Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool

Auteur Topic: Afgewezen kandidaat kan alsnog naar politieschool  (gelezen 17611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #20 Gepost op: 29 september 2011, 23:07:31
Ja, na een half jaar. Als je Deel B ook hebt gedaan moet je minimaal 1 jaar wachten maar daarna mag je opnieuw solliciteren. Dan moet je wel natuurlijk weer van voor af aan beginnen.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #21 Gepost op: 29 september 2011, 23:08:02
Ligt er aan in welk traject.. Na deel B moet je een jaar wachten om weer opnieuw te solliciteren. Dat vind ik dan wel weer flauwekul,een heel jaar..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 29 september 2011, 23:10:28
Zoals in 2005 tegen mij gezegd is moet er een jaar tussen zitten.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #23 Gepost op: 29 september 2011, 23:11:40

Is dat om een sporttest oid vindt ik een tweede kans wel logisch.
Zo'n test is een momentopname.
Klopt, en bij de sporttest wordt weleens een tweede kans gegeven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #24 Gepost op: 29 september 2011, 23:13:10
Ligt er aan in welk traject.. Na deel B moet je een jaar wachten om weer opnieuw te solliciteren. Dat vind ik dan wel weer flauwekul,een heel jaar..

Vind ik niet. Deel B is gericht op je karakter en eigenschappen zoals stressbestendigheid, overwicht, communicatieve vaardigheden e.d. Op die gebieden verander je niet zo snel dus een jaar vind ik wel logisch.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #25 Gepost op: 29 september 2011, 23:16:49
Wat wel erg raar is, dat je sporttest, indien je deze gehaald hebt 1 jaar 'geldig' is.

Maar na je deel a, als de testen allemaal goed zijn gegaan, ga je door naar deel B en als je die niet haalt moet je een jaar wachten, waarop je weer opnieuw de (sport)test moet doen.. Waarom is het dan een jaar voor genomen? Eigenlijk heb je er dus niets aan...? (of hebben ze die regel ook verandert..?)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #26 Gepost op: 30 september 2011, 09:08:35
Ik weet heel goed welke extra eisen er gesteld worden in bepaalde regio's. Het lijkt me handig dat je bijvoorbeeld de lokale, officiële taal spreekt (dat is Fries namelijk),

Friezen spreken ook gewoon Nederlands en ze kunnen dit ook verstaan én lezen.  
Dus het onzin dit als (als dit zo is) het Fries kunnen spreken en verstaan als eis te stellen.
Ik woon zelf in Friesland, spreek gewoon Nederlands en er nog nooit iemand die heeft gezegd dat hij/zij mij niet kon verstaan omdat ik geen Fries sprak.

Volgens mij mogen dit soort eisen niet eens gesteld worden in het kader van de gelijke behandeling.  (artikel 1)
Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die hierdoor is afgewezen en dat die dit gaat aanvechten.

En de regiokorpsen zijn nog steeds de (toekomstige) werkgever van de sollicitanten.

Kijk eens naar de nieuwe regio 1 dan zie je dat Friesland geen eigen regiokorps meer heeft.......maar dat het de regiokorps Noord-Nederland wordt dus al die agenten moeten Fries gaan leren (en kunnen bij aanname)   Dat is leuk voor de Groningers en de mensen uit Drenthe..... >:D

Of ga je dan stellen dat er in de regiokorpsen zelf andere eisen kan gelden voor de aanname.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #27 Gepost op: 30 september 2011, 12:01:48
Je gaat nu al naar de komende situatie, we hebben het over de situatie zoals die nu is. De regiokorpsen zijn(nu nog) de werkgever en volgens mij is het heel normaal om bepaalde eisen te stellen aan mensen die bij jou willen werken. Je doet ook een behoorlijke investering in iemand en die moet je er wel uit kunnen halen.

Ik werk zelf in Amsterdam-Amstelland, voor Friesland weet ik het dan ook niet, daarom zeg ik ook "het lijkt me handig". Het is trouwens zo dat de overheid in Friesland in ieder geval zijn documenten tweetalig beschikbaar moet stellen, dat zou jij als Fries moeten weten.

Artikel 1 gaat hier niet op, want dat gaat onder andere over geloofsovertuiging, geslacht en levenswijze en discriminatie daarop. Als je artikel 1 van de Grondwet op de eisen voor een baan zou loslaten, zou dat betekenen dat je voor geen enkele baan meer sollicitatie gesprekken zou mogen gaan houden. Iedereen zou dan namelijk gelijk geschikt moeten zijn.

Nogmaals, ik vind het echt geen raar iets om aanvullende eisen te stellen aan sollicitanten als dit in de praktijk nodig blijkt, En dat dit zo is, blijkt er wel uit dat mensen die daar verstand van hebben dit ook zo omschreven hebben. De rechten, plichten en eisen bij sollicitaties zijn echt wel goed omschreven, juist om willekeur uit te sluiten.

Verhalen dat iemand niet aangenomen wordt omdat deze toevallig een jaarkaart heeft voor een bepaalde voetbalclub ken ik ook. Maar ik ken nog meer verhalen van collega's die jaarkaarten hebben van voetbalclubs, die zelfs in bepaalde vakken zitten.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #28 Gepost op: 30 september 2011, 15:22:04
Het is trouwens zo dat de overheid in Friesland in ieder geval zijn documenten tweetalig beschikbaar moet stellen, dat zou jij als Fries moeten weten.

Offtopic:  ook totale onzin, het verstrekken van documenten in tweetalen, soms moet je vragen om een Nederlandse exemplaar.  
Trouwens niet iedereen die in Friesland woont is een Fries.   ;)    

Ontopic:  het is niet nodig dat een agent Fries spreekt, schrijft of kan verstaan want er wordt hier gewoon Nederlands op de scholen gegeven.
Voor die paar eigenwijze Friezen die het verdomme wijzen ze (misschien) wel  hele goede agenten af.  
Daarnaast komen hier in de zomer ook agenten van buiten af die ook geen Fries verstaan, spreken en schrijven, dan kan het wel.......

Maar goed dit is op Friesland gebasseert.

Het is gewoon goed dat er in gegrepen is in het eisen stellen boven de algemene eisen.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #29 Gepost op: 1 oktober 2011, 12:20:58
r1200gs, vergelijk jij de situatie met 20jaar geleden even. Alles is tegenwoordig 2,2 of meer duurder geworden :)
Je kan het gewoon niet anders dan eens zijn dat het salaris wat men tegenwoordig krijgt op de academie een lachertje is.
Puur een bezuinigingsmaatregel. En nou maar klagen (de overheid) dat de schoolbanken niet gevuld worden.
Rara waar ligt dat aan. Niet omdat er minder mensen zijn met een roeping, maar gewoon omdat ze de financiën niet rond krijgen.