Egel doodschoppen

Auteur Topic: Egel doodschoppen  (gelezen 14575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #30 Gepost op: 10 september 2011, 13:14:51
Tja... Dat arme egeltje. Al die arme muizen ,al die arme ratten ,al die arme slakken waar kleine kinderen bewust op stappen en al die arme vliegen die we met zijn allen massaal dood slaan.
Natuurlijk zit er iets los in de jongen zijn bovenkamer, maar zal er strafrechtelijk iets tegen gedaan worden?

(En ja ik gooi de knuppel in het hoenderhok)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 10 september 2011, 13:17:20
Tja... Dat arme egeltje. Al die arme muizen ,al die arme ratten ,al die arme slakken waar kleine kinderen bewust op stappen en al die arme vliegen die we met zijn allen massaal dood slaan.
Natuurlijk zit er iets los in de jongen zijn bovenkamer, maar zal er strafrechtelijk iets tegen gedaan worden?

(En ja ik gooi de knuppel in het hoenderhok)

Jij geeft aan het verschil niet te zien tussen het doodschoppen van een weerloos diertje, of het tot zwijgen brengen van een irritante bromvlieg? Nou sorry, maar ik ga je dat ook niet bijbrengen. Je hebt gewoon wat gemist, ergens.

(en ja, ik gooi je knuppeltje direct terug)  :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 10 september 2011, 13:17:51
Tja... Dat arme egeltje. Al die arme muizen ,al die arme ratten ,al die arme slakken waar kleine kinderen bewust op stappen en al die arme vliegen die we met zijn allen massaal dood slaan.
Natuurlijk zit er iets los in de jongen zijn bovenkamer, maar zal er strafrechtelijk iets tegen gedaan worden?

(En ja ik gooi de knuppel in het hoenderhok)

Ik denk niet dat jouw reactie iets bijdraagt aan de discussie, ik vind hem misplaatst.
Je trekt het totaal in het belachelijke. Jammer.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #33 Gepost op: 10 september 2011, 13:27:31
wat een verschrikkelijke kl****ak  >:(
totaal geen respect voor de natuur
+100 voor de aangifte van mishandeling
wat mij betreft 5 jaar rotsblokken tot grind hakken als straf  O0
heb zelf ooit als kind een egel naar dierenarts gebracht met gebroken pootje
zat wel meteen onder de vlooien  e050, maar die ben ik wel weer kwijt geraakt , en egel heeft na paar weken de natuur weer opgezocht
ik hoop dat de aangifte ook serieus genomen gaat worden en niet afgedaan wordt als een klein vergrijp als weet ik veel wildplassen misschien?

als je foto's wil plaatsen hier haal dan de code [img] eraf zodat het niet zichtbaar is
degene die het willen zien kunnen het via de rest van de link wel vinden

succes met de aangifte
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #34 Gepost op: 10 september 2011, 13:28:06
Tja... Dat arme egeltje. Al die arme muizen ,al die arme ratten ,al die arme slakken waar kleine kinderen bewust op stappen en al die arme vliegen die we met zijn allen massaal dood slaan.
Natuurlijk zit er iets los in de jongen zijn bovenkamer, maar zal er strafrechtelijk iets tegen gedaan worden?

(En ja ik gooi de knuppel in het hoenderhok)
Als iemand op straat jou hond dood trapt, zeg je dan hetzelfde?  :-\
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #35 Gepost op: 10 september 2011, 13:30:13
Als iemand op straat jou hond dood trapt, zeg je dan hetzelfde?  :-\

denk dat hij zelf geen dieren heeft
anders reageer je niet zo
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #36 Gepost op: 10 september 2011, 13:39:35
En ik vind het jammer dat er altijd wel één of meerdere gasten hier op het forum menen dat ze op een ordinaire site aanbelandt zijn waar ze zonder blikken of blozen een dergelijke misplaatste opmerking denken te moeten plaatsen.

Let dan even goed op! Je bent hier op een professioneel forum met een hoge kwaliteit. Het is geen site in de vorm van "Geen Stijl", "POW" of "Telegraaf". Op dergelijke site's kan "Jan en alleman" zijn grieven kwijt en dat kan ook ongezouten zijn. Hier op het forum laten we elkaar in zijn eigen waarde en respecteren elkaar.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #37 Gepost op: 10 september 2011, 15:48:52
Dierenambulance is geweest heeft de egel meegenomen politie is ook TP geweest, dader moet op bureau komen ze kijken nog wat ze er tegen kunnen doen mn broertje is nu samen met mn vader aangifte doen.

Was nog zielig ook, kwam een man aan die zei van ik heb hem donderdag nog stukjes brood gegeven zag gewoon de tranen in zijn ogen staan dit omdat die egel dus regelmatig bij hem 'langskwam', de egel was helemaal verstijft en had gewoon zijn behoefte gedaan van angst  :-\

Oja de dader stond nog naast de egel ook dat ik eraan kwam  hij vond het heel normaal blijkbaar  :o , maar hij moest gaan omdat hij moest werken gelukkig kwam de politie even later eraan en hebben wij er voor gezorgt dat de dader in de buurt bleef zodat mijn vriendin de dader in de gaten hield en dit aan de politie door gaf  O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #38 Gepost op: 10 september 2011, 16:13:27
Droevig, Vinn.
Nu maar hopen dat de dader vervolgt gaat worden. (ik schat in van wel)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #39 Gepost op: 10 september 2011, 17:03:56
Als iemand op straat jou hond dood trapt, zeg je dan hetzelfde?  :-\
Ik mag een "irritante"bromvlieg niet vergelijken met een "weerloos"egeltje, maar hier kan wel de vergelijking tussen mijn hond en een egel gemaakt worden... Right. Ik keur het niet goed, ik geef ook aan dat er bij meneer iets mis is in zijn bovenkamer. Ofwel, ik vind het ook schandalig, maar waar ga je een grens trekken? Die bromvlieg is net zo veel een weerloos beest dan die egel.

Ik ben gewend dat er over me heen gescheten wordt als ik een opmerking als deze maak, maar ik probeer alleen de ogen te openen. Als je moedwillig vliegen mag doodmeppen omdat ze je irriteren , en we geven betaalde vergunningen af om een vis een haak door zijn lip te steken wordt er hooguit door een enkeling boos gereageerd, maar nu het een egel betreft is er ineens oorlog... Ik vind ht voor die vis net zo zielig als voor de egel, maar als ik aangifte moet gaan doen tegen elke Visser die moedwillig een vis aan de haak slaat is het einde zoek.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.