Is dat wat voor de strandbrigades?

Auteur Topic: Is dat wat voor de strandbrigades?  (gelezen 8338 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #40 Gepost op: 5 januari 2005, 12:50:19
Anders heeft Callantsoog zelf nog wel een KNRM station (reddingboot Gul) en een reddingsbrigade paraat die kunnen reageren.

alarmeren via KWC of meldkamer NHN.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 5 januari 2005, 13:51:49
Als je omslaat doe je dat niet in volle zee denk ik maar boven een van de banken, of zeg ik nou iets stoms. Met een goed droogpak, vijf vuurpijlen en wat handstakels en een gameboy moet ik een heel eind komen. Ik neem ook een bord mee met:

dit is geen demo maar voor het echie!!

Natuurlijk laat ik eerst de boot in veiligheid brengen. Bougies er uit peterolium erin en zo snel mogelijk weer laten lopen. Dan Henk op halen.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #42 Gepost op: 6 januari 2005, 12:52:11
Mag er van uit gaan dat res weet wat hij doet en dat je bij hem niet andersom gaat liggen, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

9910001
9910001


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2005, 23:26:05
Even na 16.00 uur wordt de Koos van Messel gealarmeerd voor een omgeslagen IJRB-bootje in de kom van de Zuidpier.
Als de Koos van Messel zich bij Den Helder Rescue  meldt is bij het CCC over dit incident niets bekend. De havendienst is wel op de hoogte van het in noodzijnde bootje. Met de verkregen informatie spoedt de Koos van Messel zich naar de opgegeven positie.
Als de Koos van Messel ter hoogte van het kleine strand bij omgeslagen bootje arriveert, zijn de opvarenden inmiddels door de reddingsbrigade uit het water gevist. De reddingboot neemt het bootje op sleep en brengt het naar de brandstofsteiger van Seaport Marina.
16:45 Koos van Messel meert af in de haven en wordt weer zeeklaar gemaakt voor
een volgende actie

we hebben hier op het forum aardig over gediscusieerd. Op de Website van de IJRB staat nu het gehele verhaal. werpt wel een heel ander licht op wat er gebeurt is...
http://www.ijrb.nl/nieuws040105_motorproblemen.shtml
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 13 januari 2005, 00:53:35
Jammer dat van zo'n akkevietje zo'n drama wordt gemaakt, ook op de site van de KNRM. Volgende keer kijk je wel uit om de hulp van "de grote broer" te accepteren, kom je meteen in de krant met een rampenverhaal. Ben je lekker mee.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #45 Gepost op: 13 januari 2005, 22:06:51
Weet niet of bij de knrm duidelij was wat er aan de hand was. Bij mijn ervaringen is het niet meer dan normaal om een praatje te maken om te bespreken wat er gebeurt is en wat er aan de hand was. Kan me niet voorstellen dat de knrm een dergelijk reddingsrapport opsteld als ze weten dat er iets anders is gebeurt. Een stuk evaluatie kan op zich niet vreemd zijn. Wat mij niet duidelijk is waarom je probeert om tegen windkracht in te zwemmen met een boot op sleep in een overlevingspak, mijn ervaringen zijn dat dit onmogelijk is om te doen. Laat staan het zwemmen met een pak aan tegen een stroom in laat staan een boot slepen. Verder vraag ik me af waarom de leden niet aan boord nemen en de boot op sleen dit moet volgens mij gelijkertijd uit te voeren, dit omdat de zwemmers al een sleeplijn vast hebben. Maar ik hoor graag jullie visie op mijn mening.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2005, 09:40:27
Weet niet of bij de knrm duidelij was wat er aan de hand was. Bij mijn ervaringen is het niet meer dan normaal om een praatje te maken om te bespreken wat er gebeurt is en wat er aan de hand was. Kan me niet voorstellen dat de knrm een dergelijk reddingsrapport opsteld als ze weten dat er iets anders is gebeurt. Een stuk evaluatie kan op zich niet vreemd zijn. Wat mij niet duidelijk is waarom je probeert om tegen windkracht in te zwemmen met een boot op sleep in een overlevingspak, mijn ervaringen zijn dat dit onmogelijk is om te doen. Laat staan het zwemmen met een pak aan tegen een stroom in laat staan een boot slepen. Verder vraag ik me af waarom de leden niet aan boord nemen en de boot op sleen dit moet volgens mij gelijkertijd uit te voeren, dit omdat de zwemmers al een sleeplijn vast hebben. Maar ik hoor graag jullie visie op mijn mening.

9910001

Omze mening is éérst de mensen, dan het materiaal.
En een bootje réd je niet, dat bérg je.

En wij hebben geen droogpakken, dus we gaan met deze temperaturen niet overboord, dan maar op de pier. Ook daar geldt: mensen eerst. Als je geen stroom krijgt kijk je als eerste naar de accu, hè Johan.... ;) .

Henk