Familieleden / partners in dezelfde blusgroep

Auteur Topic: Familieleden / partners in dezelfde blusgroep  (gelezen 22084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #10 Gepost op: 14 november 2011, 09:47:08
Citaat van: Kusje link=topic=54983.msg948848#msg948848 date=132118761 ;D1
Maar als ze partners waren is het toch geen probleem?  Want dan zijn ze geen partners meer    ;)

In dat geval misschien reden destemeer om het niet te doen   ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 14 november 2011, 09:55:32
Maar als ze partners waren is het toch geen probleem?  Want dan zijn ze geen partners meer    ;)
tsja, dat krijg je er nou van als je je vrouw met 5 man laat uitrukken ;D
Samen sterk in de hulpverlening!


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #12 Gepost op: 15 november 2011, 19:42:51
:) :) :) :) Gezellig met z'n allen achter in de bak.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2011, 07:20:22
:) :) :) :) Gezellig met z'n allen achter in de bak.

Zo komt die wagen nooit van zijn plaats     :D               (en dan wel met een rood led bordje "brandweer" naar de kazerne rijden  ;)   98uiye)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2011, 18:27:26
Zo komt die wagen nooit van zijn plaats     :D               (en dan wel met een rood led bordje "brandweer" naar de kazerne rijden  ;)   98uiye)

En toch is er dan sprake van hoge nood! Dus wel illigaal maar wel met begrip!  ;D ;D ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #15 Gepost op: 21 december 2011, 16:21:21
In ons korps (meerdere posten) meerdere vaders- zoons of dochter. Ook echtpaar en m/v (vaste) relatie. Ook broers en neven.
Geen bezwaar want zodra de pieper gaat is het geen pa/ paps/ schatje meer maar: Bevelvoerder, 112 enz.
Tot nu toe bij de uitrukken wat inzetten betreft geen extra voorzichtigheid, of "mooie plek geven" aan de orde geweest. Niet anders gehandeld dan wanneer ik de zoon van mijn collega of buurtgenoot zou inzetten. Kan het voor de één wel, dan ook voor zoon/dochter/man/vrouwlief.  Zelf meermaals als B. mijn zoon ingezet als manschap op een stevige opdracht. En met hem als aanvalsploeg bij een binnenbrand ingezet.
Dat je meerdere familieleden tegelijk in een riskante inzet hebt, of kunt hebben is waar maar op een (kleine) post bijna niet anders te regelen. Niet aannemen terwijl beschikbaarheid e.d. prima is? Andere ploeg? Moet die er wel zijn. Andere post, niet reeël gezien de afstanden.


janneman82

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #16 Gepost op: 16 april 2012, 12:53:15
Geen probleem bij ons in het korps (Hilversum) Mijn vriendin is net als ik vrijwilliger bij het korps. We hebben elkaar tijdens de opleiding leren kenen en toen werdt eral geen probleem van gemaakt. We hebben ook een tijdje samen in dezelfde ploeg gezeten. Heeft nooit problemen opgeleverd. Alleen tijdens een herbezetting was het nog wel is lastig, vooral in het begin ;) Dan is alles nog nieuw en ben je wat knuffeliger ;)


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #17 Gepost op: 20 april 2012, 14:27:13
Bij ons komt het voor dat er combinaties zijn van vader-zoon relaties. Deze zijn wel per ploeg gescheiden, maar het kan goed voorkomen dat ze op de zelfde TS mee uitrukken.


Marielle^^

  • Aspirant Manschap
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Female firefighter
Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 01:24:22
Bij het korps waar ik zit zitten 2 ooms van mij, en mijn vader is cluster commandant. Geen probleem dacht ik zo.?


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2012, 07:03:33
Zolang de inzet goed verloopt is er denk ik niets aan de hand maar wat als je partner tijdens een inzet bijvoorbeeld ingesloten raakt in het vuur? Handel je dan nog steeds als professional of neem je dan extra risico's omdat het je partner is met alle gevolgen van dien?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever