt het verkeer veiliger.
Maar de ellende is dat Nederland er al vol mee ligt en er te pas en te onpas mee gesmeten wordt.
En dan ook nog op een hele slechte manier. Als er een standaard voor gevonden zou worden dan is dat een pré.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 9 mei 2012, 22:00:26
En wat denk je van Betonblokken/bloembakken op het wegdek? Allemaal risico's tijdens een prio 1 rit.
Dan kun je beter het stratensysteem van de Amerikanen hebben. Lange, brede en rechte wegen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #79 Gepost op: 9 mei 2012, 22:10:17
En wat denk je van Betonblokken/bloembakken op het wegdek? Allemaal risico's tijdens een prio 1 rit.
Dan kun je beter het stratensysteem van de Amerikanen hebben. Lange, brede en rechte wegen.

Nee, hier zou ik niet voor kiezen. Dan krijg je op stille tijden en misschien ook wel in drukke tijden, stratencircuits.

Ik zou meer zijn voor het Shared Space principe. Een stukje zelfreguliering. Kom je in een woonwijk, hoppa.. max. 30 km per uur. En dan mogen er best bloembakken staan (staat ook mooier), maar het liefst een heel andere inrichting van wegen en groen. Minder regels en zeker minder verkeersborden. Rust... dat is het toverwoord. (uitstraling die uitnodigd om zelf goed op te letten) En dat geldt dan voor iedere gebruiker van de weg.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.