Is dat wat voor de strandbrigades?

Auteur Topic: Is dat wat voor de strandbrigades?  (gelezen 8394 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2004, 23:01:45
Leuk filmpje, bedankt voor de tip Henk. En ik vind het wel wat hebben, wie weet is het wat. Vraag is wel of het ook voor het preventieve werk geschikt is.

En dankjewel Koen, jij weet weet zoiets tenminste nog op waarde te schatten!
Ik vind het persoonlijk beter als een waterscooter.  ;)

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 14 december 2004, 10:03:01


En dan?? Wij hebben geen branding...

En waarom denken jullie dat reddingsbrigade leden meteen om zullen slaan terwijl een of andere Jule er op klimt en na een korte instructie een wedstrijd vaart zónder om te slaan... Beetje meer zelfvertrouwen lijkt me hier wel op z'n plaats.  ;D Mij lijkt het prachtig! Maar wel en wedsuite mét reddingsvest graag, ook al blijf je in de zee beter drijven als op het Gooimeer.

Henk

Henk

ik ben de lulligste niet. Ik zal je die instructie wel geven. We zouden met het Maritiem Spectakel van afgelopen zomer met die ZAP-cat varen, maar hat toen motor storing, dus . . . .  .
En er was toen wel branding, aangezien de kiel van een SR8 op een bepaald moment naar boven keek.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 17 december 2004, 00:01:23
Zapcat..prachtig bootje, maar niet voor het reddingswerk. Heb zelf al een aantal keertjes een rondje gemaakt: Levensgevaarlijk!.
1 van onze andere leden (schipper blauwe cat) had hem van de zomer in 10 minuten om..of valt dat onder het betere "raggen" (of hoort dit dan onder het kopje jeugdbeleid?  ;)
[img]/img]


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #13 Gepost op: 17 december 2004, 15:53:08
Dat die motor het niet deed met het Maritiem spektakel is dus niet zo raar. Hebben ze - of gaan ze- nog speciale maatregelen genomen om de motor te beschermen bij omgaan?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 17 december 2004, 20:30:06

(of hoort dit dan onder het kopje jeugdbeleid?  ;)



Nee, maar daar staat het ook niet. ;D  ;)

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 28 december 2004, 09:08:49
Dat die motor het niet deed met het Maritiem spektakel is dus niet zo raar. Hebben ze - of gaan ze- nog speciale maatregelen genomen om de motor te beschermen bij omgaan?

Koen,

het was ff zoeken maar ik heb een motor voor je gevonden.
;)

Citaat
2002 TOHATSU 50D

Never raced, ex South Africa.  Built by ex SA champ Lionel Ball, full spec, stainless tiller extension, solid mounts, reinforced steering arm, full stainless steel n+b.  Pro painted red/white/grey.  New crank, pistons, rings etc. Like new - offers over  $4,500

Ph Colin Knowles (09) 537 6737
or (021) 186 3518

Dus als ik dit zo lees, worden de motoren aardig verzwaard uitgevoerd en krijg je snel de extra onderdelen, zodat in geval van een sub-mergie je snel kan sleutelen en de volgende race gewoon weer mee kan doen!
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #16 Gepost op: 29 december 2004, 17:05:07
Alleen die kleuren zijn minder!

Weer iemand of de KNRM buitenboordmotoren na omgaan en weer rechtkomen altijd weer werken. En wat is daarvan het geheim?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 29 december 2004, 18:18:04
Alleen die kleuren zijn minder!

Weer iemand of de KNRM buitenboordmotoren na omgaan en weer rechtkomen altijd weer werken. En wat is daarvan het geheim?


Een heel speciaal systeem met slangen en vlotters. Ik zal een keer een filmpje maken... ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2004, 19:15:39
Is de truck niet om gewoon rechtop te blijfen met je boot. Weet niet hoe de knrm dit doet maar die liggen ook niet snel om.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 30 december 2004, 22:43:20
Respect hebben voor de zee en weten wat je met je boot kunt. Dit geldt niet alleen voor de KNRM, maar zeker ook voor de kustbrigade's. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/