Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 399483 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #260 Gepost op: 28 januari 2007, 17:20:00
Beste mensen,

Hier heeft een filmpje gestaan over een reanimatie van heel lang geleden, zwart/wit. Ik geloof in Zandvoort
Wie heeft dit, en kan dit mij mailen of online zetten?

Muistroom
Zo RR bij mij op de koffie...cdtje..en online  8) Er komt ook nog een 'gewone' versie die kwalitatief wat beter is, maar voor nu de Youtube Google Video versie. Het filmpje is overigens een of twee jaar geleden door 1 van onze leden gemaakt voor een lezing over onderkoeling. Voor de goede kijker is de situatie "nu" eigenlijk ook al weer veroudert..... :D . Er is overigens nog veel meer oud materiaal. Ik zal binnenkort nog wat online slingeren..

http://www.youtube.com/watch?v=hAwmzu8ZA2g
http://video.google.nl/videoplay?docid=3388488396697540904&hl=nl
[img]/img]


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #261 Gepost op: 28 januari 2007, 17:38:17
Dank voor de moeite ;)


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #262 Gepost op: 28 januari 2007, 17:45:58
Het filmpje is overigens een of twee jaar geleden door 1 van onze leden gemaakt voor een lezing over onderkoeling.
http://www.youtube.com/watch?v=hAwmzu8ZA2g


Oh...... :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #263 Gepost op: 28 januari 2007, 17:46:47


Aan boord van de reddingboot George Dijkstra met noordwest 8.

Geweldig Colin...

Maar "Zeiknat" ??? is dat een open stuurhut dan?

Je moet geen last van je rug hebben...

Henk


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #264 Gepost op: 28 januari 2007, 18:43:05
Zo net ff de films zitten te bekijken, krijg gelijk weer helemaal zin in de zomer!  :D 8)
343, never forget.


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #265 Gepost op: 28 januari 2007, 20:19:27
Geweldig Colin...

Maar "Zeiknat" ??? is dat een open stuurhut dan?

Je moet geen last van je rug hebben...

Henk



De George Dijkstra is van het type Valentijn, dit type boot heeft een open stuurhuis. De achterkant is open zegmaar. ;) Of je er zeiknat kan worden met dat weer weet ik niet, ben helaas nog nooit op zee geweest met dit weer en met zo een boot. Het filmpje is dus ook niet van mij.
Groeten, Colin


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #266 Gepost op: 28 januari 2007, 20:23:39
Bedankt Ernst, leuk filmpje, vooral het eerste stuk.
Geeft aardig aan waar voortschrijdend inzicht toe kan leiden, en ik vraag me meteen af hoe het er in 2077 uit zal zien.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #267 Gepost op: 28 januari 2007, 22:07:49
alle begin is moeilijk. "Vroeger" zat ik uren en uren achter 2 videorecorders om een filmverslag te maken van een oefening. Kan me nog herrineren dat de oefening "Help we zinken" heette. Het resultaat was 25 minuten beeld voor meerdere weken werk. En de toenmalige kwaliteit  . . . . . .
Heb jij die niet digitaal Erny?
RR (geen cd's meer, maar het komt eraan!!)
Nou we kunnen RR's werk bekijken. Prachtig beeld materiaal uit de 'vorige eeuw' vers gedigitaliseerd. 1993 lijkt zo dichtbij, toch moest ik een paar keer erg lachen bij deze video (let vooral op de reanimatie!).
Wat wel duidelijk is hoe we de afgelopen 13 jaar zijn verandert en een en ander nog professioneler is geworden. De meeste leden in deze film huppelen overigens nog steeds in brigadeland rond wat maar weer eens aangeeft hoe betrokken men is.
De begin titeling duurt vrij lang (ruim een minuut), maar aangezien RR daar waarschijnlijk ooit eeergg lang mee bezig geweest is heb ik hem er aan laten zitten  8)

http://video.google.nl/videoplay?docid=8822435171970560435&hl=nl
Overigens een aardig lijstje deelnemers aan deze oefening:
p.a. RB's Zandvoort, Bloemendaal, IJmuiden, Noordwijk. De KNRM Zandvoort, IJmuiden, Bloemendaal. Politie Zandvoort, Jeugd Lotus Zandvoort
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #268 Gepost op: 28 januari 2007, 22:46:01
De George Dijkstra is van het type Valentijn, dit type boot heeft een open stuurhuis. De achterkant is open zegmaar. ;) Of je er zeiknat kan worden met dat weer weet ik niet, ben helaas nog nooit op zee geweest met dit weer en met zo een boot. Het filmpje is dus ook niet van mij.

Nee, vandaar. Dat zegt iemand op het eind: "Ik ben zeiknat". Maar nu snap ik het. Dapper hoor! (jouw beurt komt vast nog wel... :-\)

Henk


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #269 Gepost op: 28 januari 2007, 23:27:41
Erik van Es,

alle begin is moeilijk. "Vroeger" zat ik uren en uren achter 2 videorecorders om een filmverslag te maken van een oefening. Kan me nog herrineren dat de oefening "Help we zinken" heette. Het resultaat was 25 minuten beeld voor meerdere weken werk. En de toenmalige kwaliteit  . . . . . .
Heb jij die niet digitaal Erny?

RR (geen cd's meer, maar het komt eraan!!)

Ik weet wat je bedoeld. Ikzelf ben wel van de "premiere" generatie, maar voor school en op stage moesten we verplicht werken met oude rommel, zo leer je wel de basisprincipes.

Ik zal van de zomer weer gaan knutselen met nieuwe app.