standplaatsen GHOR

Auteur Topic: standplaatsen GHOR  (gelezen 50686 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #30 Gepost op: 14 december 2004, 09:53:49
Hoezo lijkt je 3 gnk set erg veel ?
Hoeveel staan er dan in de andere provincie's ? Het lijkt mij toch wel wat makkelijker als je niet tever hoeft te rijden om bij een opkomst plaats aan te komen. Hoe eerder je er bent hoe sneller je uit kunt rukken en zo ben je ook weer sneller op de plaats van bestemming.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 14 december 2004, 10:10:52
Zuid- en Midden Kennemerland

SIGMA-voertuig met aanhanger
C2000 code 12830
Rode Kruis gebouw op Brandweer Kazerne Velsen-Zuid
's Gravenlust 2
Velsen-Zuid

AMBU-voertuig met aanhanger en GNK container
C2000 code 12820
Hulpverleningsdienst Kennemerland/ MBA
Zijlweg 200
Haarlem


Heleen,

ze zijn niet per provincie verdeeld, maar per hulpverleningsregio, ofterwel de GHOR regio's. Dan aan de hand van uitgebreidheid, inwonersaantal en gevaren indicatie zijn het aantal GNK's per regio vastgelegd.
Elke hulpverlening start met communicatie.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #32 Gepost op: 14 december 2004, 12:12:18




ja dat vraag ik me ook af maar 3 combinaties???
lijkt mij eerder erg veel.
Utrecht is een drukke provincie met veel hoofdwegen en risicofactoren. Giftreinen door woonwijken enzo  :-X Ik denk dat de SIGMA teams uit Utrecht vergeleken met andere teams in Nederland vaker zijn ingezet.

@Heleen. Ben nog in opleiding, maar begin volgend jaar komt het eind in zicht  ;D Reed jij trouwens niet met de kids rond in Leersum met de open dag van de brandweer?


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #33 Gepost op: 14 december 2004, 12:28:51
dat is maar de vraag of ze in utrecht vaker ingezet zijn/worden. hoe vaak tot nu toe is dat gebeurd. ze hebben daar maar een rav en die is ook niet onuitputtelijk qua mensen om die combinaties te bemensen. want ook de ambu's moeten dan extra bemensd worden. en een gnk combi is al gauw 2 tot 3 ambu's die niet rijden/afvoeren.
lijkt mij wijselijker uit een buurtregio ondersteuning te vragen en daar is utrecht weer aan alle kanten ingesloten. dus "korte aanrijtijden" in een qua oppervlak niet heel grote of moeilijke provincie.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #34 Gepost op: 14 december 2004, 14:25:16
want ook de ambu's moeten dan extra bemensd worden. en een gnk combi is al gauw 2 tot 3 ambu's die niet rijden/afvoeren..

Rick,

de bemensing van het AMBU-voertuig is per regio verschillend opgezet.
In de eene regio zijn het mensen in piket-dienst en overdag dienst op de posten/ kazerne draaien met scholing of op andere manier boventallig zijn.
Terwijl de andere regio beschikt over een grote groep oproepbare mensen die groepsgewijs opkomen. De parate mensen vallen dan af en komen de "vrije" mensen op, je hebt er maar 6 nodig om uit te rukken met het AMBU-busje, de rest gaat op het normale 112-busje.
Of men neemt 2 á 3 ambulance bemensingen om het AMBU-busje te bemensen.

is maar net hoe die regio alles geregeld heeft.
Elke hulpverlening start met communicatie.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #35 Gepost op: 14 december 2004, 17:05:06
tuurlijk weet ik wel dat er per regio verschillende afspraken zijn, maar welke afspraak je ook maakt feit blijft dat de mensen die op de combinatie zitten niet op de ambu kunnen zitten. en als je dan 3 combinaties moet bemensen is dat een hoop personele druk die je niet meer kunt inzetten op de ambu's.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #36 Gepost op: 14 december 2004, 17:17:27
Precies. En die ambu's moeten dan ook bij de buren vandaan komen.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #37 Gepost op: 14 december 2004, 17:33:09


Leuk Bianca dat je van Noord naar Zuid begint, waar wel onze eigen groep Team nummer 1 noemt ! ;D

Ik zeg verder  :-X ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #38 Gepost op: 15 december 2004, 00:17:51
Inderdaad ger@rd, dat was ik. Was een hele leuke dag, heb mij prima vermaakt en de kinderen ook.  ;D  ;D


Dani-L

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 18 december 2004, 18:02:59
Zuid-holland-Zuid= Barendrecht, op het idustrieterein naast de A15

Correctie: Zuid-Holland Zuid heeft de GNK-c gestald in Alblasserdam bij het bureau GHOR, idd wel op het industrieterrein aldaar.

Regio Rijnmond heeft o.a. stalling in Schiedam en Ridderkerk.

Mvg
Daniel