On-board video's van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 149601 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #80 Gepost op: 21 oktober 2012, 18:38:41
Mooi om te zien dat de automobilisten goed anticiperen op het brandweervoertuig dat hierdoor vrij baan krijgt. Hier kunnen we in Nederland alleen maar van dromen...

Feuerwehr Weißenfels/Einsatzfahrt auf der A9
User: FwB1huefi


sylvester1986

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 21 oktober 2012, 18:43:07
Over de Duitse manier van anticiperen zijn meer mensen tevreden. O0
Wat een prachtig voorbeeld hoe men aan de kant gaat. O0
==================================
MNT ( Medizinscher Not-Transport) Mainz
feuerghini
Duitse dicipline en grundlichheit, het zit er ingegoten met de paplepel. Merk dat ook als VKR, ze stoppen netjes, ook voor de zebra's bij schooloversteek enz. Zelfs nog voor ik de hand opsteek staan ze al stil.
Ik blijf het prachtig vinden hoe die Duitsers op voorrangsvoertuigen reageren, waarom kan het hier niet zo?  98uiye
In de topic Rijden met Optische en geluidssignalen (OGS) steeds makkelijker? meer reacties.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #82 Gepost op: 21 oktober 2012, 20:41:20
Dit is inderdaad een goed voorbeeld van hoe het zou moeten. Vergeet niet dat het begrip "Rettungsgasse" in Duitsland uitgevonden is, en inmiddels vorig jaar door Oostenrijk overgenomen. De Rettungsgasse is een ruimte tussen de twee linkse rijstroken en moet eigenlijk altijd vrijgehouden worden als je in de file staat - dat wordt er bij autorijlessen in principe goed ingehamerd. Het filmpje laat in ieder geval een ideale situatie zien.
In de praktijk wordt het echter niet altijd zo goed uitgevoerd - stond van de zomer nog in een file ten zuiden van Keulen en daar was van vorming van de Rettungsgasse eigenlijk nauwelijks sprake (de HV-wagens zijn ook over de vluchtstrook gekomen). Ik ga er eigenlijk van uit dat het brandweervoertuig in de film niet het eerste voertuig is geweest dat zich een weg door de file moest banen, ik vermoed dat er eerder politie gepasseerd is die met gepaste aandrang (tweetoon, luidspreker) de weg heeft vrijgemaakt. Maar dat blijft natuurlijk gissen. Wat wél met mijn ervaring overeenstemt is dat er in Duitsland doorgaans goed op de nadering van HV-voertuigen gereageerd wordt.
Ik denk dat hierin de rijopleiding een grote rol speelt, alsmede het over het algemeen grotere respect voor politie en andere HVers, zeker in de zuidelijke deelstaten. Ook helpt het dat de rijstroken op Duitse autobahnen echt een goed stuk breder zijn dan in ons kikkerlandje. Het stuk A9 bij Leipzig, wat in de film getoond wordt, is nou net een van de weinige nog ontbrekende stukjes A9 dat op het moment op de meest moderne standaard voor snelwegen in D uitgevoerd wordt.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #83 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:54:22
Aan het einde van het filmpje zie je ook al in ieder geval 1 brandweerwagen staan (type vrachtwagen). Vermoedelijk is er dus al een behoorlijke lading doorheen geweest. Zoals dat altijd gaat in Duitsland.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 25 november 2012, 02:37:24
Dat gaat hard. :o
Police response, mutual aid
 uncleben03


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #85 Gepost op: 25 november 2012, 12:02:33
Dat gaat hard. :o
Police response, mutual aid
 uncleben03
Assistentie collega. Lijkt ineens minder hard dan ^-^


sylvester1986

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 25 november 2012, 21:18:50
Assistentie collega. Lijkt ineens minder hard dan ^-^
Inderdaad O0


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #87 Gepost op: 2 december 2012, 21:24:36
מרדף ומעצר 2 תושבי טול כרם ברכב גנוב מחסום קלקיליה.
User: מייק בר

Een (undercover?) politiewagen volgt een stel autodieven die zich vervolgens klemrijden bij een checkpoint van het Israelische leger. Maakt meteen een eind aan de achtervolging >:D


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #88 Gepost op: 3 december 2012, 01:25:53
מרדף ומעצר 2 תושבי טול כרם ברכב גנוב מחסום קלקיליה.
User: מייק בר
Een (undercover?) politiewagen volgt een stel autodieven die zich vervolgens klemrijden bij een checkpoint van het Israelische leger. Maakt meteen een eind aan de achtervolging >:D
Tja, die jongens wil je inderdaad niet boos maken  >:D
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


guest14264

  • Gast