Volkswagen en MAN

Auteur Topic: Volkswagen en MAN  (gelezen 2862 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Gepost op: 27 september 2011, 02:19:21
'Volkswagen mag MAN overnemen'
BRUSSEL - De Europese Unie heeft maandag (26 september 2011) onvoorwaardelijk ingestemd met de beoogde overname van truckbouwer MAN door Volkswagen.
De grootste autofabrikant van Europa heeft sinds juli al een belang van 55,9 procent in MAN.
Volgens Brussel bestaat er na afronding van de voorgenomen acquisitie nog voldoende concurrentie in de Europese markt voor zware vrachtwagens en bussen.
''Volkswagen en MAN zullen gevestigde namen als Daimler, Volvo, Iveco en DAF tegenkomen als het gaat om trucks en Daimler, Volvo, Iveco, Solaris en VDL in de busmarkt'', aldus de Europese Unie.
In mei van dit jaar steeg het belang van Volkswagen in MAN boven 30 procent, waarna de autobouwer verplicht was een overnamebod op de resterende aandelen te doen. Volkswagen bood 95 euro per aandeel MAN.

Volkswagen bezit ook een controlerend belang in Scania. Afwachten waar dit allemaal toe gaat leiden.




AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2011, 11:48:39
Ik ben benieuwd wat de strategie daar bij VAG op dit moment is, maar dat er over 10 jaar alleen nog maar MAN brandweervoertuigen in Nederland zullen rijden, dat zie ik niet gebeuren.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2011, 11:53:10
Ik ben benieuwd wat de strategie daar bij VAG op dit moment is, maar dat er over 10 jaar alleen nog maar MAN brandweervoertuigen in Nederland zullen rijden, dat zie ik niet gebeuren.

Dat zeiden we tien jaar geleden ook over de Politievoertuigen....


Bij mijn weten is VW van Porche..... en heeft Porche zelf ook al 11% van de aandelen scania in haar bezit dus dat zou betekenen dat VAG nu ruim 65% scania in handen heeft?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2011, 11:58:45
Dat zeiden we tien jaar geleden ook over de Politievoertuigen....

daar heb je een punt, ook als je kijkt naar de bezuinigingen in de brandweer wereld.. Echter Ziegler probeerde het  in 2006 al eens met de AZSET, dit zou de nieuwe standaard worden mede door zijn gunstige aankoopprijs voor korpsen. Ze hebben er daadwerkelijk wat verkocht, maar een groot succes is anders.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2011, 19:17:10
Ik ben benieuwd wat de strategie daar bij VAG op dit moment is, maar dat er over 10 jaar alleen nog maar MAN brandweervoertuigen in Nederland zullen rijden, dat zie ik niet gebeuren.

Ik ben benieuwd wat de strategie daar bij PON op dit moment is, maar dat er over 10 jaar alleen nog maar MAN brandweervoertuigen in Nederland zullen rijden, dat zie ik niet gebeuren.

Als het aan PON ligt rijd over 10 jaar heel brandweer Nederland in MAN gebouwd bij DRV en Volkswagen/Seat/Skoda/Audi of Porsche en rijdend op Continental banden,hier zijn ze al een poosje mee bezig en volgens mij lukt het al aardig.
MAN 20 jaar geleden nog zo goed als geen bij de brandweer en nu zijn sommige VR al verregaand over op MAN TSsen en ander groot materieel


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #5 Gepost op: 27 september 2011, 22:19:30
Dat zeiden we tien jaar geleden ook over de Politievoertuigen....


Bij mijn weten is VW van Porche..... en heeft Porche zelf ook al 11% van de aandelen scania in haar bezit dus dat zou betekenen dat VAG nu ruim 65% scania in handen heeft?

Het is een beetje andersom: Porsche wilde VW overnemen, dat mislukte en vervolgens kreeg VW een meerderheidsaandeel in Porsche (met een S). Het doel was een volledige overname van Porsche door VW. Recent zijn de voorbereidingen daarvoor opgeschort omdat de leningen die Porsche is aangegaan om VW over te nemen dusdanig groot zijn dat VW dat eerst opgelost wil zien voor men doorgaat met de integratie.