Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011

Auteur Topic: Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011  (gelezen 26183 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Politie en ME met getrokken pistool bij Kuip

Een half uur voor het begin van de wedstrijd Feyenoord - De Graafschap hebben zich vanavond enkele rellen bij stadion De Kuip voorgedaan. Een groep van een paar honderd boze supporters dreigde het Maasgebouw te bestormen.

Met getrokken pistool konden agenten voorkomen dat de opgewonden fans de roltrap naar boven konden nemen om het bestuur en de directie van de Rotterdamse club te belagen.

Een deel van de harde kern van Feyenoord meldde zich met vuurwerk en fakkels bij de hoofdingang van De Kuip. Ze riepen om het vertrek van algemeen directeur Eric Gudde en schreeuwden ook 'Feyenoord is van ons!'. Ook werden er brandjes gesticht en auto's vernield. De dreigende situatie leek te escaleren toen tientallen fans toegang tot het Maasgebouw trachtten te krijgen.

Leden van de Mobiele Eenheid, agenten en suppoosten konden de op hol geslagen meute ternauwernood terugdringen. Daarbij werden getrokken pistolen en wapenstokken gebruikt om de menigte op afstand te houden. Politie te paard veegde daarna het stadionplein schoon. Busjes van de Mobiele Eenheid schermden de hoofdingang van De Kuip af.

Het grootste deel van het publiek zal weinig tot niets van de onlusten hebben meegekregen. Zij zaten al binnen in het goedgevulde stadion. Alle onrust zal ook aan de spelers en de begeleiding van beide ploegen voorbij zijn gegaan. Het duel kon uiteindelijk om 20.45 uur gewoon beginnen.

De directie en het bestuur van Feyenoord liggen al maandenlang met elkaar overhoop. De harde kern vindt dat onder anderen Gudde en commercieel directeur Mark Koevermans moeten vertrekken wegens wanbeleid.

Vrijdag bereikte het conflict een nieuw dieptepunt toen de clubleiding aangifte bij de politie deed wegens valsheid in geschrifte. Op diverse websites van supporters verschenen afgelopen week loonstroken van Gudde en Koevermans, die zouden aantonen dat het duo wel degelijk een prestatiebonus zou hebben ontvangen. Het bleek om vervalsingen te gaan. (ANP/Redactie)

17/09/11 20u47
BRON:http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Eredivisie/article/detail/2914165/2011/09/17/Politie-en-ME-met-getrokken-pistool-bij-Kuip.dhtml


Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Gewapende agenten weren fans uit Maasgebouw
Gepubliceerd op zaterdag 17 september 2011 om 21:08


Een groep van een paar honderd boze supporters heeft zaterdagavond een poging ondernomen om het Maasgebouw te bestormen. De rellen deden zich een half uur voor het begin van de wedstrijd tussen Feyenoord en De Graafschap voor.

Agenten konden met getrokken pistool voorkomen dat de opgewonden fans de roltrap naar boven konden nemen om het bestuur en de directie van de Rotterdamse club te belagen. Een deel van de harde kern van Feyenoord meldde zich met vuurwerk en fakkels bij de hoofdingang van De Kuip. Ze riepen om het vertrek van algemeen directeur Eric Gudde. Ook werden er brandjes gesticht en auto's vernield.

Dankzij de inzet van de Mobiele Eenheid, agenten en suppoosten werd de opstand de kop ingedrukt. Daarbij werden getrokken pistolen en wapenstokken gebruikt. De directie en het bestuur van Feyenoord liggen al geruime tijd met elkaar overhoop. De harde kern vindt dat onder anderen Gudde en commercieel directeur Mark Koevermans moeten vertrekken wegens wanbeleid.

Vrijdag bereikte het conflict een nieuw dieptepunt toen de clubleiding aangifte bij de politie deed wegens valsheid in geschrifte. Op internet verschenen afgelopen week loonstroken van Gudde en Koevermans, die zouden aantonen dat het duo wel degelijk een prestatiebonus zou hebben ontvangen. Het bleek om vervalsingen te gaan.


Bron: www.Fcupdate.nl
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Rellen Feyenoord - Graafschap

Pas nadat de vuurwapens getrokken worden rennen ze weg..  :-\


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Rellen Feyenoord - Graafschap

Pas nadat de vuurwapens getrokken worden rennen ze weg..  :-\
Mijn hemel, gaat er lekker aan toe.  :-X


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Dat die hooligans maar flink neer gemept worden !!!
Ook wel mooi om te zien dat die paarden een aantal te pakken hadden  0098
Met Vriendelijke Groet.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Rellen Feyenoord - Graafschap

Pas nadat de vuurwapens getrokken worden rennen ze weg..  :-\
Had eerder alleen het stukje gezien dat ze met wapen getrokken waren, maar nu snap ik ook waarom.
Ik heb het vermoede dat er bij een aantal even snel HvH door het hoofd schoot. Niet een plek waar je
op dat moment heel lekker staat  :-\. Goed dat de ME en de paarden er gelijk bij waren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
wat een strakke inzet. redelijk klam geconcentreerd en gecoordineerd. afgezien van alle lading die erop zit prima inzet volgens mij.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Vragen na aanleiding van dit filmpje, niet als, negatief, commentaar bedoeld!
- is er een reden dat er zoveel van de ME'ers zonder schild staan? Dat een commandant geen schild heeft, zou achter de linie moeten blijven als ik me niet vergis? Kan ik me voorstellen, echter lijkt het er op dat de helft geen schild heeft?
- ziet iemand de directe aanleiding om het wapen te trekken? Een trekt het vuurwapen, de rest volgt. Gaat net daarvoor de deur kapot? Een hoop kabel, iedereen gaat naar achter, de deur is niet meer te zien door de rook EDIT: op 0:50 lijkt het inderdaad alsof de ruit / deur aan diggelen ligt op de grond
- mooie actie met de paarden, wie niet luisteren wil..!
- "opa" op het einde nog even op de fiets..  ;D

Ik had er niet graag gestaan in elk geval.. wat een idioten.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
pietje,

de raam/deur gaat indderdaad aan diggelen, daarom zullen zij hun wapen trekken, vond het inderdaad ook vreem dat er zoveel geen schild hadden, misschien zijn ze die in de haast "vergeten"??

en opa op de fiets, ja die komt volgens mij echt voor het voetbal!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Mooi dat die paarden over die doorgesnoven leeghoofden heen walsten. Dit heeft niets meer te maken met 'oprechte kritiek c.q. verontwaardiging'. Dit is weer van hetzelfde soort lagere levensvormen als die in Hoek van Holland tekeer is gegaan. Blijkbaar niks geleerd. Maar ja, met 1 hersencel is het ook moeilijk leren. :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)