On-board video's van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 148140 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 30 september 2011, 23:27:16
London Ambulance LAS
User: wwwrescue911de


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2011, 14:31:50
Lekker geluid van die, wat zal 't zijn, V8?

Running Code 3
nofear1379
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2011, 21:51:06
GRASS FIRE 8-24-10
POV RESPONSE TO STRUCTURE FIRE
RESCUE RESPONDING TO 3 CAR MVA
BRUSH FIRE
MVA RESPONSE 02-08-11
User: WestPlainsFD

------------------------
De user heeft nog vele andere video's.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2011, 22:27:03
Ambulance M72 ACSA

NEF + RTW Wiener Rettung + Polizei Wien

User: rescue911de

Even over het eerste filmpje - ik wist niet dat de "Nederlandse" drietoon in het Waalse gedeelte van Belgie (is dat Luik??) in gebruik was?!? Heb zelf in B nog nooit zoiets gehoord (wel de wail/yelp sirenes). Weet iemand darover meer?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2011, 22:37:37
Even over het eerste filmpje - ik wist niet dat de "Nederlandse" drietoon in het Waalse gedeelte van Belgie (is dat Luik??) in gebruik was?!? Heb zelf in B nog nooit zoiets gehoord (wel de wail/yelp sirenes). Weet iemand darover meer?
Dat is geen NL drietoon, het is gewoon een of andere gare belgische sirene :D. Het komt nogal eens voor dat een voormalige NL ambulance in belgie beland, dus ik kom toch regelmatig een filmke met NL 3 toon in belgie tegen.

Ik was net blij dat de filmkes van deze particuliere ambulance dienst niet meer geplaatst werden, 20 minuten lang met A1 dooe een grote belgische stad is echt geen spoedrit meer. Er zijn eindeloze discussies gevoert over deze dienst, en dan voor al over de tijdsduur van de ritten en over het rijgedrag.. :-\


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2011, 00:46:06
GRASS FIRE 8-24-10
POV RESPONSE TO STRUCTURE FIRE
RESCUE RESPONDING TO 3 CAR MVA
BRUSH FIRE
MVA RESPONSE 02-08-11
User: WestPlainsFD

------------------------
De user heeft nog vele andere video's.

Zomaar voor de leuk eens het aantal wagons geteld in het eeste filmpje, toch nog 125 !!, met 2 locs ervoor en 1 erachter. Dat kom je in NL volgens mij niet zo snel tegen  ^-^
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2011, 12:24:12
Dat is geen NL drietoon, het is gewoon een of andere gare belgische sirene :D. Het komt nogal eens voor dat een voormalige NL ambulance in belgie beland, dus ik kom toch regelmatig een filmke met NL 3 toon in belgie tegen.
Ik was net blij dat de filmkes van deze particuliere ambulance dienst niet meer geplaatst werden, 20 minuten lang met A1 dooe een grote belgische stad is echt geen spoedrit meer. Er zijn eindeloze discussies gevoert over deze dienst, en dan voor al over de tijdsduur van de ritten en over het rijgedrag.. :-\
Het is wel degelijk een Nederlandse drietoon. Als ik mij niet vergis zit deze op een "oude" Sprinter afkomstig uit Groningen die dus door de Belgen is overgekocht.
Op Youtube staat ook wel ergens een fimpje van deze ambu met A1 langsrijdend bij rescue911.
De drietoon is hetzelfde als die de lage E-Klasse Mercedessen van Apeldoorn hadden met de Whelen Centurion lichtbalk. Deze (Whelen) drietoon is er weinig geweest in Nederland.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2011, 12:46:23
Het is wel degelijk een Nederlandse drietoon. Als ik mij niet vergis zit deze op een "oude" Sprinter afkomstig uit Groningen die dus door de Belgen is overgekocht.
Op Youtube staat ook wel ergens een fimpje van deze ambu met A1 langsrijdend bij rescue911.
De drietoon is hetzelfde als die de lage E-Klasse Mercedessen van Apeldoorn hadden met de Whelen Centurion lichtbalk. Deze (Whelen) drietoon is er weinig geweest in Nederland.
Hier heb je het bewuste fimpje. Ambu was van het toenmalige ZTM.
Zoals je ziet heeft het inderdaad een Whelen balk met een SA40 speaker.
Ambulance M72 ACSA
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance