(oude) Examens Manschap A

Auteur Topic: (oude) Examens Manschap A  (gelezen 21079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #10 Gepost op: 20 september 2011, 20:30:36
Ja verder ben ik goed voorbereid, ik ben zelf ook een praktijkmens. 5 oktober heb ik mijn praktijkexamen, dus ik denk dat dat wel goed zit. Heb je toevallig ook nog tips voor het praktijkexamen?

Ja een beetje ik had weinig fout een paar kleine dingen alleen mijn maat werkte niet helemaal mee en hij maakte een grote blunder en daar had ik moeten ingrijpen volgens de comissie.

Let goed op je maat. Ook kleding en veiligheid.
Ga bij de inzet lage druk op een juiste manier om met het object en vergeet geen deuren.
lage druk is vaak met een gasfles dus koelen onder volledige dekking ook je maat.

Inzet hoge druk let op de lengte van je slang en probeer jezelf niet vast te lopen(slang).
Geef veel aandacht aan de warme kant maar vergeet niet daardoor een deur aan de kouwe kant.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2011, 23:32:21
Zo theorie heb ik binnen! Examen was prima te doen, viel me echt reuze mee!


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #12 Gepost op: 29 september 2011, 02:01:13
Gefeliciteerd!
En goed dat je dit topic bent gestart, het was heel leuk om via de examenvragen op mijnnbbe.nl eens te kijken hoever de theorie was weggezakt. Viel gelukkig erg mee  ;)
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2011, 17:47:19
Van harte met dit gedeelte. 098uo


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2011, 17:49:09
Zo theorie heb ik binnen! Examen was prima te doen, viel me echt reuze mee!

Henkie, Gefeliciteerd met je hoge cijfer!  O0  0098
Nu op naar praktijk, wanneer heb je die?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2011, 18:37:33
Danku danku  ;) 5 oktober praktijk examen.


Henkie, Gefeliciteerd met je hoge cijfer!  O0  0098
Nu op naar praktijk, wanneer heb je die?


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #16 Gepost op: 7 november 2011, 14:54:45
Toevallig heb ik afgelopen dinsdag online examen gedaan en ik moet zeggen dat het me heel erg mee viel. Lees de mappen/boeken van persoonlijke bescherming, brandbestrijding en levensreddend handelen nog een keer rustig door en dan moet het wel goed komen. Als het goed is bezit je de meeste kennis toch wel vanuit de opleiding (het is niet te hopen dat je nu nog moet leren hoe je een bv een deurprocedure uit moet voeren). Wij kregen van onze opleidings coördinator nog wel 2 links toegestuurd moet online oefen examens. Deze zou ik wel even maken, want de vragen lijken heel erg op wat je in het examen ook krijgt. Wij hadden in het examen zelfs een paar vragen zitten die ook in de oefentoetsen zaten, alleen dan iets anders geformuleerd.

http://www.mijnnbbe.nl/NBBe_C01/UploadData/Oefentoetsen/Oefentoets%20brandwacht%20repressie%20versie%202/start_preview.htm
 
http://www.mijnnbbe.nl/NBBe_C01/UploadData/Oefentoetsen/Oefentoets%20brandwacht%20persoonlijke%20bescherming%20versie%204/start_preview.htm

Alvast succes met je examen!

Ik heb al heel lang belangstelling in de brandweer... Nu heb ik deze eerste link aangeklikt en heb ik 7 volledige vragen goed, 4 gedeeltelijk goed en 4 fout... Is dit beetje goede score voor iemand die (nog) niet met de brandweer in aanraking is geweest...??

En had ik ook gelijk een vraag: Wat voor een opleidingseisen zijn er voor Manschap A?
En is er ook nog een eis dat je geestelijk 100% in orde moet zijn, niet dat ik dat niet ben, maar heb autisme. Dus de vraag is of dit iets is of je voor de brandweer niet in aanmerking komt?
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #17 Gepost op: 7 november 2011, 20:35:19
Bij ons in het korps is het zo dat je een test krijgt bij een speciaal bureau een competentieanalyse.
Daar komt een profiel van jou en je doen en laten uit en van daaruit zal dan gekeken worden of je geschikt bent.
Je hoeft niet alles ter kennen en kunnen voor die tijd je leert alles in je opleiding en tijdens je inwerkperiode van je collega's.
Zou gewoon proberen om te solliciteren want autisme is ook een groot begrip.
Ben er redelijk bekend mee.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.


buddy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #18 Gepost op: 18 december 2011, 14:55:05
Het feit blijft dat je gewoon moet leren maar voor wie het wil kan wat oude examens bekijken op

Citaat
Onderstaande brandweer examens zijn OUDE examens die tot 2006 zijn gebruikt. De oude examens zijn uitdrukkelijk alleen bedoeld om het nivo van uw eigen kennis te toetsen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor mogelijke afwijkingen met betrekking tot de nu geldende eind en toetstermen en wijzen alle aansprakelijkheid hieromtrent van de hand. Gebruik van de gegevens op deze website is voor eigen risico, noch wij of de maker van de vragen zijn aansprakelijk voor fouten in de vraagstelling c.q antwoorden.
http://brandweer.examenvraag.nl