Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool

Auteur Topic: Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool  (gelezen 17679 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Gepost op: 28 september 2011, 22:02:40
Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool

Kandidaten die de afgelopen tijd op basis van extra eisen zijn afgewezen voor de Politie Academie moeten een nieuw sollicitatiegesprek krijgen. Minister Ivo Opstelten heeft dat aan de politiekorpsen laten weten, zo bevestigt een woordvoerder berichtgeving van RTL Nieuws.

Opstelten vindt dat te veel korpsen zelf extra eisen stelden aan kandidaten, die verder gingen dan de landelijke eisen. De minister wil met de druk op de korpsen voldoen aan zijn belofte dat er eind dit jaar 1850 nieuwe studenten op de Academie zitten. Die zijn nodig om het aantal van 49.500 politieagenten op peil te houden. Opstelten heeft daarvoor 300 miljoen euro beschikbaar.

Begin september werd duidelijk dat er pas 700 studenten zijn aangenomen voor de Politie Academie. Er moesten dus nog ruim 1100 bijkomen.

De minister ergert zich aan de aanvullende eisen. Sommige korpsen waren zo selectief in hun keuzes dat ze maar 1 op de 50 kandidaten aannamen, terwijl het landelijk gemiddelde ligt op 1 op 13. (ANP/Redactie)

Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2934065/2011/09/28/Afgewezen-kandidaat-kan-alsnog-naar-politieschool.dhtml




Joey112Uden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #1 Gepost op: 28 september 2011, 22:27:25
Cijfers Augustus 2011
*Uit brief Opstelten
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 28 september 2011, 22:30:44
Ik vraag me ook af in hoeverre het niet behalen van de streefaantallen te maken heeft met de zwaarte van de selectie. Het lijkt me namelijk ook nog mogelijk dat er minder mensen worden aangenomen, omdat de korpsen te weinig financiële middelen hebben om de aspiranten te betalen en op te leiden.
Senior GGP / Oost-Brabant


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2011, 13:18:15
er is 300 milj. beschikbaar.

moet dus geen reden zijn.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #4 Gepost op: 29 september 2011, 13:50:25
Ik ben wel benieuwd of er in de statistieken ook rekening gehouden wordt met kandidaten die afhaken? Bijv. door het matige salaris tijdens de opleiding.
Digitaal onderzoek


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #5 Gepost op: 29 september 2011, 14:16:15
Ik ben wel benieuwd of er in de statistieken ook rekening gehouden wordt met kandidaten die afhaken? Bijv. door het matige salaris tijdens de opleiding.

Matig salaris ... hoe mild van je xangadib
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #6 Gepost op: 29 september 2011, 15:50:15
Dus liever kwantiteit dan kwaliteit, daar komt het op neer :-\


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #7 Gepost op: 29 september 2011, 16:55:09
Matig salaris ... hoe mild van je xangadib

Term salaris is overdreven. Argent d'poche lijkt me beter op zijn plek. >:(
Freude am Fahren


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #8 Gepost op: 29 september 2011, 17:31:36
Dus liever kwantiteit dan kwaliteit, daar komt het op neer :-\

Het komt erop neer dat diegene die bij de basis keuring geschikt waren door extra eisen afgekeurd zijn.

Het is te zot voor woorden dat een aan één en dezelfde (overheids) functie verschillende eisen werd gesteld.  
Misschien zijn de basis-keuring eisen te laag maar dat is een andere discussie.

En dan meteen "kwantiteit" aan diegene te hangen die alleen de basis-keuring hebben gedaan is een belediging aan de adres aan deze agenten.

Weet je eigenlijk welke extra eisen aan de agenten werden gesteld?
Ik ga er even van uit van niet want elk korps had zijn extra keuringseisen  dus hoe weet je dat dit de kwaliteit bevorderde?
Misschien moesten ze wel een koe na doen.................dus iemand die een koe na kan doen is een betere agent................

Of dat in Friesland een keuringseis was dat men Fries spreekt én schrijft,  terwijl dat nergens ander een eis is.
Iemand die dit niet sprak gewoon werd afgekeurd maar die misschien wel een top tijd neerzette bij de sportkeuring   (ik noem maar wat)


Joey112Uden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #9 Gepost op: 29 september 2011, 17:49:54

Weet je eigenlijk welke extra eisen aan de agenten werden gesteld?
Ik ga er even van uit van niet want elk korps had zijn extra keuringseisen  dus hoe weet je dat dit de kwaliteit bevorderde?
Misschien moesten ze wel een koe na doen.................dus iemand die een koe na kan doen is een betere agent................

Grappig dat je dat zo zegt
Weet dat bij het korps in Rotterdam was iemand daar dus afgewezen omdat ie lid was van de voetbalclub...Zulk soort dingen
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten