Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 397943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #240 Gepost op: 17 januari 2007, 15:47:45
Henk,

Ik kan je dit uitleggen..  De omgekeerde vlet werd op zijn plek gehouden door de assisterende RIB. Dit betekende dat deze vet op het moment dat de dames het water betraden erg weinig meer van zijn plek kwam. Dit is om filmtechnische redenen gegaan, anders moest de cameraman een aardig eindje rennen.. Dit betekende voor de dames dat de stroming dus alleen effect op hun had. Als deze dames zoals die instructeur zei, hogerop zouden lopen en dan rechtuit zouden zwemmen, was het inderdaad zo dat ze bij de gekeerde vlet uitkwamen. Op het laatste moment is vanwege veiligheidsaspecten de vlet losgemaakt van de RIB. Hierdoor dreef hij alsnog ietsjes af, echter hadden de dames de vlet al bereikt. Dus kon de RIB goed eromheen kijken hoe het met de dames ging..

Hoop hiermee het filmpje uitgelegd te hebben,

gr een andere "deskundige"
Verzet houdt je scherp!


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #241 Gepost op: 17 januari 2007, 17:24:48

die instructeur

AntiHeld,

wat een goede instructeur..... Hij komt erg kundig op mij over.


AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #242 Gepost op: 17 januari 2007, 19:11:40
Inderdaad,

maarjah ik vind het ook knap dat hij kan zien dat de dames "over 2 jaar" geweldige strandwachten zullen zijn!
Maar ik ken die instructeur wel uit het zandvoortse, erg kundig inderdaad!
Verzet houdt je scherp!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #243 Gepost op: 19 januari 2007, 11:26:04
Het verbaast mij mogelijk dat de opstappers en schipper geen redvesten en of beschermende kleding dragen tijdens een promofilm. Hier zullen onherroepelijk redenen voor zijn maar zelf zou ik een andere keuze maken bij een promo achtige film.

9910001
9910001


AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #244 Gepost op: 19 januari 2007, 12:03:39
Gelukkig dan maar dat jij niet lid bent van de ZRB, maar bedankt voor je inbreng!
Verzet houdt je scherp!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #245 Gepost op: 19 januari 2007, 12:14:42
Gelukkig dan maar dat jij niet lid bent van de ZRB, maar bedankt voor je inbreng!

Misschien wel jammer, omdat door zijn inzet wellicht ook bij deze RB reddingsvesten gedragen zouden gaan worden en er behalve promotie ook nog een stukje "eigen veiligheid" preventie vanuit zou gaan!

Henk


AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #246 Gepost op: 19 januari 2007, 13:45:47
Beste Henk,

Ik draag juist SOMS GEEN vest,  voor mijn veiligheid!
Net als het Dodemanskoord.. Kan je die discussie herinnneren? Ik wil hem trouwens met liefde overdoen voor diegene die er behoeft aan heeft hoor,
ik ben de moeilijkste niet! ;D

En wat trouwens wel grappig iis dat als je het filmpje van ZAPP of hoe het ook mag heten(Zomersproeten) goed bekijkt, er wel degelijk beschermende kleding wordt gedragen! In de vorm van Wetsuits, en in het eerste gedeelte zie je die instructeur en ernst ook met een vest varen. Ook tijdens die "oefening" bij de dames dragen de dames en de schipper van de Rib een wetsuit en vest.

Maar dit alles ligt natuurlijk aan de omstandigheden van de zee, in het filmpje op google zie je dat het een spiegeltje(zee) is. En lekker warm weer, op dat soort dagen zie ik weinig meerwaarde aan een redvest en wetsuits, vooral dus die beschermende kleding! Zorgen dat je niet verbrand is al beschermend genoeg. Dit zijn de dagen dat er weinig stroming is, en de kust redelijk geleidelijk afloopt! Dan wil ik graag mijn vrijheid in het zwemmen hebben bij bijvoorbeel een omgeslagen cat, en dus niet ergens met je vest achter blijven hangen. Ook zijn er bij ons genoeg voorbeelden te noemen dat we meerdere drenkelingen zwemmend eruit halen en misschien in paniek zijn.. ik heb er 1tje gehad die per ongeluk aan mijn touwtje trok met als gevolg dat ik dt slachtoffer niet snel meer aan de kant kreeg om de volgende uit de stroming te halen.

