Bijtende honden

Auteur Topic: Bijtende honden  (gelezen 4840 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Gepost op: 17 december 2004, 22:31:36
Ik keek net even in 112 (het laatste nummer voor mij :'() en daar zag ik in staan dat brandweerlieden van een bepaald korps training hebben gehad om met een bijtmouwtje honden af te leiden. Het idee is om als er brand is, een brandweerman met een mouwtje het terrein op te laten gaan en de hond daarin te laten bijen.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind dat als er een hond is die 'uit haalt', de politie moet worden gewaarschuwd die zonodig de hond afschiet. In minder ernstige gevallen zou het een dierenarts kunnen zijn met een verdovingsgeweer, maar voor die er is, gaat er nogal wat tijd overheen.

Ik heb enige ervaring met pakwerk. Niet iedere hond pakt precies op de plaats waar jij ze wil hebben. Daarnaast wordt er nogal eens verpakt of echt losgelaten en dan gehapt in een ander lichaamsdeel, in het gunstigste geval het been. Gezicht of romp kan ook, da's nog minder. Dan moet je ook nog bedenken: hoe krijg je die hond los? Een beetje boze/fanatieke hond laat echt niet zomaar los, ook al zijn ze nog zo getraind.
Het kan natuurlijk ook dat de hond z'n prooi loslaat en achter een andere brandweerman aan gaat omdat hij z'n terrein nog verder op gaat. Wat dan?

Weten jullie het?

Christian




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2004, 23:34:05
Zal toch schrikken zijn als ie niet in het mouwtje bijt maar in je kl*****  :o :o :o


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #2 Gepost op: 17 december 2004, 23:48:48
Zal toch schrikken zijn als ie niet in het mouwtje bijt maar in je kl*****  :o :o :o

kl...? ??? ;D

Niettemin lijkt het me een slecht idee, want ik denk inderdaad dat die hond een ander achterna gaat zodra die persoon verder loopt... dat zou ik doen als ik een hond was. ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 18 december 2004, 09:52:58
in dat soort gevallen is dat inderdaad een klus voor de politie,die hebben van die hondegeleiders die prima die hond kunnen vangen.En tot zolang gewoon niet het terrein opgaan,en anders een extra losse straalpijp ff mee ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #4 Gepost op: 18 december 2004, 10:18:52
Gewoon terug bijten...en als de polisie geen tijd heb kunnen we altjd nog om de dierenambu vragen ;)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #5 Gepost op: 18 december 2004, 11:03:27
Gewoon terug bijten...en als de polisie geen tijd heb kunnen we altjd nog om de dierenambu vragen ;)

Chissie is van de dierenambulance... en die ziet het niet zitten! ???


Blik

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 december 2004, 13:17:48
Heel vreemd idee , alleen een getrainde hond zal de bijtmouw herkennen en daar in bijten . Maar er zijn ook gecertificeerde politie en bewakingshonden die afgericht zijn op het been , dus die duiken echt niet op je bijtmouw . Een ongetrainde valse hond die blijft na zijn beet niet hangen maar zal gaan verbijten en bijt je dus werkelijk op verschillende plaatsen lek , al zal de schade van zo'n ongetrainde beet minder zijn  , maar zeker niet lekker .  Nee , zulke actie's en plannen snap ik echt niet en komen voor uit onbenul en onkunde . Blijf maar lekker voor het hek in zo'n geval. :-X :-X

Groeten , en blijf pleistervrij............


Gast48368

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 december 2004, 14:01:48
K blijf wel in de TAS  ;D


Voor dit soort aktie's krijgen ze bij ons niemand zo gek :-X

Staat ook in schril contrast met onze veiligheid  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 18 december 2004, 14:51:10
straaltje hogedruk derop??
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2004, 16:27:25


Chissie is van de dierenambulance... en die ziet het niet zitten! ???

Nou ja, ik heb al 4 maanden niet meer gereden hoor, druk met school en werk.

Christian