Moeten spoorwegovergangen veiliger?

Auteur Topic: Moeten spoorwegovergangen veiliger?  (gelezen 70870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #20 Gepost op: 25 november 2011, 11:11:22
Citaat
Zoals in deze tijd van het jaar gaan de overwegbomen veel eerder dicht (lees: als de trein het station binnen komt rijden..), vanwege de gladheid op het spoor..
Mensen zijn dit niet gewend en kunnen daarom, door de overwegbomen, hun trein missen..
En dan gaan mensen de raarste dingen doen.. En hierdoor gebeuren de meeste ongelukken..
Heeft Prorail hier voor gewaarschuwd door middel van borden? Als mensen niet weten hoe en waarom kweek je onbegrip en dat lijd tot handelen op eigen inzicht (met gebrek aan kennis).


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #21 Gepost op: 25 november 2011, 12:01:12
Heeft Prorail hier voor gewaarschuwd door middel van borden? Als mensen niet weten hoe en waarom kweek je onbegrip en dat lijd tot handelen op eigen inzicht (met gebrek aan kennis).

Nee, maar dit is in principe ook niet nodig..

Rood = rood en is fout (lees: vaak een waarschuwing) maar tussen/onder de bomen door is een PV.

Maar mensen kunnen (vaak) niet inschatten hoe hard zo'n trein rijdt...
Moet je eens nagaan wat voor angsten door een machinist heen gaat als er net iemand voor de trein langs vliegt...
Dat vergeten een heleboel mensen.. De meeste machinisten zwaaien 'dankbaar', scheelt voor hen een hoop zorgen (op dat moment)..

Wel ben ik van mening dat het bij de ene overweg minder kwaad kan dan de andere, maar de reden waarom de BOA's optreden tegen deze 'overtreders', is dat ze 1 lijn moeten trekken, want als ze bij station A wel onder de overwegbomen door mogen/kunnen lopen, doen zij dit ook bij station B ect. ect.

Terwijl hier een hele andere situatie is met mogelijk meerdere sporen e.d.

Maar ik zal de boa's en/of de TL van de boa's eens vragen waarom niet voor reclame spotje en/of borden gekozen is..
Mijn idee is omdat boetes de mensen meer bewust maakt van het strafbare feit.. En het de veiligheid niet vergroot, mensen 'moeten en zullen' de trein halen.. (tja soms letterlijk en figuurlijk....)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #22 Gepost op: 25 november 2011, 12:46:00
Heeft Prorail hier voor gewaarschuwd door middel van borden? Als mensen niet weten hoe en waarom kweek je onbegrip en dat lijd tot handelen op eigen inzicht (met gebrek aan kennis).
Ik bedoel dus waarschuwen dat de overweg langer gesloten is, niet voor het handhaven.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #23 Gepost op: 25 november 2011, 13:04:55
Nee, maar dit is in principe ook niet nodig..

[knipknip]
 
Maar ik zal de boa's en/of de TL van de boa's eens vragen waarom niet voor reclame spotje en/of borden gekozen is..

Wordt vervolgd :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Katje

  • Ploegleider BHV en interne medische dienst, EHBO-er in de paardensport
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #24 Gepost op: 2 december 2011, 20:32:55
Ik bedoel dus waarschuwen dat de overweg langer gesloten is, niet voor het handhaven.

Moet dat dan? Je moet gewoon ruim op tijd komen en niet door rode lichten lopen, met op zonder spotje.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #25 Gepost op: 2 december 2011, 20:57:21
Moet dat dan? Je moet gewoon ruim op tijd komen en niet door rode lichten lopen, met of zonder spotje.
Een mens is een gewoonte dier en zal zich niet zomaar aanpassen.
Als je ze de gelegenheid geeft om hun bezigheden anders te plannen is er meer kans dat dat ook lukt.
Een stukje informatieplicht in uitvoering.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #26 Gepost op: 3 december 2011, 10:42:44
Ik bedoel dus waarschuwen dat de overweg langer gesloten is, niet voor het handhaven.

niet nodig vind ik...

rood = stoppen en net zolang als rood uit gaat. En dat dat nu de herfst/winterdag langer is
dan zomers.. so be it
Als iemand daardoor zijn/haar trein dreigt te missen gaat er al iets mis qua tijdsplanning.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 26 februari 2014, 12:53:36
Onderstaande voorbeeld is veilig genoeg, maar als mensen minder eigenwijs zijn, dan zal het aantal ongelukken al stukken minder worden.
http://www.youtube.com/watch?v=xIbnAzKERV4#
prorail


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #28 Gepost op: 26 februari 2014, 13:05:09
Zo te zien is dit bij een station. Daar zitten de spoorbomen vaak onnodig lang dicht, omdat een halterende trein op het station vaak de bomen al geactiveerd heeft. Als mensen het gevoel krijgen dat ze vaak onnodig lang staan te wachten, krijg je vanzelf deze acties. Geloofwaardigheid is hierbij het toverwoord. Hetzelfde geldt voor verkeerslichten die iedere keer pas op groen springen als je nét stilstaat. Dan gaan mensen na een tijdje vanzelf doorrijden. Het is niet goed te praten, maar er is zeker verbetering mogelijk vanuit de beheerder van de spoorbomen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 26 februari 2014, 13:16:45
In dit geval zit er 7 seconden tussen. (Slagbomen helemaal dicht + aanstormende trein)
Citaat van: Sasla link=msg=1246531 date=1393416309
Zo te zien is dit bij een station. Daar zitten de spoorbomen vaak onnodig lang dicht, omdat een halterende trein op het station vaak de bomen al geactiveerd heeft. Als mensen het gevoel krijgen dat ze vaak onnodig lang staan te wachten, krijg je vanzelf deze acties. Geloofwaardigheid is hierbij het toverwoord.