Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011

Auteur Topic: Agenten trekken pistool bij rellen rond Maasgebouw bij De Kuip - Rotterdam 17-09-2011  (gelezen 26207 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
snap ook niet waarom.. ze houden gelijk daarna in en de ME staat gewoon links ervan..
Risico dat je iemand vertrapt lijkt mij behoorlijk groot. Vraag me af waarom zo groot risico te nemen (als dat gebeurd dan krijgen we daarover weer zo gedoe over..)

affijn.. is goed afgelopen voor iedereen, nu de raddraaiers maar oppakken.

Begrijp wel dat er van de 1000 man dus zo 50 personen zijn die echt wat gedaan hebben. Zit meestal in een stel personen die de andere weten op te jutten..

Het is buiten gewoon triest dat agenten weer zo in nauw gedreven voelt door deze ahum supporters dat een wapen trekken noodzakelijk is.

Wat me wel opvalt is dat 1 agent vinger niet op de trekker heeft, de rest wel.

Is daar een protocol over?
Uuuuhm.. Je snapt niet waarom? Misschien dat je het filmpje nog eens moet kijken, omdat er een gebouw gemolesteerd wordt, agenten bekogeld worden, mensen niet naar vorderingen luisteren ze geen moer te zoeken hadden daar buiten?!
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Nu stuk bij Pauw en Witteman
Interresant om naar te luisteren
Word wel helemaal pissig van die Inez Weski

Ik heb het uitgezet vanwege in mijn ogen dat domme wijf.
Bloed irritant overal doorheen lullen en het er niet mee eens zijn en bagataliseren.
Als ik in het publiek had gezeten had ik me mond niet kunnen houden en had haar tot de orde geroepen dat ze mensen
moet laten uitspreken. Pauw en Witteman hadden geen overwicht op dat stuk overgewicht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Vera1974

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Wat vinden jullie van het feit dat de betrokken agenten herkenbaar op alle filmpjes & foto`s in de pers staan?
Ik bedoel : verdachten worden doorgaans beschermd en onherkenbaar gemaakt.Deze collega`s staan met getrokken pistool op de voorpagina.
Ik kan me zo voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Werk jij met wapens?

Zomaar een filmpje welke ook bij IBT getoond wordt:
Dumb cop almost shoots partner

Ja. Ik hoop dat u het verschil ook ziet tussen de situatie in het filmpje en de situatie bij de Kuip? Ik moet erbij zeggen dat ik nog nooit in ernst een wapen heb moeten trekken (en dat ook niet hoop mee te maken). Ik denk altijd aan het vergelijk met het reageren in het verkeer: tussenafstand = (reactietijd mens + reactietijd + stopweg auto) x rijsnelheid. Laat dit sommetje nu eens los op de situatie in de Kuip, dan kom ik tot de conclusie dat je, mochten die lui daadwerkelijk doorzetten naar binnen, gewoon te laat bent als je dan ook nog je vinger moet gaan verplaatsen.

Behoorlijk offtopic trouwens, feit blijft dat het zo zou moeten zijn dat 1. de aanwezigheid van agenten en 2. getrokken en gerichte wapens genoeg overtuigingskracht moet hebben om dan inderdaad buiten te blijven.
Bijdragen op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Bij IBT wordt aangeleerd om de vinger niet aan de trekker te houden, maar deze pas aan de trekker te plaatsen op het moment dat je daadwerkelijk wilt gaan schieten. Dit om te voorkomen dat er in stress situaties een ongewild schot afgaat. Als je je vinger aan de trekker hebt en je pakt bijvoorbeeld iets met je andere hand vast, is de kans groot dat je een ongewild schot lost.

Mijn ervaring (gelukkig alleen in trainingssituaties) is dat het niet veel uitmaakt voor de reactietijd.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Vijf verdachten Feyenoordrellen aangehouden

ROTTERDAM -  De politie Rotterdam-Rijnmond heeft donderdagochtend vijf nieuwe verdachten aangehouden die zaterdag betrokken zouden zijn geweest bij de rellen bij het Feyenoordstadion in Rotterdam.

