Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 395072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jovannie

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 29 december 2004, 15:46:28
Hé Mathijs, Ik ga jou een keer filmen...


met een verborgen camera...

Johan


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #71 Gepost op: 29 december 2004, 18:52:51
Even een foto'tje...

Deze foto vond ik op de site van onze vlaamse vrienden van de Vlaamse reddingsclub.
Zou het ook een echte belgische reddingsboot zijn??!  ;D

bron:http://www.vrc.nu/
  Ta


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #72 Gepost op: 30 december 2004, 13:14:15
Even een foto'tje...

Deze foto vond ik op de site van onze vlaamse vrienden van de Vlaamse reddingsclub.
Zou het ook een echte belgische reddingsboot zijn??!  ;D


bron:http://www.vrc.nu/

Ik ken dit soort boten uit de states, in de keys.  zeer geschikt voor ondiepe gedeeltes of moeras achtige omgevingen. (he misschien iets voor het drontermeer..  ;D )
Ik weet niet eens of je er in nederland mee mag varen..

Ik kan je aanraden om de je gehoorbeschermers niet te vergeten of een intercom systeem te nemen, want anders is het echt niet bruikbaar..


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #73 Gepost op: 30 december 2004, 13:29:23
Waarom zou het verboden zijn, kijk een naar Scrapheap dan kan je zien hoe je er een moet bouwen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #74 Gepost op: 30 december 2004, 16:28:57
Waarom zou het verboden zijn, kijk een naar Scrapheap dan kan je zien hoe je er een moet bouwen.

Ik kan wel wat redenen bedenken. We hebben er een op de aanloophaven gehad, "De Wapper" van Joop Rustemijer.  Als die gas gaf sloegen de zeilboten achter hem om.. ;D.
Als ie geen gas gaf ging 't ding alle kanten op, want je stuurt met drie van die flappen achterop de propellor.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #75 Gepost op: 30 december 2004, 19:50:08
Fantastische foto!

Reddingsbrigade Juinen op patrouille.
Biertje en wat te roken natuurlijk onder handbereik, helemaal goed, en voorop zit het bemanningslid met pauze relaxt wat te breien aan nieuwe mutsen voor de bemanning...

Hoezo uitstraling is belangrijk? Doe gewoon je ding en wat anderen er van vinden is hun probleem.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #76 Gepost op: 4 januari 2005, 21:39:29
http://www.ribcraft.co.uk/ribcraft65/ribcraft65hi.wmv

http://www.duarry.com/english/cormoran730peli.htm

hier nog wat filmpjes

Ik vind het vooral mooi bij de roei reddingsboot dat je ziet dat deze in in de golf gelijk stil ligt.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #77 Gepost op: 4 januari 2005, 22:33:49
Fraaie filmpje van de RNLI RIBCRAFT. In Noordwijk heeft de brigade pas een RIBCRAFT met 75 Yamaha in gebruik genomen, foto's heb ik nog niet kunnen vinden overigens.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #78 Gepost op: 4 januari 2005, 23:28:18
Wat ligt die Ribcraft diep!

En wat een onzinnige gewichtsverdeling in die Duarry. De lengte van de boot wordt niet benut, ik hoop dat ze niergordels aan hebben.  >:(

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 5 januari 2005, 00:01:28
Wat ligt die Ribcraft diep!

En wat een onzinnige gewichtsverdeling in die Duarry. De lengte van de boot wordt niet benut, ik hoop dat ze niergordels aan hebben.  >:(

Henk
De gewichtsverdeling in de Duarry is juist perfect (uit eigen ervaring). Doordat er een dikke inboard inlicht en de brandstof goed verdeeld zit sta je achtering het best = minste klappen etc. Bij de opbouw van deze boten is juist heel goed naar gewichtsverdeling gekeken en veel vloerruimte vlakke vloerruimte overgehouden (waar bij een verder naar voren geplaatste bok minder ruimte is.  Overigens prachtige beelden van tussen de pieren in IJmuiden. De boten worden gebruikt door Duane, KLPD en inmiddels ook de Belgische Duane en politie.
[img]/img]