Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 398313 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #360 Gepost op: 30 maart 2010, 23:30:31
En van dezelfde dag heb ik nog een, dat ging ook uitermate kundig en volgens het boekje, hij is morgenochten wel in HD hoop ik:






Let even op het stukje dat onze Evert de camera niet stil kan houden...  ;D

Groet,

Hen


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #361 Gepost op: 30 maart 2010, 23:42:25
Leuke filmpjes Henk!  :D

Dit jaar naast de audio ook de beelden erbij :P


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #362 Gepost op: 31 maart 2010, 09:28:44
Waarom sleept de witte boot van Naarden niet zelf boten los als ze er toch al zijn?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #363 Gepost op: 31 maart 2010, 09:41:09
Waarom sleept de witte boot van Naarden niet zelf boten los als ze er toch al zijn?

Ze waren er tegelijkertijd met de waterhulpdienst en Naarden is een reddingsboot met professionals aanboord, ze blijven liever beschikbaar voor echte reddingsacties dan dat ze zich druk maken met slepen en daardoor niet meer kunnen redden gedurende die tijd, ruim een half uur. Dat heet incidentmanagement: teamwerk.
De reddingsboten voor de mensen, de waterhulpdienst voor het materiaal. Net als op het land de ANWB versus de ambulance.

Dag heren, nu U de brancard er in heeft met de gewonde, heeft U soms ook een trekhaak?

Nee, ze hebben precies gedaan waar een reddingsboot voor bedoeld is: het waarborgen van de veiligheid. En het gaat goed, dus als er nog een melding komt, kunnen ze zo weg...


Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #364 Gepost op: 4 april 2010, 00:08:03
KNRM Station Blaricum heeft een nieuwe boot, de vervanging van de " eigen" boot, de mayflower. Een Valiant 570.
Aan de naamgeving is een prijsvraag verbonden. Ik vind "Meedé" een mooie naam.



Die grote broer is de Blaricum 1, ook een Valiant.


Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #365 Gepost op: 4 april 2010, 01:01:22


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #366 Gepost op: 4 april 2010, 01:32:31
???

Ja, scheelt nog maar één handtekening en een jaartje of twee... en ze zijn het ook helemaal officieel.

Nu al zelfde pakkies en helmen, alle voordelen van het gelieerd zijn en kwestie van binnenkort moeten kiezen. Alleen een KNRM station is zeker van een plaatsje in de VR en de bijbehorende alarmering, dus ik zou het wel weten als bestuur van een reddingsbrigade met anderhalve been in de KNRM Organisatie.

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #367 Gepost op: 4 april 2010, 09:15:44
Henk, hebben we het al eens over gehad in een ander topic, dat gaat niet gebeuren. In Huizen zijn ze de organisatie aan het oppeppen en hoopt men deze zomer wel 24/7 te kunnen gaan dekken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #368 Gepost op: 4 april 2010, 12:38:24
deze vond ik op youtube, geweldige terugblik:



Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #369 Gepost op: 4 april 2010, 14:03:49
Ja prachtig SAR filmpje uit de oude doos Henk!
Gelukkig maar dat de reddingboten van nu een flinke tube hebben om langszij te kunnen komen; moet er niet aan denken om in zo'n net te springen met een flink zeetje!