Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011

Auteur Topic: Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011  (gelezen 26204 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Mogelijkheden om een waarschuwingsschot te geven zijn er niet. Als het dan moet, dan is het direct gericht..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Mogelijkheden om een waarschuwingsschot te geven zijn er niet. Als het dan moet, dan is het direct gericht..
Want? :) Jij wilt naar noodweer, dat begrijp ik, maar als jij een gericht noodweerschot kunt voorkomen met een waarschuwingsschot... dan is de rechter daar denk ik uiteindelijk blij mee.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Want? :) Jij wilt naar noodweer, dat begrijp ik, maar als jij een gericht noodweerschot kunt voorkomen met een waarschuwingsschot... dan is de rechter daar denk ik uiteindelijk blij mee.

Waren er geen agenten buiten die dat konden doen? dat lijkt mij wel toch...?
Lijkt mij vanuit het oogpunt van veiligheid voor de "normale" burgers in het Maasgebouw beter.

dan rest mij nog de vraag of het niet meer agressie op zou leveren als men het buiten zou en kon doen.


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Beeldschermen met foto's relschoppers in stad
Rotterdam gaat mogelijk grote beeldschermen met foto's van verdachte relschoppers plaatsen in de stad. Doel hiervan is de hulp van het publiek in te roepen bij het identificeren van een groep hooligans die zaterdag het Maasgebouw bij de Kuip bestormde.

Dat heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb vandaag geschreven in een brief aan de gemeenteraad.

Voordat de beeldschermen geplaatst worden doet het tv-programma Opsporing Verzocht dinsdagavond een getuigenoproep en wordt verdachten een laatste kans geboden zich te melden.

Aboutaleb wil alles in het werk stellen om de verdachten van de ongeregeldheden aan te houden, schrijft hij. Inmiddels zijn vijf arrestaties verricht, maar de burgemeester verwacht dat er meer volgen. Ook wordt de schade die zaterdag is veroorzaakt verhaald op de daders, aldus de burgemeester.

De Rotterdamse gemeenteraad debatteert donderdag over de rellen bij het Maasgebouw. (ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/2920080/2011/09/20/Beeldschermen-met-foto-s-relschoppers-in-stad.dhtml


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Van mij hadden de agenten hun dienstwapen leeg mogen schieten op deze hersenloze randdebielen.

Roerend eens met een woordvoerder van de politie die van de week aangaf het gedrag van deze mensen zat te zijn en dat desnoods alle thuiswedstrijden van Feijenoord verboden moeten worden!


Kom op Feijenoord met mijn belastingcenten!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Want? :) Jij wilt naar noodweer, dat begrijp ik, maar als jij een gericht noodweerschot kunt voorkomen met een waarschuwingsschot... dan is de rechter daar denk ik uiteindelijk blij mee.

Een waarschuwingsschot moet in een veilige richting. Naar boven kan niet, schuin naar voren ga je dwars door ruiten heen waardoor door vallend glas ook doden kunnen vallen enz. Ik wil niet naar noodweer toe maar ik zou niet weten hoe veilig een waarschuwingsschot te lossen..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
De politie roept inderdaad de relschoppers op om zich deze week nog te melden.
Doet men dit niet dan worden de beelden dinsdag 27 September 2011 om 21:30 uur getoont bij Opsporing Verzocht.


Rotterdam: Rellen
De politie roept de relschoppers van afgelopen zaterdag op om zich te melden.
Zo niet, dan is de kans groot dat ze volgende week op beeld in de uitzending komen.


Volgende week gaan we relschoppers tonen die zaterdagavond 17 september met buitensporig veel geweld het Maasgebouw
bestormden waar op dat moment het Feyenoordbestuur zat.
De politie is nu druk bezig met het uitzoeken van al het foto- en filmmateriaal van die rellen.
Mocht dit intern bij de politie niet tot herkenningen leiden, dan worden de beelden van verdachten getoond via de media.
Ook Opsporing Verzocht komt er dan in de uitzending van volgende week op terug.

Melden
Deed je mee en wil je voorkomen dat de politie je hier laat zien, meld je dan bij de tiplijn.
En heeft u beelden van de rellen en wilt u dat er iets wordt gedaan aan dat geweld, geef dat beeld dan aan de politie.
U kunt dat via de volgende link uploaden: www.nationale-recherche.nl

Reacties
Politie Rotterdam-Rijnmond: 0800-6070 (gratis).

BRON: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/opsporing_verzocht/zaken_deze_week/20110920/rotterdam_rellen.aspx
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Rotterdam: Rellen
User: Opsporinverzocht


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Die ruiters gaan er goed overheen...
Bijdragen op persoonlijke titel.