Egel doodschoppen

Auteur Topic: Egel doodschoppen  (gelezen 14476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 10 september 2011, 12:24:58
Maar dan is het ook de vraag of het dier aan een ander toebehoort. Dan zou het beestje van de overheid moeten zijn.

Tja en waar ligt het verschil tussen een muizenval en een egel? Muizen krijgen het stempel ''plaag'', maar egels? Zijn dat lastige beestjes? Of onhygiënisch? Interessante materie. Volgens mij vallen ze niet onder het kopje ''ongedierte''.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 10 september 2011, 12:25:18
Op google staan berichten over een doodgeschopte egel in Apeldoorn, in 2007.
Deze "gasten" van 13 en 16 jr oud zijn ook aangehouden door de politie. Dus ik denk dat de kans groot is dat je er wat aan kan laten doen. Wat de straf is kan ik niet vinden.
Jongens schoppen egel dood

APLDOORN - De politie heeft maandag twee jongens van 13 en 16 jaar uit Apeldoorn aangehouden die begin deze maand een egel hadden doodgeschopt in de hal van een flat.

De politie kwam de twee op het spoor na bestudering van een filmpje op internet waarop de dierenmishandeling was te zien. Het filmpje is inmiddels verwijderd.

De mishandeling leidde tot veel verontwaardiging in de buurt. De twee hebben bekend.

Bron: omroepgelderland
-------------------
Het kan dus erger.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #12 Gepost op: 10 september 2011, 12:25:36
Mijn broertje is net 18, en die vreselijke dader is geloof rond de 22.

Ik laat het nog wel horen hoe het afloopt.

Ik zal er niet om treuren als het zelfde bij hem overkomt liefst schop ik hem zelf net zohard tegen die muur aan :-X

En dan met het idee dat die gast nog een hond heeft ook >:(


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #13 Gepost op: 10 september 2011, 12:32:28
Tja en waar ligt het verschil tussen een muizenval en een egel? Muizen krijgen het stempel ''plaag'', maar egels? Zijn dat lastige beestjes? Of onhygiënisch? Interessante materie. Volgens mij vallen ze niet onder het kopje ''ongedierte''.

Sterker nog... het zijn beschermde dieren (de egels).
http://www.egelopvang.nl/egelleven.htm
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 10 september 2011, 12:33:32
Sterker nog... het zijn beschermde dieren (de egels).

Kijk, en daar kan je wat mee! Thanks, Skip! O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 september 2011, 12:39:51
Dan gaat het om de flora/faunawet.
Artikel 9: Het is verboden (beschermde) dieren te doden, te verwonden, te vangen, te bemachtigen of met het oog daarop op te sporen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flora-_en_faunawet


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #16 Gepost op: 10 september 2011, 12:41:14
Graag gedaan, Dinges.

Het is zelfs nog erger. Sinds 2009 is het een BEDREIGDE beschermde diersoort.
http://www.natuurbericht.nl/?id=2157

Hiermee denk ik dat er voldoende is om de straf behoorlijk op te voeren. Dergelijke "gasten" die zo'n weerloos diertje de dood in schoppen verdienen wat mij betreft een flinke straf. Dus niet het half jaar waar ik eerder over repte.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2011, 12:41:23
Gelezen, Vinn?


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #18 Gepost op: 10 september 2011, 12:43:50
Hartelijk dank  O0

Ja alles gelezen we spreken zo mijn broertje kijken wat hij er van zegt misschien doet hij moeilijk omdat het een soort 'vriend' van hem is.

Ik ga over 10 minuten die kant op egel zoeken ik hoop niet voor hem dat ik hem dan tegen kom


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 10 september 2011, 12:44:35
Maar nu even terug naar WIE doet de aangifte. De getuige(n) of iemand die het gehoord heeft?
Hartelijk dank  O0

Ja alles gelezen we spreken zo mijn broertje kijken wat hij er van zegt misschien doet hij moeilijk omdat het een soort 'vriend' van hem is.

Ik ga over 10 minuten die kant op egel zoeken ik hoop niet voor hem dat ik hem dan tegen kom

Maak eerst foto's voordat je iets aanraakt/oppakt!!!
Het is nog beter om eerst de politie te waarschuwen denk ik voor de bewijslast. Die zullen de Landelijke Inspectiedienst waarschuwen denk ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.