Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 393705 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 27 december 2004, 10:09:37
Henk,

mocht je meer tijd vrijhebben om ook andere botern en inzetten te filmen, kom van de zomer gerust langs. Het is in elk geval een zeer goed promationeel stuk voor HOGÉ.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 27 december 2004, 11:04:11
Henk,

mocht je meer tijd vrijhebben om ook andere botern en inzetten te filmen, kom van de zomer gerust langs. Het is in elk geval een zeer goed promationeel stuk voor HOGÉ.

Lijkt me leuk, hou ik je aan ;D.
De kracht zit 'm in de montage, de beelden kunnen beter. Met een statief met een goede kop bijvoorbeeld. Als je 40 keer inzoomd op een boot die 80 gaat is dat eigenlijk een must.

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #32 Gepost op: 27 december 2004, 17:21:09
Ja leuk, gaan we dat ook nog een keer proberen bij wappertje 7 op de Noordzee.Ik stel een boot van onze brigade ter beschikking, en Henk levert de camera, met camera vrouw.

Res ( varen op een prutsloot kun je een aap leren)  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 27 december 2004, 23:01:21
Moet er dan iemand van ons aan boord van die Ribcraft met de 25 PK Yamaha? Met een camera? Dat mag dan wel in een waterdichte behuizing zijn en een grote joon er aan. Maar alle ontzag hoor, dat jullie daarin met windkracht zeven gaan spelevaren op een grote mensen zee.




Maar voor mij, nee dank je...Ik maak de opnamen wel vanaf 't duin ;D

Wat geeft dat trouwens een veilig gevoel he, zo'n droogpak   ;).



(bron paal 13 website)

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #34 Gepost op: 28 december 2004, 00:05:28
Met windkracht 7 worden de jongens van de mannen gescheiden, en ja erg lekker zo.n droogpak, en nee dit is geen voorbeeld zoals het zou moeten.(maar wat voor kwaad kan het in een haven/prutsloot)

Res (die henk nog wel even een vaarlesje of wat wil geven, en dan met name in zou willen gaan op de techniek van branding varen, want dat ontbreekt duidelijk in de basiskennis van henk)  8)  ;)
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 28 december 2004, 00:59:40
Met windkracht 7 worden de jongens van de mannen gescheiden, en ja erg lekker zo.n droogpak, en nee dit is geen voorbeeld zoals het zou moeten.(maar wat voor kwaad kan het in een haven/prutsloot)

Res (die henk nog wel even een vaarlesje of wat wil geven, en dan met name in zou willen gaan op de techniek van branding varen, want dat ontbreekt duidelijk in de basiskennis van henk)  8)  ;)

mmm, in jouw redenering zouden wij dus helemaal geen reddingsvesten hoeven te dragen in onze prutsloot, die idd kwa breedte lijkt op het water tussen de pieren van IJmuiden. Je vindt het dragen van een dodemanskoordje gelukkig wel belangrijk...



bron: website paal 13

Toch lijkt de golfslag op het Gooimeer juist precies op branding...
Maar we wachten even een storm af en daar krijg je dan ook nog wat opnamen van, en dan praten we verder... Natuurlijk zullen wij nooit ook maar in de schaduw kunnen staan van de helden van paal 13, maar dat hoeft ook niet. We doen ons werk hier wel op wat bescheidener niveau, iemand moet het doen ook al is het niet zó stoer. :(

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #36 Gepost op: 28 december 2004, 08:06:00
Zo de stoere verhalen hebben we ook weer gehad en kunnen we nu weer verder met de realiteit. In Nederland hebben we gemiddeld 16 dagen per jaar windkracht 7 Beaufort of hoger. Dan moet je maar net kunnen en niet aan het werk zijn voor je werkgever.
Dus Henk, ook een mooie stranddag met windkracht 1 Oost, maar een strakke zoekactie in het eerste en tweede zwin ben ik zeer tevreden. Het gaat in mijn ogen om de promotionele waarde en niet het ego van de bestuurder van een vaartuig die ongelimiteerd aan het "ragge" is.

Hey waar heb ik dat eerder gehoord?
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 28 december 2004, 10:12:21
Zo de stoere verhalen hebben we ook weer gehad en kunnen we nu weer verder met de realiteit. In Nederland hebben we gemiddeld 16 dagen per jaar windkracht 7 Beaufort of hoger. Dan moet je maar net kunnen en niet aan het werk zijn voor je werkgever.
Dus Henk, ook een mooie stranddag met windkracht 1 Oost, maar een strakke zoekactie in het eerste en tweede zwin ben ik zeer tevreden. Het gaat in mijn ogen om de promotionele waarde en niet het ego van de bestuurder van een vaartuig die ongelimiteerd aan het "ragge" is.

Hey waar heb ik dat eerder gehoord?

Geen probleem Rolf vind ik leuk, ik kom naar jullie toe deze zomer! Van te voren even belangrijk te bespreken wat je uit wilt dragen, hoe lang het moet zijn en waar je het op wilt hebben (DVD, tape). Als hulpverleners onder elkaar hoeft het natuurlijk geen geld te kosten, ik zie het als een leuke dag. Ik drink Seven Up en hou van een patatje oorlog ;D.

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 28 december 2004, 10:20:34





Wat geeft dat trouwens een veilig gevoel he, zo'n droogpak   ;).



(bron paal 13 website)

Henk

Vooral als je het maar voor de helft aanhebt ??? ??? :o


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 28 december 2004, 10:25:00
Maar ze kunnen je goed vinden, want je benen steken boven water uit  ;D.