Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 393726 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 13 december 2004, 17:59:26
Heeft er iemand misschien filmpjes van uitrukken van de reddingsbrigade (maakt niet uit wat voor, water, weg strand oid)
ik heb nu al zo veel filmpjes gezien van brandweer ambu en politie maar niet van reddingsbrigades


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #1 Gepost op: 13 december 2004, 20:22:08
Zijn er natuurlijk wel(thuis op de video), maar minder omdat op het water filmen lastiger is dan op het land, van de KNRM zijn een aantal fims deze kan je bestellen. En er zijn natuurlijk minder fimpjes omdat er ook minder brigade zijn die uitrukken dan brandweer korpsen
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #2 Gepost op: 13 december 2004, 22:09:45
Er staat een aardig filmpje (2,6Mb) op: http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/fotovideo/galerij1/0611.rm

Beeld kwaliteit is niet top, het is al weer van een aantal jaar geleden.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Medic-chauf

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 14 december 2004, 10:16:10
Leuk filmpje,
wel jammer dat die man in het eerste deel verklaart dat een melding van het strandhuis zeer serieus genomen moet worden omdat die mensen de hele dag naar de zee kijken en alles goed in de gaten houden, en vervolgens hoor je dan dat het een soort boei is die waarschijnlijk nog vastligt ook en dus de professionaliteit even in twijfel kan worden getrokken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 14 december 2004, 17:32:09
Leuk filmpje,
wel jammer dat die man in het eerste deel verklaart dat een melding van het strandhuis zeer serieus genomen moet worden omdat die mensen de hele dag naar de zee kijken en alles goed in de gaten houden, en vervolgens hoor je dan dat het een soort boei is die waarschijnlijk nog vastligt ook en dus de professionaliteit even in twijfel kan worden getrokken.


Meestal worden dit soort dingen is scene gezet.

Er was eens een vlettenroeiprestatie (in wedden dat geloof ik), waarbij de de afstand Enkhuizen - Hoorn geroeid zou worden. De aankomst en het vertrek werd gefilmd en moesten ze roeien, de rest werden ze gesleept, dat "kostte meteen ook minder tijd van de cameraploeg en energie van de roeiers!".

Je wordt genaaid waar je bij staat. Ik sprak op het Marina Muiderzand mensen die in Yacht Vision voor de aanschaf van een bepaald jacht gekozen zouden hebben, je weet wel met die glazen champagne op het eind, ze kochten helemaal niets, dagje uit, mooi varen in jachten waar ze helemaal geen geld voor hadden en iedereen maar denken dat het echt is!

Je wordt ge... dat had ik al gezegd geloof ik >:(  :-X

Henk  ;D


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2004, 21:27:15
Ik heb nog 2 korte filmpjes vanaf een reddingsboot gemaakt.
Met name de kleur kwaliteit is niet goed, maar de zon stond verkeerd, of wij lagen verkeerd  :-\

http://www.xs4all.nl/~mschoor/1.avi
http://www.xs4all.nl/~mschoor/2.avi

Jan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2004, 21:48:19


Meestal worden dit soort dingen is scene gezet.

Er was eens een vlettenroeiprestatie (in wedden dat geloof ik), waarbij de de afstand Enkhuizen - Hoorn geroeid zou worden. De aankomst en het vertrek werd gefilmd en moesten ze roeien, de rest werden ze gesleept, dat "kostte meteen ook minder tijd van de cameraploeg en energie van de roeiers!".

Je wordt genaaid waar je bij staat. Ik sprak op het Marina Muiderzand mensen die in Yacht Vision voor de aanschaf van een bepaald jacht gekozen zouden hebben, je weet wel met die glazen champagne op het eind, ze kochten helemaal niets, dagje uit, mooi varen in jachten waar ze helemaal geen geld voor hadden en iedereen maar denken dat het echt is!

Je wordt ge... dat had ik al gezegd geloof ik >:(  :-X

Henk  ;D


jah ik weet het, mijn boot is er ook voor gebruikt en werd toen ook verkocht, maar het programma is niet objectief, elke boot die ze varen is goed
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 14 december 2004, 23:31:08
Ik heb nog 2 korte filmpjes vanaf een reddingsboot gemaakt.
Met name de kleur kwaliteit is niet goed, maar de zon stond verkeerd, of wij lagen verkeerd  :-\

http://www.xs4all.nl/~mschoor/1.avi
http://www.xs4all.nl/~mschoor/2.avi

Jan

MOOI MAN, MAAR KORT, KORT!!!  :o

Henk


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #8 Gepost op: 15 december 2004, 11:01:42
Heel vaak hebben de mensen de boot allang gekocht bij Yacht vision. Ik weet dat door dat en een verkoper ken van een merk zeilboot wat een keer mee gespeeld heeft.


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 15 december 2004, 20:21:20


MOOI MAN, MAAR KORT, KORT!!!  :o

Henk

Tja, het beeld werdt steeds paarser doordat we naar de zon toe draaiden ofzoiets.
Dus heb t maar gestopt.