Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 394921 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #90 Gepost op: 9 januari 2005, 15:34:31
Kvind het jammer dat het beeld altijd zoveel beweegt met het filmen aan boord, niet gek natuurlijk, maar nu kwam ik op het idee om een camera op de bolder voorin de boot te monteren en deze dan naar achter laten filmen. Zou wel een leuk effect geven denk ik, of krijgt de camera dan teveel klappen?


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #91 Gepost op: 9 januari 2005, 16:18:53
De gewichtsverdeling in de Duarry is juist perfect (uit eigen ervaring). Doordat er een dikke inboard inlicht en de brandstof goed verdeeld zit sta je achtering het best = minste klappen etc. Bij de opbouw van deze boten is juist heel goed naar gewichtsverdeling gekeken en veel vloerruimte vlakke vloerruimte overgehouden (waar bij een verder naar voren geplaatste bok minder ruimte is.  Overigens prachtige beelden van tussen de pieren in IJmuiden. De boten worden gebruikt door Duane, KLPD en inmiddels ook de Belgische Duane en politie.

En door reddingsstation Zeevang ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #92 Gepost op: 9 januari 2005, 16:57:33
Kvind het jammer dat het beeld altijd zoveel beweegt met het filmen aan boord, niet gek natuurlijk, maar nu kwam ik op het idee om een camera op de bolder voorin de boot te monteren en deze dan naar achter laten filmen. Zou wel een leuk effect geven denk ik, of krijgt de camera dan teveel klappen?

op ons fimpje zie je juist de verende eigenschap van je armen. de boot zelf beweegt altijd veel meer als de camera. De camera op de boot monteren doet de camera dan ook meer bewegen. Bij professionele toepassingen hebben ze een harnas, een gyromaat met een verende ophanging. Als je loopt met zo'n camera aangemeten beweegt de camera heel traag en blijft zonder schokken hangen. Je moet wel een speciaal certificaat behalen om het te leren bedienen en er mee te leren lopen.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #93 Gepost op: 9 januari 2005, 17:02:06
Schitterend filmpje!

Vooral het einde is fantastisch:
"dus als ik een dag niks te doen heb kan ik als strandwacht komen helpen?"
"geef je telefoonnummer en wij bellen jou...."
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #94 Gepost op: 9 januari 2005, 17:44:23
Don't call us.... ;)


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #95 Gepost op: 9 januari 2005, 19:02:55
op ons fimpje zie je juist de verende eigenschap van je armen. de boot zelf beweegt altijd veel meer als de camera. De camera op de boot monteren doet de camera dan ook meer bewegen. Bij professionele toepassingen hebben ze een harnas, een gyromaat met een verende ophanging. Als je loopt met zo'n camera aangemeten beweegt de camera heel traag en blijft zonder schokken hangen. Je moet wel een speciaal certificaat behalen om het te leren bedienen en er mee te leren lopen.

Henk

Maar op deze manier blijft de camera wil stil staan ten opzichte van de boot... Geeft wel een leuk effect denk ik, nu nog iemand zoeken die ze camera met onderwaterhuis wil uitlenen ::)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #96 Gepost op: 10 januari 2005, 10:16:06
Don't call us.... ;)

Henk,

soms heb je te maken met "mindere" goden, maar de inzet was er wel.
(kwam waarschijnlijk ook door natuurlijk drijfvermogen)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Cristian

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 11 januari 2005, 14:42:20
Kvind het jammer dat het beeld altijd zoveel beweegt met het filmen aan boord, niet gek natuurlijk, maar nu kwam ik op het idee om een camera op de bolder voorin de boot te monteren en deze dan naar achter laten filmen. Zou wel een leuk effect geven denk ik, of krijgt de camera dan teveel klappen?

De meest irritante trillingen waardoor je het met je ogen niet meer volgt, kun je er met software uitfilteren. Pinnacle heeft een ingebouwd anti-shake filter, Adobe Premiere niet, maar er zijn goeie "plug-ins" voor.
En er is ook een gratis filter voor VirtualDub. Misschien zegt het je niets omdat je er niet mee werkt, maar er zijn dus wel mogelijkheden. Het beste is nog gewoon die camera goed stabiel houden.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #98 Gepost op: 11 januari 2005, 16:52:35
Ik ben benieuwd hoe goed het resultaat dan is... heb je misschien een voorbeeld van zon bewerkt filmje?


Cristian

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 11 januari 2005, 18:43:46
Ik ben momenteel een vakantievideo van Thailand (sept 04) aan het editen. Ik zal kijken of ik een klein stukje hieruit kan knippen zodat je het verschil kan zien. Ik ben er zelf nog mee aan het spelen, dus het kan ff duren.