Dit zijn dus enkele argumenten die voor mij steekhoudend zijn om GEEN redvest te dragen, Natuurlijk wil ik ook aan mijn kleurtje werken op de boot ;)
Hahaha, en nu allemaal maar roepen dat je eerst aan je veiligheid moet denken en niet aan je kleurtje :>

Maar beste Henk, kom gerust een keer een bakkie koffie in Zandvoort doen, en ik zal je 1 en ander toelichten en/of laten zien..

Ik mis de Rescue Ranger stiekem wel...
Verzet houdt je scherp!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #247 Gepost op: 19 januari 2007, 16:38:41
Zeg Antiheld,

heb jij ons aller David Hasselhoff aka Mitch, wel eens een redvest om zien doen tijdens de tv-serie "Bay-watch"?  Of wat dacht je van Pamela Anderson? Die heeft natuurlijk wel haar eigen redvest. Ben overigens wel heel nieuwsgierig of ook die blijven drijven. Tja en die serie was toch ook bedoeld als promo materiaal voor reddingsbrigades over de hele wereld. Met of zonder redvest?

En daarbij, een kleurtje is ook belangrijk. Want als je niet aan je kleur werkt, verbrand je helemaal op het zilte nat voor onze kust. En daarbij, een promo film met allemaal bleekscheten en andere melkflessen is toch ook geen gezicht. Een ietwat getinte uitstraling doet het altijd beter bij de dames dan een stel witte en magere scharminkels. Ze hebben immers niet voor niks een hele lading cosmetica producten, zodat je er getinter uitziet. Nou en wij hebben dat op een constante en natuurlijke wijze.

Overigens verlaag ik me nu weer door behoorlijk off-topic te gaan. Gelukkig sta ik op de laatst gemaakte film wel op met redvest, wet-suit en zwemvliezen. Dat was wel 5 mijl uit. Is dat in strijdt met eigen veiligheid? Maar ik had wel alles bij me, dus ik ga door voor Rapid Intervention Rescue-zwemmer. Of moet ik dan een helm dragen?

RR (wij nodigen iedereen uit! Waarom worden wij nooit uitgenodigd?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #248 Gepost op: 19 januari 2007, 23:03:43
Beste mensen,

Hier heeft een filmpje gestaan over een reanimatie van heel lang geleden, zwart/wit. Ik geloof in Zandvoort
Wie heeft dit, en kan dit mij mailen of online zetten?

Muistroom


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #249 Gepost op: 20 januari 2007, 15:22:04
Muistroom,

ziehier het gewraakte filmpje. Helaas is deze niet meer on-line voor iedereen, maar wel te downloaden via de FTP-server van de ZRB. Helaas heb jij daar geen toegang tot. Zal ff kijken tis namelijk 87 Mb en dat past dus niet op je hotmail-account.

Tijdens de introductie van het symposium "reanimatie van drenkeling en onderkoeling" afgelopen jaar te Zandvoort, heeft één van de leden van de Zandvoortse Reddingsbrigade eens heeeeeel erg diep in het archief gespit en daar beelden uit 1931 gevonden. Hierbij werd er een drenkeling gered en kunstmatig beademd op de manier van 1931. Het zijn unieke beelden van een redding en een reanimatie. Gevolgd door een reanimatie training setting met AED anno nu. En dan met de wetenschap dat zelfs deze manier van reanimatie ook alweer achterhaald is.

Let op. De film is 87 Mb en vandaar eerst downloaden. Maar de kwaliteit is zeer goed.

ftp://zrb:poster@194.109.161.220:23001/bezoekers/dit filmpje is 87Mb - eerst downloaden-reanimatie.mpg, Dus klik de link aan met rechter muisknop en sla deze op. Oja en als je geen breedband hebt => succes, ga maar vast koffie zetten

RR (die nu alweer zomerse gevoelens heeft)

Wat erger is, ik kom er ook niet meer op!!! Maar heb hem reeds op mijn harde schijf, dus . . . . Heb je een mail-account met een grotere data-limiet?

RR (wat nou copyright!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.