Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?

Auteur Topic: Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?  (gelezen 29524 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
N.a.v. een reactie in Algemene politie nieuwtjes over Wilde achtervolging na ontvoering Belg werd er ook een
balletje opgegooid over het uniform van de Belgische politie.

 
Wilde achtervolging na ontvoering Belg

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10487727/__Mannen_ontvoeren_Belg__.html?p=15,1

Foto: mediafotografie.nl
Betere fotokwaliteit als je op de Telegraaf link klikt.

De reacties waren:
Mooie samenwerking tussen België en Nederland.
Ben ik trouwens de enige die het uniform van de belgen een stuk mooier vind als het Nederlandse? :D

Nee, ook ik vind het Belgische uniform en vele andere (buitenlandse) politie uniformen mooier.
 

Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Dat is namelijk ook het eerste waar ik aan dacht.  >:D

Je bent absoluut niet de enige Red.
Voor mijn gevoel lijkt het erop dat ze een uniform aan hebben gelijkend op het KMAR gevechtsuniform waar ze op Schiphol bij bepaalde afdelingen mee lopen.
Stukken beter in iedergeval wat zij dragen.

Als ik kijk naar buitenlandse uniformen, dan denk ik ook echt:
'Dat is iemand van de politie' terwijl ik de Nederlandse agent op een kantoormedewerker vind lijken. :-\
Hoogtijd dat ze van uniform wisselen e050

Donkerblauw vind ik een mooie kleur voor de politie/beveiliging en andere diensten die de orde moeten handhaven.
Het straalt wel iets uit vind ik.
Als ik bijvoorbeeld mocht kiezen, dan zou ik mijn camouflage uniform ook zo inruilen voor een DBBO uniform e050


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Kortom mijn vraag aan jullie is nu dus:
Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?

Persoonlijk zou ik zeggen neem het KMAR gevechtsuniform waar sommige KMAR medewerkers op Schiphol mee lopen.
Als ik het goed heb begrepen loopt het DBBO er ook in.
Witte overhemden vind ik sowieso niets omdat het veel te besmettelijk is je ziet er veel te snel van alles en nog wat op.
Dan waren de blauwe overhemden een stuk beter ook nog wel besmettelijk maar het kan net even wat meer hebben dan wit.

Als ik naar het buitenland kijk dan vind ik dat men daar veel meer een uniform heeft wat ook wat uitstraalt waarbij
gelijk duidelijk is van dit is de politie.
Zo vind ik de politie in America in sommige staten mooie uniformen hebben bijvoorbeeld.

Helaas geen goede foto’s kunnen vinden om aan te geven wat ik bedoel maar ik denk dat de meeste mij wel snappen
hier op het forum.

Ben trouwens ook benieuwd wie de kledingleverancier is van het DBBO / KMAR uniform.

Kortom laat je gedachten maar gaan helaas is het geen garantie dat er ook wat gaat veranderen maar ben wel benieuwd
naar hoe men er hier over denkt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Ik vind het gevechtstenue wat wij hebben (KMar) ook veel beter staan als de broek met blouse. Maar diegene die dat bepalen menen dat dit teveel agressiviteit uitstraalt geloof ik.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209

bron: http://hd.se/blogg/gluggen/2009/09/25/nytt-mote-med-polisen/

Zweedse uniform lijkt mij wel wat. Vanuit NL wordt momenteel ook over de grens gekeken voor een evt werkuniform heb ik gehoord.

nb. als ze de porto's maar niet over nemen ;)


sylvester1986

  • Gast
Inderdaad, Kmar/DBBO stijl, maar NYPD/LAPD stijl vind ik ook mooi.
Tevens ben ik ook wel fan van een Ops vest.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
In ieder geval een donker uniform.
Iets van een worker, dus geen dansbroek meer met wijde pijpen.
Tja het uniform van Zweden ziet er zeker goed uit.
Ook het uniform wat je bij de meeste Amerikanen ziet (voornamelijk zwart) heeft mijn voorkeur.
Als jas zie ik toch liever het oude "bomberjack" van het vorige uniform terug. Die zat gewoon lekker.

O.T. -> Wat het vest betreft....doe maar zo'n Engels vest.
Kan je hem af en toe ook eens even af doen als je binnen zit.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Die foto van die arrestatie is een beetje misleidend. De Belgische politie heeft die zware vesten aan wat al meer smoelt. Daarbij hebben ze een donkerblauw ogend uniform aan. Ik heb deze uniformen in het echt gezien en ze zijn veel lichterblauw dan op de foto. Daarbij lijkt het net een reclamejasje met Politie er op.

Ik ben zelf op een dag geweest waar zowel Belgische als Nederlandse agenten in uniform liepen. Wij Nederlanders kregen van de Belgen een hoop complimenten over ons uniform. Ze wilden die van ons graag hebben. Zo zie je maar, het gras bij de buren is altijd groener ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Ondanks ik weet dat het perfecte uniform (voor iedereen anders) er niet gaat komen toch even wat wensen uitspreken.  ;)

Amerikaanse uniformen zien er over het algemeen goed uit. Donkere overhemden, goede broeken en fatsoenlijk schoeisel. De BOA's van Stichtse Rijnlanden hebben ook een mooi uniform. Deze bestaat uit een polo zoals de bikers deze hebben, een stevige goed passende broek met genoeg opbergruimte en fatsoenlijk schoeisel.

Het Zweedse uniform vind ik er niet uit zien.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Voor wat betreft het uniform, kunnen we denk ik een goed voorbeeld nemen aan de brandweer: het kazernetenue, voor het uitvoerende personeel, is anders dan het tenue voor het kantoorpersoneel.

Het huidige uniform volstaat i.m.o. prima voor die laatste categorie.
Voor het uitvoerende personeel zou een veel functioneler pakket ontwikkeld moeten worden. Mij lijkt een worker met polo een mooie en functionele combinatie (en een coltrui / commandotrui in de winter). Ik vind de bikerpolo's een mooie uitstraling hebben, maar een donkerblauwe polo/long sleeve lijkt me ook wel fraai. Deze zijn nu al regelmatig te zien bij executief ondersteunende diensten, zoals op de foto hieronder.


bron: www.deweekkrant.nl

O.T. -> Wat het vest betreft....doe maar zo'n Engels vest.
Kan je hem af en toe ook eens even af doen als je binnen zit.

Zijn die dingen ook makkelijk om te vormen tot 'zwaar vest'? Lijkt mij wel makkelijk, dan hoef je geen zwaar vest om te hangen, maar alleen een paar hulpstukken aan je Ops vest toe te voegen (keramische platen, liesbescherming, etc.).

Ander voordeel lijkt mij dat je je koppel wat kunt ontlasten, zoals de porto aan het vest hangen.

Wel vraag ik me af hoe dit zit met meerdere kledinglagen. Als het vest is aangementen op de omvang van je romp, zal die wellicht minder goed zitten als je er een trui of jas onder wilt dragen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Van de week had ik mailcontact met iemand van de NPB (politiebond) die regelmatig in overleg is met vtsPN over het uniform.

Deze persoon wist mij te melden dat als uniformbroek is gekozen voor een broek naar Zweeds model. Het is nu slechts een kwestie van wachten tot ie er is.