Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011

Auteur Topic: Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011  (gelezen 26208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik denk dat een grote meerderheid van de bevolking dergelijke randverschijnselen meer dan zat is. Of het nu gaat om hooligans of 'bontkraagjes' en/of ander straattuig dat de bevolking een steeds groter gevoel van onbehagen bezorgt: men is het gedrag van de eencelligen meer dan zat. Dat kan je als een onderbuikgevoel zien, maar het geeft exact de gevoelens weer van een hoop mensen. Wij leven in een 'beschaafd' land waar men alles zoveel mogelijk oplost met preventie, papen en nathouden.

Neem het straattuig: men stuurt er liever een aantal '...gogen' op af of organiseert reisjes of legt hen anderszins in de watten of plaatst hen in een slachtofferrol, dan dat men kiest voor repressief optreden. Sommige personen zijn alleen nog maar te beïnvloeden door een stevige aanpak helaas. Laatst werd dat nog eens duidelijk tijdens dat gedoe door de weggepeste homo's in Utrecht....

Dat in dit land alles op de beschaafde manier moet en men vooral bang is een klapje teveel uit te delen (op straffe van gedonder vanaf links) verlamt een stevige aanpak en stimuleert het geteisem. Ik weet: slaan lost niet(s) (alles) op, maar wie niet luisteren wil die moet maar voelen!
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Die ruiters gaan er goed overheen...

snap ook niet waarom.. ze houden gelijk daarna in en de ME staat gewoon links ervan..
Risico dat je iemand vertrapt lijkt mij behoorlijk groot. Vraag me af waarom zo groot risico te nemen (als dat gebeurd dan krijgen we daarover weer zo gedoe over..)

affijn.. is goed afgelopen voor iedereen, nu de raddraaiers maar oppakken.

Begrijp wel dat er van de 1000 man dus zo 50 personen zijn die echt wat gedaan hebben. Zit meestal in een stel personen die de andere weten op te jutten..

Het is buiten gewoon triest dat agenten weer zo in nauw gedreven voelt door deze ahum supporters dat een wapen trekken noodzakelijk is.

Wat me wel opvalt is dat 1 agent vinger niet op de trekker heeft, de rest wel.

Is daar een protocol over?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Is daar een protocol over?

Nee dat is er niet. Ik denk zelf dat ik me vinger ook niet op de trekker zou houden in deze situatie. De dreiging van de getrokken Wather P5's is voldoende. is voldoende.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
snap ook niet waarom.. ze houden gelijk daarna in en de ME staat gewoon links ervan..
Risico dat je iemand vertrapt lijkt mij behoorlijk groot. Vraag me af waarom zo groot risico te nemen (als dat gebeurd dan krijgen we daarover weer zo gedoe over..)


Als je goed kijkt zie je dat ze over 2 man heen gaan, die op de grond liggen, die mogen van geluk spreken als ze niet geraakt zijn...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Als je goed kijkt zie je dat ze over 2 man heen gaan, die op de grond liggen, die mogen van geluk spreken als ze niet geraakt zijn...

Ze mogen zich natuurlijk ook achter de oren krabben over wat ze daar deden.
Wat een stel idioten, respect voor de agenten dat het niet nóg verder is geëscaleerd!
Senior GGP / Oost-Brabant


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Ik denk dat een grote meerderheid van de bevolking dergelijke randverschijnselen meer dan zat is. Of het nu gaat om hooligans of 'bontkraagjes' en/of ander straattuig dat de bevolking een steeds groter gevoel van onbehagen bezorgt: men is het gedrag van de eencelligen meer dan zat. Dat kan je als een onderbuikgevoel zien, maar het geeft exact de gevoelens weer van een hoop mensen. Wij leven in een 'beschaafd' land waar men alles zoveel mogelijk oplost met preventie, papen en nathouden.

Neem het straattuig: men stuurt er liever een aantal '...gogen' op af of organiseert reisjes of legt hen anderszins in de watten of plaatst hen in een slachtofferrol, dan dat men kiest voor repressief optreden. Sommige personen zijn alleen nog maar te beïnvloeden door een stevige aanpak helaas. Laatst werd dat nog eens duidelijk tijdens dat gedoe door de weggepeste homo's in Utrecht....

Dat in dit land alles op de beschaafde manier moet en men vooral bang is een klapje teveel uit te delen (op straffe van gedonder vanaf links) verlamt een stevige aanpak en stimuleert het geteisem. Ik weet: slaan lost niet(s) (alles) op, maar wie niet luisteren wil die moet maar voelen!

Helemaal mee eens!


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Nee dat is er niet. Ik denk zelf dat ik me vinger ook niet op de trekker zou houden in deze situatie. De dreiging van de getrokken Wather P5's is voldoende. is voldoende.

Offtopic: Heeft een Walther P5 trekkerbeveiliging?

Ontopic: Ik zou het waarschijnlijk wel doen. Stel dat die gasten na het sneuvelen van de pui direct door waren gestormd, dan heb je erg weinig tijd om te reageren op die korte afstand. Schieten zal dan uit een reflex zijn en dat is goed. Als je een wapen trekt en richt moet je beter bereid zijn om het te gebruiken en anders lekker in het holster laten zitten.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Ontopic: Ik zou het waarschijnlijk wel doen. Stel dat die gasten na het sneuvelen van de pui direct door waren gestormd, dan heb je erg weinig tijd om te reageren op die korte afstand. Schieten zal dan uit een reflex zijn en dat is goed. Als je een wapen trekt en richt moet je beter bereid zijn om het te gebruiken en anders lekker in het holster laten zitten.
Werk jij met wapens?

Zomaar een filmpje welke ook bij IBT getoond wordt:
Dumb cop almost shoots partner


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Offtopic: Heeft een Walther P5 trekkerbeveiliging?

Enige wat de Walther geeft is dubbel action, singe action. Niet echt een trekker beveiliging.


Joey112Uden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Nu stuk bij Pauw en Witteman
Interresant om naar te luisteren
Word wel helemaal pissig van die Inez Weski
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten