(oude) Examens Manschap A

Auteur Topic: (oude) Examens Manschap A  (gelezen 21040 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Gepost op: 17 september 2011, 13:40:34
Hallo allemaal,

Binnenkort (28 september) moet ik theorie examen doen voor Manschap A Brandbestrijding. Is er misschien iemand die oude examens heeft liggen (en bereid is om deze te digitaliseren) die ik kan gebruiken om te leren?




laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 13:53:20
Nee dat kan niet want je doet online examen en krijgt niks meer op papier.
Heb het vorig jaar allemaal gehad.Vandaar.


aysetamer

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #2 Gepost op: 17 september 2011, 14:11:45
Hallo allemaal,

Binnenkort (28 september) moet ik theorie examen doen voor Manschap A Brandbestrijding. Is er misschien iemand die oude examens heeft liggen (en bereid is om deze te digitaliseren) die ik kan gebruiken om te leren?

Gewoon Leren O0


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2011, 14:51:02

Gewoon Leren O0

Ja dat snap ik  ;) , daar ben ik ook heel druk mee bezig. Was alleen benieuwd of ik genoeg geleerd zou hebben ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2011, 15:42:37
Als je de belangrijkste elementen (en zeker ook levensreddend handelen) en procedures kent, dan kan je het prima halen! Bij ons zijn 33 van de 36 deelnemers in één keer geslaagd, de rest in de tweede keer.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 13:00:34
Wij kregen van onze instructeurs wel wat tips over het examen gebeuren maar gewoon hleder nadenken.
En als je alles ingevuld hebt kun je alle vragen nazien of je ze beantwoord hebt.
Zeker doen had ook een vraag niet volledig beantwoord is dus zonde van je punten.
Heel veel succes.


KoenWi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #6 Gepost op: 18 september 2011, 17:01:54
Toevallig heb ik afgelopen dinsdag online examen gedaan en ik moet zeggen dat het me heel erg mee viel. Lees de mappen/boeken van persoonlijke bescherming, brandbestrijding en levensreddend handelen nog een keer rustig door en dan moet het wel goed komen. Als het goed is bezit je de meeste kennis toch wel vanuit de opleiding (het is niet te hopen dat je nu nog moet leren hoe je een bv een deurprocedure uit moet voeren). Wij kregen van onze opleidings coördinator nog wel 2 links toegestuurd moet online oefen examens. Deze zou ik wel even maken, want de vragen lijken heel erg op wat je in het examen ook krijgt. Wij hadden in het examen zelfs een paar vragen zitten die ook in de oefentoetsen zaten, alleen dan iets anders geformuleerd.

http://www.mijnnbbe.nl/NBBe_C01/UploadData/Oefentoetsen/Oefentoets%20brandwacht%20repressie%20versie%202/start_preview.htm
 
http://www.mijnnbbe.nl/NBBe_C01/UploadData/Oefentoetsen/Oefentoets%20brandwacht%20persoonlijke%20bescherming%20versie%204/start_preview.htm

Alvast succes met je examen!


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #7 Gepost op: 19 september 2011, 18:23:51
Toevallig heb ik afgelopen dinsdag online examen gedaan en ik moet zeggen dat het me heel erg mee viel. Lees de mappen/boeken van persoonlijke bescherming, brandbestrijding en levensreddend handelen nog een keer rustig door en dan moet het wel goed komen. Als het goed is bezit je de meeste kennis toch wel vanuit de opleiding (het is niet te hopen dat je nu nog moet leren hoe je een bv een deurprocedure uit moet voeren). Wij kregen van onze opleidings coördinator nog wel 2 links toegestuurd moet online oefen examens. Deze zou ik wel even maken, want de vragen lijken heel erg op wat je in het examen ook krijgt. Wij hadden in het examen zelfs een paar vragen zitten die ook in de oefentoetsen zaten, alleen dan iets anders geformuleerd.

http://www.mijnnbbe.nl/NBBe_C01/UploadData/Oefentoetsen/Oefentoets%20brandwacht%20repressie%20versie%202/start_preview.htm
 
http://www.mijnnbbe.nl/NBBe_C01/UploadData/Oefentoetsen/Oefentoets%20brandwacht%20persoonlijke%20bescherming%20versie%204/start_preview.htm

Alvast succes met je examen!

Kijk! Daar hebben we wat aan  8) Bedankt!


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #8 Gepost op: 19 september 2011, 18:28:03
Ben je verder goed voorbereid?
Ik bedoel ook kennis met alle procedures in de praktijk.
Hier heb ik het meeste aan gehad.
Ik ben niet zo'n boekenwurm om een boek te gaan leren.
Meer een praktijkmens zeg maar.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #9 Gepost op: 20 september 2011, 17:49:46
Ja verder ben ik goed voorbereid, ik ben zelf ook een praktijkmens. 5 oktober heb ik mijn praktijkexamen, dus ik denk dat dat wel goed zit. Heb je toevallig ook nog tips voor het praktijkexamen?

Ben je verder goed voorbereid?
Ik bedoel ook kennis met alle procedures in de praktijk.
Hier heb ik het meeste aan gehad.
Ik ben niet zo'n boekenwurm om een boek te gaan leren.
Meer een praktijkmens zeg maar.