Egel doodschoppen

Auteur Topic: Egel doodschoppen  (gelezen 14596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #50 Gepost op: 10 september 2011, 22:38:04
hoe toepasselijk...


Wat is iedereen hier toch 'prikkelbaar'


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #51 Gepost op: 10 september 2011, 23:41:42
Ik heb het in het algemeen niet op de VS, maar wat de bescherming van dieren betreft zijn ze daar een stuk verder ontwikkeld dan ons dierenbescherming-derdewereldland Nederland. Waar dieren nog als goederen worden beschouwd, waarbij zelfs het vermoorden slechts beschouwd wordt als "beschadiging". Achterlijk en schandalig.

Ik heb geen goed woord over voor asociale lafbekken die onschuldige dieren opzettelijk doodschoppen. Zulke beestachtige onmensen zouden m.i. - los van evt. andere straffen - zo spoedig mogelijk moeten worden gecastreerd, om te voorkomen dat die geestelijke afwijking wordt doorgefokt. Levenslang fokverbod dus!

Verder heb ik hier weinig aan toe te voegen, behalve dat het opzettelijk vermoorden van een nuttig en beschermd dier geen enkele relatie heeft met het per ongeluk doden van een dier, zoals het staan op een slak (wat mij helaas in het donker nog wel eens overkomt en me elke keer weer verdriet doet) - of het doden van parasieten zoals teken of vlooien, die je met hun steken fysiek schade kunnen toebrengen.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #52 Gepost op: 12 september 2011, 17:16:16
Is er al wat meer bekend ofzo.
Ik bedoel soort straf die in het verleden als een is gegeven in een soortgelijk delict.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 13 september 2011, 00:22:00
Ik mag een "irritante"bromvlieg niet vergelijken met een "weerloos"egeltje, maar hier kan wel de vergelijking tussen mijn hond en een egel gemaakt worden...

In zoverre dat je het onderscheid moet maken tussen een beschermde, bedreigde diersoort en ongedierte of andere diersoorten, zoals insecten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #54 Gepost op: 13 september 2011, 21:34:06
Maar nu even terug naar WIE doet de aangifte. De getuige(n) of iemand die het gehoord heeft?
Maak eerst foto's voordat je iets aanraakt/oppakt!!!
Het is nog beter om eerst de politie te waarschuwen denk ik voor de bewijslast. Die zullen de Landelijke Inspectiedienst waarschuwen denk ik.

Een ieder mag aangifte doen bij kennisname van het strafbare feit, maar hierin is het makkelijk als de getuige aangifte doet. Hij heeft het immers ook gezien en kan er meer over vertellen.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #55 Gepost op: 13 september 2011, 22:02:02
Misschien is het verschil wel dat er heel veel vissen zijn, maar nog maar heel weinig egels. En dat een egel een beest is wat meestal niet vlucht als er gevaar is, maar zich oprolt en zich zo wel kan verweren tegen bepaalde beesten maar niet tegen de mens.

Is het aantal van een soort dan bepalend?
Er zijn ook heel erg veel mensen hoor... :-\

Maar ben ik de enige die het verhaal van de egel met argwaan leest?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #56 Gepost op: 13 september 2011, 22:25:08
wat voor argwaan  heb je dan?

Er is aangifte gedaan  O0


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #57 Gepost op: 13 september 2011, 23:34:20
O0 goed gedaan Vinn!


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #58 Gepost op: 27 september 2011, 06:08:15
is er nog wat gedaan met de aangifte?
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #59 Gepost op: 27 september 2011, 12:45:23
Nog niet denk ik er zal eerst een reconstructie gemaakt moeten worden. :P
En de patholoog moet dan nog de doodsoorzaak vaststellen.