Project Standby-IM (Incident management)

Auteur Topic: Project Standby-IM (Incident management)  (gelezen 5386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Gepost op: 22 september 2011, 01:27:44
Een (foto)verslag van een dienst op Standby-IM in Heteren.

LINK




enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2011, 03:20:31
Interessant om te lezen en goed opgeschreven.  O0  O0
Wel een vraag rijden jullie bijvoorbeeld met CityGiss systeem waarin je de melding krijgt zodat je nooit hoeft na te denken
waar is het hectometerpaaltje precies en je ook via de meest gunstige route stuurt ?

En waarom wordt een motor rechtop vervoert ? Plat leggen en vast maken met spanbanden lijkt mij sneller en makkelijker.
Ben een leek hierin en leer graag weer wat bij.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pietje Puk

  • berger/chauffeur combi transport
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Felix qui potuit rerum cognoscere causas
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2011, 08:09:26
Mooi verhaal, maakt goed duidelijk wat we doen en wat we zoal meemaken.

De motor gaat rechtop , omdat er anders vloeistoffen uit kunnen lopen en om extra schade te voorkomen. ( In dit geval zou die extra schade wel meevallen 8) ) .


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2011, 16:50:20
Mooi verhaal, maakt goed duidelijk wat we doen en wat we zoal meemaken.

De motor gaat rechtop , omdat er anders vloeistoffen uit kunnen lopen en om extra schade te voorkomen. ( In dit geval zou die extra schade wel meevallen 8) ) .

Klopt. Los van bovenstaande reactie, het voertuig rolde/stuurde niet erg lekker meer en met de schuifbak hadden we de andere rijstrook wellicht ook nodig gehad. Bij onderzoek door VOA dient een motor nog wel eens in de positie geborgen te worden waarin deze is aangetroffen. In die gevallen nemen wij nog wel eens een pallet mee (indien vooraf bekend natuurlijk).

Op het voertuig is geen navigatie aanwezig op dit moment. Wij zitten in een testfase van diverse systemen.
Onze aansturing geschiedt op het kaartmateriaal van de Stichting Incident Management Nederland wat is ontwikkeld door Geodan, Movida-Bergerview.
Dit programma is in samenspraak met de bergers ontwikkeld en toont de voertuigen en incidenten. Daarnaast berekend het systeem op onafhankelijke wijze een aanrijdtijd en daarbij behorende correctie (door bijvoorbeeld file). De IM berger heeft 20 minuten, de Standby-IM-berger 10 of 15 minuten (afhankelijk van het wegvak).

Een printscreen van het terugplotten van dit specifieke incident zie je op deze link.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2011, 19:03:34
@Pietje Puk,
Dank voor je uitleg. Kan me er ook wel wat bij voorstellen.
Die extra schade in dit geval zal inderdaad te verwaarlozen zijn geweest maar wat vloeistof lekkage gezien begrijpelijke uitleg.

@Denkweb,
Geen navigatie in het voertuig vind ik persoonlijk wel heel ouderwets als ik eerlijk ben.
Ben benieuwd naar wat er uit de testfase gaat komen.
Was men niet bekend met het CityGiss systeem dat men zelf is gaan ontwikkelen ? Of is het een kosten verhaal ?
Lijkt mij dat het een goed werkend systeem is wat al bekend is in HV land en makkelijk aan te passen moet kunnen zijn
met jullie wensen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pietje Puk

  • berger/chauffeur combi transport
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Felix qui potuit rerum cognoscere causas
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2011, 19:41:56
@Denkweb : Mooi kaart materiaal gebruiken jullie. Lijkt me ideaal omdat ook in de auto te hebben. Handiger dan de papieren rws kaarten die wij nog gebruiken voor IM.
Voor de rest van de meldingen hebben we navigatie op onze handsets van Pacx, gekoppeld aan de melding. Persoonlijk vindt ik dat geen prettig systeem en gebruik mijn eigen Tomtom.


ik

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2011, 23:04:37
netjes overgezet bij collegaberger  O0 maak je ook wel eens anders mee


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2011, 23:08:10
Het probleem zit hem in de overige automatisering die wij willen toepassen in de voertuigen. Wij zoeken een totaaloplossing die meer biedt dan wat er momenteel op de markt is. Daarbij zijn wij aan diverse systemen gebonden als berger en bijten die elkaar her en der. Uiteindelijk komt die oplossing er ook wel. Er is trouwens vrijwel geen betaalbare navigatie die je naar een hectometerpaaltje stuurt, daarbij kennen onze chauffeurs hun werkvak uit het hoofd. Dus zo heel 'ouderwets' is het ook niet. En anders is er bij ons nog de mobilofoon die in een paar tellen de juiste aanrijdroute formuleert, rechtstreeks vanaf de alarmcentrale in Arnhem.

@Pietje Puk,
Dank voor je uitleg. Kan me er ook wel wat bij voorstellen.
Die extra schade in dit geval zal inderdaad te verwaarlozen zijn geweest maar wat vloeistof lekkage gezien begrijpelijke uitleg.

@Denkweb,
Geen navigatie in het voertuig vind ik persoonlijk wel heel ouderwets als ik eerlijk ben.
Ben benieuwd naar wat er uit de testfase gaat komen.
Was men niet bekend met het CityGiss systeem dat men zelf is gaan ontwikkelen ? Of is het een kosten verhaal ?
Lijkt mij dat het een goed werkend systeem is wat al bekend is in HV land en makkelijk aan te passen moet kunnen zijn
met jullie wensen.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2011, 23:09:59
netjes overgezet bij collegaberger  O0 maak je ook wel eens anders mee

Die denkwijze verandert na een aantal bedrijfsovernames vanzelf wel. Onthoud: de grootste concurrent kan morgen de werkgever zijn.  ;)
Wat je oogst zul je zaaien.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #9 Gepost op: 23 september 2011, 12:44:31
(...)
Wat je oogst zul je zaaien.
Ik neem aan dat je bedoelt "wat je zaait, zul je oogsten" of "je oogst wat je zaait"  ;) De boodschap is in elk geval duidelijk!  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill