Incident van december

Auteur Topic: Incident van december  (gelezen 4863 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #10 Gepost op: 19 december 2004, 21:25:17

Op naar de volgende les....dit kon ik tenminste volgen..... ;D

Ja jij misschien wel.
Ik ga hem morgen avond wel even om uitleg vragen het draait me een beetje van al die getalletjes ::) :-[ ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 december 2004, 22:32:57
Ik had het gister aan Peter gevraagd en het is hem wel. Wel toevallig


sigmash

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 20 december 2004, 18:53:38

Op naar de volgende les....dit kon ik tenminste volgen..... ;D

OK Roland is het beste jongetje van de klas en Peter 71 het braafste want die zegt netjes Ja, meester  ;D  ;D Dan nu de volgende les: als we nu dus willen weten wat de kans is door brand te komen te overlijden maken we de volgende som.

85 op 16,3 miljoen = 1 op X

16,3 miljoen maal 1, delen door 85. uitkomst = 192000
Dus een kans van 1 op 192000

Maar dit is natuurlijk maar een rekensommetje gebaseerd op getallen van bestaande gevallen en... zoals we allemaal weten "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" dus blijf goed op jullie zelf passen !

En wat betreft die verborgen talenten, Bianca. Dit soort rekenwerk is niet verborgen maar dagelijks werk. En daar verbazen ze zich over mijn "schat aan semi nutteloze informatie over Politie, Brandweer en Ambulance"  ;D  waar zou ik die toch vandaan halen ?  ;D Maar ik zal mijn verborgen O&V-talent vanavond eens op je los laten wat ik had begrepen dat jij vanavond de herhalingsles komt lotussen.

m.v.g.

Robin


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #13 Gepost op: 20 december 2004, 19:04:17
Ik denk dat dit wel een gezellig avondje gaat worden.  ;D


Kanarie

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2004, 19:14:07
;D ;D Dan krijg je van die rekensommetjes
"Als de O2-verzadiging 70% is en je wilt de verzadiging op 98% krijgen, hoeveel liter O2 moet je dan per minuut geven?" (en dan natuurlijk nog wat aanvullende info over binding, hematocriet, O2-verbruik, bloedvolume, etc.)  ::) :o :-\

Natuurkunde voor gevorderden..... :-X ???


sigmash

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2004, 22:36:46
Hoi, goed om te lezen dat ze artsen in opleiding ook flink aan het cijferen zetten  ;) bij de sigma is het in dat geval 15 l/min of te wel vol open die kraan, wij hoeven niet zuinig te zijn op de zuurstof.
Maar vanavond was oefening Opvang & Verzorging bij het NRK en daar komt dat niet aanbod, dat is hoe je met geevacueerde mensen omgaat. En aangezien onze Lotus Bianca in gezelschap was van Lotus Marij heb ik er voor gekozen om ook slachtoffer te spelen en niet met die 2 in de "klinsch" te gaan. "If you can't beat them, join them"

m.v.g.

Robin


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2004, 23:11:26


OK Roland is het beste jongetje van de klas en Peter 71 het braafste want die zegt netjes Ja, meester  ;D  ;D Dan nu de volgende les: als we nu dus willen weten wat de kans is door brand te komen te overlijden maken we de volgende som.

85 op 16,3 miljoen = 1 op X

16,3 miljoen maal 1, delen door 85. uitkomst = 192000
Dus een kans van 1 op 192000

Maar dit is natuurlijk maar een rekensommetje gebaseerd op getallen van bestaande gevallen en... zoals we allemaal weten "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" dus blijf goed op jullie zelf passen !

En wat betreft die verborgen talenten, Bianca. Dit soort rekenwerk is niet verborgen maar dagelijks werk. En daar verbazen ze zich over mijn "schat aan semi nutteloze informatie over Politie, Brandweer en Ambulance"  ;D  waar zou ik die toch vandaan halen ?  ;D Maar ik zal mijn verborgen O&V-talent vanavond eens op je los laten wat ik had begrepen dat jij vanavond de herhalingsles komt lotussen.

m.v.g.

Robin


Zover volg ik het ook weer..... ;D ;D
En het is Ronald! Geen Roland..... ;) ;D


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #17 Gepost op: 21 december 2004, 09:27:56
.
Maar vanavond was oefening Opvang & Verzorging bij het NRK en daar komt dat niet aanbod, dat is hoe je met geevacueerde mensen omgaat. En aangezien onze Lotus Bianca in gezelschap was van Lotus Marij heb ik er voor gekozen om ook slachtoffer te spelen en niet met die 2 in de "klinsch" te gaan. "If you can't beat them, join them"

m.v.g.

Robin

En blij toe dat je met ons meegedaan hebt zeker.
Tjonge wat waren we weer vervelend. ;D :P
Wordt ik toch zomaar voor kleptomaan uitgemaakt. :o
Het waren allemaal dingen die vrij op de tafels lagen  ::);D
Hoe is het trouwens met je zie je al weer wat???
Die stok past niet bij je hoor. ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #18 Gepost op: 21 december 2004, 10:34:22

Verder prima stukje maar ik kon mijn drift als part-time docent natuurkunde niet onderdrukken.  ;D

m.v.g.

Robin



He wat leuk nog een collega hier op het forum.


Kanarie

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 21 december 2004, 11:20:34
Hoi, goed om te lezen dat ze artsen in opleiding ook flink aan het cijferen zetten  ;) bij de sigma is het in dat geval 15 l/min of te wel vol open die kraan, wij hoeven niet zuinig te zijn op de zuurstof.

Nou gelukkig hoef ik deze sommen (nog?) niet op te lossen, maar als ik een keer een uitwerking ervan bekeken heb, moet dat te doen zijn. Wel moet ik dingen leren met iets minder variabelen, namelijk over het circulatoire systeem en over de longen. Gaat over drukken en volumes en elkaar kruisende curves die ook nog verschuiven en draaien.  ::) ::) ::)