Dat heeft donderdag een woordvoerster van het Openbaar Ministerie gezegd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10599366/__Vijf_verdachten_rellen_gepakt__.html?sn=binnenland,buitenland


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Vijf verdachten Feyenoordrellen aangehouden
Laatste update:  22 september 2011 11:12

ROTTERDAM - De politie Rotterdam-Rijnmond heeft donderdagochtend vijf nieuwe verdachten aangehouden die zaterdag betrokken zouden zijn geweest bij de rellen bij het Feyenoordstadion in Rotterdam.

Dat heeft donderdag een woordvoerster van het Openbaar Ministerie gezegd. Hiermee komt het totaal aantal aanhoudingen op elf.

De verdachten zijn een 17-jarige jongen uit De Lier, een 21-jarige man uit Schiedam, een 17-jarige Rotterdammer, een 20-jarige man uit Den Haag en een 19-jarige Capellenaar. De Hagenaar en Capellenaar zijn opnieuw aangehouden voor nieuwe feiten nadat zij eerder aangehouden werden voor hun aandeel in de rellen, aldus de politie.

Belangrijke rol

De vijf verdachten zijn in alle vroegte door een speciale eenheid van de politie van hun bed gelicht. De jongeren worden verdacht van openlijke geweldpleging bij het Maasgebouw bij het Feyenoordstadion. Zij zouden een belangrijke rol hebben gespeeld bij de ongeregeldheden voorafgaand aan de wedstrijd Feyenoord - De Graafschap.
http://www.nu.nl/binnenland/2622375/vijf-verdachten-feyenoordrellen-aangehouden.html


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ja. Ik hoop dat u het verschil ook ziet tussen de situatie in het filmpje en de situatie bij de Kuip? Ik moet erbij zeggen dat ik nog nooit in ernst een wapen heb moeten trekken (en dat ook niet hoop mee te maken). Ik denk altijd aan het vergelijk met het reageren in het verkeer: tussenafstand = (reactietijd mens + reactietijd + stopweg auto) x rijsnelheid. Laat dit sommetje nu eens los op de situatie in de Kuip, dan kom ik tot de conclusie dat je, mochten die lui daadwerkelijk doorzetten naar binnen, gewoon te laat bent als je dan ook nog je vinger moet gaan verplaatsen.

Behoorlijk offtopic trouwens, feit blijft dat het zo zou moeten zijn dat 1. de aanwezigheid van agenten en 2. getrokken en gerichte wapens genoeg overtuigingskracht moet hebben om dan inderdaad buiten te blijven.
De heren en dames hier op het forum die getraind zijn in het wapen gebruik kunnen snel genoeg
hun vinger aan de trekker krijgen en overhalen als dat moet. Ik en een heleboel andere mensen
hier hebben liever een iets later (scheelt misschien miliseconden) maar wel gericht schot dan een
ongewild schot wat over en nergens heen kan. De afstand is als ik zo aan het filmpje zit meer als 5 meter tussen de voorste agent en de relschoppers. Dan heb je genoeg tijd om de trekker over te halen
als jij je vinger langs de slede heb.

Het is natuurlijk anders als jij je vinger langs de slede heb en je ergens anders mee bezig houd. Dan moet
je je eerst focusen op je doel en dan gaan denken dat je moet schieten etc. Hier zijn ze volledig gefocused op de menigte voor hun en zullen als ze moeten schieten snel genoeg reageren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Katje

  • Ploegleider BHV en interne medische dienst, EHBO-er in de paardensport
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Volgens mij heb de originele video met paardencharge gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=PB0ybiaytBc#ws
(geen idee of dit werk, ben beetje digiobeet). Respect voor de politie, ik zou er niet graag staan.

<pennymodus aan> Wat zijn die politiepaarden toch fantastisch getraind en superbraaf. Ieder normaal paard had allang de benen genomen, ver om het tuig heen ipv eroverheen. Dit filmpje bewijst weer hoe waardevol paarden bij de politie zijn maar toch krijg ik klamme handjes bij dit soort beelden. Ik ben altijd als de dood dat er iets met zo'n paard gebeurt. Dat het paard gewond raakt, bedoel ik. En dan mogen ze van mij echt gaan schieten op de idioten die daar verantwoordelijk voor zijn. <pennymodus uit>


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Dat is hem inderdaad.