Bijtende honden

Auteur Topic: Bijtende honden  (gelezen 4850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #10 Gepost op: 18 december 2004, 16:29:31
Heel vreemd idee , alleen een getrainde hond zal de bijtmouw herkennen en daar in bijten . Maar er zijn ook gecertificeerde politie en bewakingshonden die afgericht zijn op het been , dus die duiken echt niet op je bijtmouw . Een ongetrainde valse hond die blijft na zijn beet niet hangen maar zal gaan verbijten en bijt je dus werkelijk op verschillende plaatsen lek , al zal de schade van zo'n ongetrainde beet minder zijn  , maar zeker niet lekker .  Nee , zulke actie's en plannen snap ik echt niet en komen voor uit onbenul en onkunde . Blijf maar lekker voor het hek in zo'n geval. :-X :-X

Groeten , en blijf pleistervrij............

Als een hond een mouw krijgt aangeboden terwijl hij normaal op het been komt, zal hij toch in die mouw bijten hoor. Dat wordt 'm immers aangeboden.
Een beet van een ongetrainde hond is vaak erger, omdat ze overal losjes bijten in plaats van de vaste beet van een politiehond.

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 18 december 2004, 16:33:54
Christian,ik denk dat het duidelijk is dat wij er een hek tussen laten ziten zolang die honden loslopen.En eerst die honden gevangen zullen moeten worden,en dan pas de klus zullen klaren ;)


knarf

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 december 2004, 14:00:12
Misschien kan Jaap Goos uit Beverwijk les geven hoe je een hond moet benaderen. Hij is een ervaringsdeskundige hoe je met een hond moet omgaan bij een binnenbrand. ( bijtende honden blaffen niet)


Blik

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 december 2004, 15:56:37
Nou Christian  , bij deze uitgenodigt hoor voor Rico de beensteller , kom maar met je armmouw.......
En liever hier en daar wat speldepikken , dan op 1 plaats een complete amputatie , maar goed daar ging deze topic niet over dacht ik.............

wat dat betreft zijn we denk ik wel eens dat deze taak niet bij de brandweer hoort ,

Groeten :D :D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2004, 09:17:40
Nou Christian  , bij deze uitgenodigt hoor voor Rico de beensteller , kom maar met je armmouw.......
En liever hier en daar wat speldepikken , dan op 1 plaats een complete amputatie , maar goed daar ging deze topic niet over dacht ik.............

wat dat betreft zijn we denk ik wel eens dat deze taak niet bij de brandweer hoort ,

Groeten :D :D

Als die hond niet aankomt van 50 meter en ik geef 'm mijn arm, dan bijt hij daar in. Maar je mag er vanuit gaan dat die hond al moeilijk staat te doen bij het hek, dus hup, geef je arm en hij hangt. Alleen: wanneer en hoe laat hij los?
En die 'speldeprikken' van een onervaren hond zijn toch wel wat meer dan dat hoor, vindi ik. ;)

En nee, ik neem het aanbod niet aan. Ik ben al die blauwe plekken een beetje beu. Mensen kijken altijd zo raar als ze dat zien. ;D

Christian


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2004, 12:34:44
Ja......ervaring heb ik zeker. Heb er zelfs de voorpagina van de telegraaf mee gehaald 8)
Het kan je zomaar overkomen. De honden zouden in de achtertuin zijn. Het was alleen jammer dat de achterdeur nog open stond.


Gast48368

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2004, 13:33:01


 en hij hangt. Alleen: wanneer en hoe laat hij los?

blikjes leverpastei mee in de Tas dus  ;D ;D ;D