Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 99322 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2012, 00:23:22
Tja...het komt regelmatig voor, zeker als je op onbekend terrein rijdt. En dan met name 's nachts..

Ik heb wel eens verder gevlogen dan dit...  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #81 Gepost op: 10 mei 2012, 09:06:17
Hebben jullie als prio 1 rijders dan ook zo'n hekel aan drempels? >:D

Ik heb dan geen prio ritten, maar mag ik ook een hekel hebben aan die krengen?! Standaard zit ik te springen in de bots als ik over zo'n kreng moet.

Maar grinnik ik kan je wel vertellen dat ook een G mooi kan springen over zo'n bult en dat dan de losse amber zwaaipit  wordt gelanceerd 098uo >:D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 10 mei 2012, 11:52:19
Met G bedoel je?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #83 Gepost op: 10 mei 2012, 12:16:26
Met G bedoel je?

Mercedes G-Klasse:



Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade: Schiphol
Soort voertuig: Hoog Risico Beveiliging (HRB)
Merk & type: Mercedes G300
Kenteken: KV-61-66
Byzonderheden: Anders dan alle andere KMar voertuigen voorzien van Hänsch signalering.




Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade: Schiphol
Soort voertuig: Hoog Risico Beveiliging (HRB)
Merk & type: Mercedes G300
Kenteken: KV-61-67
Byzonderheden: Anders dan alle andere KMar voertuigen voorzien van Hänsch signalering.


BTW hier valt ook goed mee te springen en ben je ook niet blij met drempels..... T**ring wat had ik een hekel aan die drempeltjes rondom de "Pantser Infanterie Rust en Ontspannings Centrum":



Dienst: Koninklijke Marechaussee
Standplaats:
Roepnummer: nb
Soort voertuig: pantserrupsvoertuig
Merk & type: YPR-765 KMar
Bijzonderheden:
Er waren inderdaad aardig wat wagens, zo waren er de 3 bovenstaande Volkswagens, 3 Yamaha motoren, 1 ME Sprinter, stuk of 3 Ford Transits, de promotiewagen, en ook nog wat onopvallende wagens, waarvan het meeste zonder OGS. Ook diverse bikers van de KMar en de politie Noord- en Oost-Gelderland waren aanwezig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 10 mei 2012, 12:27:19
G klasse ken ik inderdaad wel.
Bedankt, kon er niet op komen. O0


sylvester1986

  • Gast


sylvester1986

  • Gast


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #88 Gepost op: 23 oktober 2012, 12:45:08
Dan nog maar even mijn input geven. Het rijden met OGS voor de dierenambulance moet kunnen m.i.
Daar moeten dan wel duidelijke afspraken voor gemaakt worden en zullen er regelgevingen voor moeten worden aangepast. Het probleem alleen is dat men werkt met vrijwilligers en dat het orginisatorisch mogelijk wat lastiger ligt.

Zelf ben ik nu ruim 8 jaar chauffeur in voertuigen met OGS. Dit heb ik bij verschillende diensten/bedrijven gedaan. Hierbij heb ik zelfs meerdere malen over grotere afstanden met OGS gereden. Zowel in grote steden als in buitengebieden.

Door mijn ervaring ben ik van mening dat men in de grotere steden minder opletten of meer maling aan je hebben. In de buitengebieden maken mensen meer en eerder ruimte voor je. Dit komt niet alleen omdat er minder verkeer is op de weg.

Even voor jullie beeldvorming enkele voorbeelden van OGS ritten die ik heb uitgevoerd: Den Haag - Amsterdam, Amsterdam - Utrecht, Amsterdam - Utrecht. Verder in de Provincie Gelderland, Utrecht en Noord-Holland meerdere OGS ritten gehad. Daarbij ook met hogere snelheid gereden ( 200 +)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #89 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:04:20
FuStW Polizei München (T4) mit Problemen beim abbiegen
Firescue112
Heb de indruk dat die duitse flik een beetje zijn boekje te buiten gaat met de OGS.