Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool

Auteur Topic: Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool  (gelezen 17655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2011, 17:57:24
Grappig dat je dat zo zegt
Weet dat bij het korps in Rotterdam was iemand daar dus afgewezen omdat ie lid was van de voetbalclub...Zulk soort dingen

Dat lijkt mij erg bijzonder, ik ken tientallen dienders die lid zijn van een voetbalclub. Als je lid bent van de harde kern, dan kan ik het me goed voorstellen dat je daarop wordt afgewezen.
Het gaat volgens mij eerder om andere dingen, zo eisen bepaalde regio's havo voor niveau 4, terwijl anderen vmbo voldoende achten. Dat zijn de extra eisen waar ze vanaf willen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Joey112Uden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2011, 18:50:34
Was de bron even kwijt:

De strenge eisen van de korpsen zelf zorgen voor het tekort. Zo is in Rotterdam een kandidaat afgewezen omdat hij een seizoenskaart voor Feyenoord had. Hij had alle testen gehaald, maar vanwege zijn seizoenskaart trok het korps Rotterdam-Rijnmond zijn integriteit in twijfel.

Bron: RTL Nieuws
Link: http://rtl.nl.msn.com/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/09_september/28/binnenland/Afgewezen-kandidaten-alsnog-naar-politieacademie.xml
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 29 september 2011, 19:04:46
En dus zeg ik, ik ken genoeg mensen met seizoenskaarten binnen het korps. Ik vermoed dus dat er ergens een addertje onder het gras zit. Voor hetzelfde geld zit hij midden tussen de harde kern. Zeker gezien de recente gebeurtenissen kan ik het mij dan voorstellen dat hij daarop wordt afgewezen. In dit verhaal hoor je waarschijnlijk alleen de afgewezen kandidaat en niet een uitgebreide motivatie van het korps.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2011, 19:15:36
Je hoort allerlei kul-redenen waarom men afgewezen zou zijn....en verzint de afgewezene een verhaaltje om zich zelf buiten schot te laten
(net als de kul-redenen als men zakt voor het rijbewijs)

Misschien had die wel de sporttest niet gehaald......maar ja het woord van gezakte wordt gelooft.....


Joey112Uden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2011, 19:36:55
Dat ben ik dan wel 100% met je eens Red, je haalt de woorden uit mijn mond
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2011, 20:49:55
Luister het werken bij de politie is geen baan, maar meer een roeping. Dus wordt je ook minder betaald en zo slecht is het ook niet. 20 jaar geleden kreeg ik zakgeld 600 gulden bruto en kreeg de weekendreizen vergoed dat was het dus.

Personen die worden afgewezen hebben altijd wat te klagen. Maar waar een wil is ook een weg. Je kan immers ook met je uitslag aankloppen bij een andere regio. Goed moet je wel verhuizen. Oja heb ik ook gedaan.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #16 Gepost op: 29 september 2011, 22:29:56
Het komt erop neer dat diegene die bij de basis keuring geschikt waren door extra eisen afgekeurd zijn.

Het is te zot voor woorden dat een aan één en dezelfde (overheids) functie verschillende eisen werd gesteld.  
Misschien zijn de basis-keuring eisen te laag maar dat is een andere discussie.

En dan meteen "kwantiteit" aan diegene te hangen die alleen de basis-keuring hebben gedaan is een belediging aan de adres aan deze agenten.

Weet je eigenlijk welke extra eisen aan de agenten werden gesteld?
Ik ga er even van uit van niet want elk korps had zijn extra keuringseisen  dus hoe weet je dat dit de kwaliteit bevorderde?
Misschien moesten ze wel een koe na doen.................dus iemand die een koe na kan doen is een betere agent................

Of dat in Friesland een keuringseis was dat men Fries spreekt én schrijft,  terwijl dat nergens ander een eis is.
Iemand die dit niet sprak gewoon werd afgekeurd maar die misschien wel een top tijd neerzette bij de sportkeuring   (ik noem maar wat)

Ik wil zeker niet die sollicitanten beledigen, ze voldoen alleen niet aan het plaatje dat de werkgever van ze heeft. Dit is bij iedere werkgever een normale gang van zaken, dus waarom bij de politie niet? En de regiokorpsen zijn nog steeds de (toekomstige) werkgever van de sollicitanten. En als jij als regio uit ervaring weet dat de basiseisen niet voldoen in jouw regio, mag je van mij best extra eisen stellen. En als jij dan wilt werken bij die regio, dan zul jij aan die eisen moeten voldoen.

Ik weet heel goed welke extra eisen er gesteld worden in bepaalde regio's. Het lijkt me handig dat je bijvoorbeeld de lokale, officiële taal spreekt (dat is Fries namelijk), of dat als je in een regio werkt waar meer van je verwacht wordt je extra ook extra van aspiranten mag verwachten. En dat komt de kwaliteit dus ten goede van het werk op straat. En als je daarvoor een koe moet kunnen nadoen omdat je die kwaliteit nodig hebt in die specifieke regio, dan zij het zo.

En ik zie dat er, ondanks de extra eisen die gesteld worden bij ons in de regio, nog steeds aspiranten die het niet redden. Ik denk dat onze minister beter kan gaan investeren in goede opleiding en begeleiding dan in instroom, om maar aan de beloofde cijfertjes van instroom te voldoen.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #17 Gepost op: 29 september 2011, 22:35:59
Ik heb ooit de keuring gedaan (zo'n 10 jaar geleden).
Toen alles met vlag en wimpel doorstaan, behalve het rollenspel.
Na tien minuten inpraten op een mevrouw die haar auto niet wilde wegzetten terwijl ze verkeerd had geparkeerd, veranderde ik mijn tact van handelen.
Deze tact van handelen stond destijds de beoordelaars niet aan. Come on!!! Dan ineens wekt je tact van handelen weerstand op.
Einde sollicitatie en mogelijke carrière bij de politie.

10 minuten inpraten op iemand die gewoon een auto moet verzetten terwijl ze fout parkeerd!
In werkelijkheid krijg je een prent en moet je hem direct verzetten, anders wordt je afgesleept.
Nou, ik heb me toen enorm verbaasd hierover. Zo voldoet natuurlijk helemaal niemand aan de eis.
Niet gek dat (als ik kijk naar de cijfers) er maar zo weinig door de test komen.

Ach, heb ik hier spijt van, nee... Ik heb een fantastische baan als verpleegkundige. Heb mijn roeping om mensen te helpen echt wel gevonden.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #18 Gepost op: 29 september 2011, 23:00:04
Ach ja,

ik ken het...

Ooit de testen gedaan om vrijwilliger bij de Brandweer VRR te worden,
redde de coopertest niet ivp een griep waar ik nog herstellende van was..

Paar maanden later weer op intake maar toen had ik een commandant oid uit Capelle a/d IJssel,
kwam niet eens voorbij de intake..
hij vond mij geen brandweerman...

Einde carriere bij de brandweer helaas..
Nu met mijn 38 jaar ben ik te oud.  :-\

Ik denk dat met bij de politie (poelitie zoals Ome Spee het zegt) moet kijken waarop een kandidaat is afgewezen.
Is dat om een sporttest oid vindt ik een tweede kans wel logisch.
Zo'n test is een momentopname.
Iemand ken net ff niet goed in zijn/haar vel zitten door bv. vermoeidheid en het is einde verhaal.
Vindt ik jammer omdat er zo misschien wel talent wordt uitgezwaaid.
Groetjes, Marco


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #19 Gepost op: 29 september 2011, 23:04:48
Mag je eigenlijk na een eerste keer afgewezen te zijn later nog een keer solliciteren?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.