Niet hulpverlener zet auto schuin in de fend-off

Auteur Topic: Niet hulpverlener zet auto schuin in de fend-off  (gelezen 24292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 22 november 2012, 21:57:41
Soort van 'Fend-off' waarbij de flitser niet heel veel meerwaarde heeft  ::)
04-05-2011 - Eindhoven - Pastoriestraat - Verkeer regelen Smits


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #31 Gepost op: 22 november 2012, 22:32:53
Soort van 'Fend-off' waarbij de flitser niet heel veel meerwaarde heeft  ::)
04-05-2011 - Eindhoven - Pastoriestraat - Verkeer regelen Smits
Kan je nagaan; als je recht achter de auto de flitsers niet ziet, zie je ze uit een hoek helemaal niet...


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #32 Gepost op: 23 november 2012, 10:48:51
Hoe noemt Caprice die dingen ook weer? China-Wonky-Tonky of zoiets?  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 23 november 2012, 12:00:58
Chinees waaibomen-spul, knip-knip-dimlichtjes  ;D


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #34 Gepost op: 23 november 2012, 17:44:32
Tja,dat spul koop je voor 5 euro inclusief verzenden op Ebay......als je dat rommel noemt,beledig je heel veel rommel.


Draco

  • Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #35 Gepost op: 7 maart 2014, 21:00:50
Is het als burger toegestaan om je auto in fend-off positie te zetten als je een ongeluk ziet gebeuren? En mag je dan een geel (magneet)zwaailicht gebruiken als je bij een ongeluk gaat helpen?


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #36 Gepost op: 7 maart 2014, 21:07:20
Je mag je auto zeker in Fend-off zetten.. Maar als er iemand bovenop knalt zal de verzekering daar niet zo blij mee zijn...
 
Dat zwaailicht kunnen de blauwe collega's zeker beantwoorden! :D Lijkt mij geen probleem, als ik een zwaailicht in mijn wagen zou hebben zou ik hem er dan zeker opzetten, het is tenminste voor je eigen veiligheid en die van de getroffenen in het voertuig..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 7 maart 2014, 21:42:42
Voor Amber/Geel/Oranje zwaailicht, zie:
Oranje zwaailampen/LED.
Wetgeving Amber signalering

Voor signalering op privé voertuigen, zie:
Signalering op privé voertuigen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 8 maart 2014, 02:20:06
Citaat van: Draco link=msg=1248819 date=1394222450
Is het als burger toegestaan om je auto in fend-off positie te zetten als je een ongeluk ziet gebeuren? En mag je dan een geel (magneet)zwaailicht gebruiken als je bij een ongeluk gaat helpen?

Heel simpel op beide vragen is antwoord ja.

Citaat van: specialagent112 link=msg=1248823 date=1394222840
Maar als er iemand bovenop knalt zal de verzekering daar niet zo blij mee zijn...

Ook een burger mag in geval van hulpverlening zijn eigen veiligheid waarborgen, sterker nog hij/zij is daartoe verplicht. Dit betekend ook dat dezelfde regel geldt als het kunnen remmen voor ook geld in geval van Fend-Off zetten van je voertuig. Dus ook verzekeringstechnisch is er niets tegen in te brengen.

In geval van gevaar mag een ieder elk middel gebruiken om de aandacht te vestigen op het gevaar. Dit is vrij vertaald, maar het komt eropneer dat je ook blauwe/groene/rode wat voor kleur ook lamp mag gebruiken om te attenderen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2014, 14:42:20
In 2011 durfde ik bij Zaandam nog niet, met de verse stickers op de Caprice, in de fend-off maar afgelopen zaterdag was de noodzaak groot genoeg om de Caprice wel scheef te zetten.
Ongeval op de S112 Gooiseweg richting de A10, 2 of 3 voertuigen aan gort, net gebeurd, iedereen rijdt er gewoon doodleuk voorbij boodschappen doen is veel belangrijker dan helpen ofzo ik weet het ook niet...

We zaten in de staart van een US cars rondrit op de retour naar Borchland, verkeer ging in de remmen en dook naar links, zo te zien was het net gebeurd, brokstukken overal, wat doe je dan als niemand helpt, juist, helpen.
Ik met de Caprice net niet goed in de fend-off, de LAPD Fury op de rijbaan in de rijrichting gestopt en beide eerste maatregelen getroffen; Gele hesjes aan, Jack ging kijken bij de SO's en plaatste pilonnen, ik liep het verkeer tegemoet om ze naar rijbaan 1 te dirigeren.


Aan de overzijde stopte (toeval bestaat niet) een VZA lage ambu, waarvan de VPK en chauff over de vangrail sprongen en ook hulp gingen verlenen, een politieheli hing er (toeval bestaat niet) al boven, de 1e politie-Touran binnen 4 minuten TP nam de fend-off over, gevolgd vlak daarna door de 1e motoragent met nog een Touran in het kielzog, vlak daarna de ambu, gevolgd door nog 2 Tourans in de opvolgende 2 minuten en de VOA bus als hekkesluiter. Complimenten wat dat betreft voor de snelle respons vanuit alle hoeken!!

Na wat verbaasde blikken naar onze voertuigen ....

...maar meerdere malen met dankzegging voor onze eerste hulp-handelingen en blokkade konden we vertrekken en het laatste deel van de US car rondrit afmaken, richting de King Cruise bij Borchland.

Leermomentje voor mezelf qua fend-off:
Nog een 2 meter naar voren was beter geweest, de wielen de goeie kant opdraaien was nog even beter geweest, op het moment van indraaien reed er nog verkeer op beide banen en het stuur naar rechts draaien schoot er even bij in. En een Traffic Advisor en oranje lampen op de hoedenplank hebben nauwelijks nut als je scheef staat, had ik beter toch de balk zelf aan kunnen zetten ... moet ik toch wat op verzinnen, losse oranje pit achterin ofzo.